Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København Ø
Er der nogen af jer der kender noget til nogle sager med hjemmedyrkere (Cubensis og lign.), der er blevet bustede?

Hvordan de blev stukket... hvor meget straffen blev, og for hvor meget?

Én af min venners fætres mor overvejer nemlig at skrive en stil om dyrkningen af svampe her i København - og vi vil derfor gerne forhøre os grundigt om, hvordan den juridiske jord ligger først.

BTW, jeg og min vens fætters mor kender naturligvis straffeloven (6/10 år) og andet juridiske materiale. Men ofte er skrift og udførsel jo ikke den samme i jura; og eksempler er ofte mere vejledende end dokumenter.

P.S. Rettelser vedr. kontekst foretaget.

[ 21 Juli 2003: Besked ændret af: Kalimancer ]

Personligt kender jeg ikke nogen der er blevet bustet, men det er jo ikke ens betydne med at det er safe at dyrke.

Ja hvem er det der bliver bustet/stukket?

Tjaaa jeg vil tro at man har de forkerte venner hvis man bliver stukket, da det jo som regel ikke er noget man skilter med at man dyrker svampe. Eller så har man ikke fattet konceptet af at holde klæft.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. 6-10 år er nok ikke usansynligt for en stor producktion, da det straffes på lige fod med production af LSD, Heroin, Kex ect. ect. MEN er din far Politiker og tidligere politimester så kan du nok slippe billigt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det kommer vel ganske an på hvor stor en produktion man går igang med, hvis panserne finder en hashplante i en lejlighed og der kun er til eget forbrug kan de vel ikke finde på at give dig andet end en bøde... Ved det ikke, men det kunne jeg da forestille mig!

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Altså jeg mener da at lovgivningen mht. svampe er ret liberal. Er det ikke sådan, at psilocybin svampe er 100% lovlige, så længe de ikke er forarbejdede på nogen som helst måde, dvs. heller ikke tørrede!
Det har jeg læst flere steder.

Og det er da også først for relativt nylig, at man ikke måtte besidde, bruge, producere og forhandle tørrede shrooms...

Chill ud, mand.
Der er sgu ikke nogen der bliver knaldet for en udelukkende shroom produktion! Men hvis du har gang i nogle lidt vildere ting i laboratoriet, eller har en kæmpe cannabis mark i baghaven (og lurende naboer), så er der naturligvis ingen garantier. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men helt ærligt: ét lille grow kit, med P. Cubensis eller lign. det tror jeg simpelthen ikke på, at der sker en skid ved! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Danmark
psilocybin svampe bestemt ikke 100% lovlige, faktisk tværtimod. De står på liste B, sammen med stoffer som opium, DMT og kokain. Hvilket du ville vide vis du havde søgt bare lidt (HINT: lexikon) [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Junior medlem

Ditto Mezoi. Skambidt: Jeg tror at din juridiske opfattelse er en blanding af inspirationer: [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>100% lovlige, så længe de ikke er forarbejdede på nogen som helst måde, dvs. heller ikke tørrede!
Det har jeg læst flere steder.<HR></BLOCKQUOTE> Sådan forholder det sig med Liberty Caps i England. <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Og det er da også først for relativt nylig, at man ikke måtte besidde, bruge, producere og forhandle tørrede shrooms...
Nederlandene. Men du skal have tak alligevel. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Folk: Det er iøvrigt godt med vurderinger af, hvordan man evt. kan blive stukket og straffet. Men jeg og min vens fætters mor er mest af alt interesserede i eksempler, hvis der er nogen, der har nogen?

Eksempler på busts med andre B-klasse substanser er også velkomne. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

P.S. Ulovlig software på éns computer kunne føre til en ransagning af éns bopæl. Bare et af de mere forudsigelige eksempler fra et meget kaotisk system.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Chancen for at blive busted for at dyrke svampe på kommercielt plan, bliver kraftigt forøgede når man poster om det på et offentligt webboard !!!

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Junior medlem

Heh - point made, and taken. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ikke desto mindre bliver der nu åbnet nye diskussioner om grow-kits på kvartalbasis...

Der er mulighed for, at Dansk politi på ulovlig vis hacker sig frem til vores ellers anonyme lokationer, og på basis af et internet debatindlæg får en dommerkendelse til ransagning af en flok teenage studerendes hjem, med ødelæggelse af deres fremtid for øje. Jeg regner bare ikke med, at det er sådan, at politiet er. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Rettet: Menmen, ved selvransagelse ønsker jeg nu heller ikke at give et (forkert!) indtryk af, at der bliver diskuteret ulovlige foretagender her på denne side. Så jeg har lavet klargørende rettelser i mine indlæg for at uddybe, at det altså er indsamling af materiale til en stil, der er tale om...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]