NB:Jeg har brugt TFSE, men fandt godt nok ikke særlig meget. Hvis nogen her finder en gammel post som passer, så link endelig
Jeg er lidt ny i det her med at dyrke gourmet svampe, så vær lidt tålmodige med mig.
mit første spørgsmål går på om det nu virkelig også SKAL være økologisk brune rismel som man bruger til kagerne? Findes der ikke et alternativ som er lettere tilgængeligt, og måske lidt billigere?. Jeg har kigget lidt på alm økologiske brune ris, samt økologisk majsmel, og de ser ud til at have de samme værdier rent næringsmæssigt. hvad med bulgur, flækked klid, havre etc? Er der måske nogen her der har noget erfaring. Eller skal det være brune ris fordi de indeholder nogle vigtige næringsstoffer som fx. majs ikke har.
og another question, lige præcis hvor kan man finde glas uden hals til at lave sine kager i? jeg har prøvet med senneps glas, men de har plastic låg, som har jeg har store problemer med at holde på glassene under steriliseringen.
og apropos sterilisering, er der nogen her der har erfaring med at bruge en mikro ovn til steriliseringen?
en anden ting jeg tænkte på var mht til flush, svampene lever af sukkerstoffer right? kunne man måske efter et par flush injicere med en kanyle nogle opløste næringsstoffer i kagerne så man kan få et par fødsler mere?
på forhånd tak
Bøh