Ja, så vil
jeg prøve at tærske lidt langhalm
1. Knus et ønsket antal kodimagnyler til fint pulver i f.eks. en morter.
2. Tilsæt ca. 1,5 ml vand pr. tablet. De få gange jeg har udført ekstraktionen har jeg anvendt 40-50 ml postevand til 30 stk. kodimagnyler hver indeholdende 9,6 mg kodeinfosfat.
Tilsæt evt. lidt citronsyre ad 1-2% således, at acetylsalicylsyren forefindes på syreforn og ikke danner den opløselige Mg-acetylsalicylat.
Omryst i 10-20 sekunders tid.
3. Placér opslemningen/opløsningen i køleskab indtil det er ~5°C, hvorefter væsken langsomt hældes fra det bundfældede pulver gennem et kaffefilter. Her har jeg så sat den filtrerede opløsning i køleskabet igen, da der efter nogle dage stadig udfælder acetylsalicylsyre+magnesiumoxid.
Efter et par dage kan kodeinopløsningen enten konsumeres eller omhældes for yderligere udfældning af ASA+MgO. Den yderligere udfældning er en smagssag og kan sagtens undlades, for at opnå acceptabel renhed.
30 tabletter*9,6 mg kodein/tablet = 288 mg kodeinfosfat
Hvis der er anvendt 40 ml til 30 tabletter vand fås kodein koncentrationen:
288 mg/40ml = 7,2 mg/ml mht. kodeinfosfat.
Opløseligheden af acetylsalicylsyre er kun 1g/300 ml ved 21°C
[1], og der vil i 40 ml opløsning kun restere ca. 133 mg acetylsalicylsyre, hvilket kun svarer til ca. 1/4 tablet.
Såfremt ekstraktionen er udført tilnærnelsesvis korrekt, vil der ikke være nogen fare forbundet med at indtage opløsningen mht. aspirinen.
Dog er kodeinen jo et opiat, som skal omgåes med stor forsigtighed.
Jeg vil på ingen måde opfordre til at udføre ekstraktionen og indtage slutproduktet, da det ikke er legetøj - og slet ikke for uvidende personer!
Men for en førstegangsbruger af kodein bør dosen ikke starte højere end 50-60 mg, før kroppens reaktion på stoffet kendes.
[1]: Erowid´s Codeine Vault.
Vh CC