Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey

Jeg er netop ved - for første gang - at ekstraktere noget kodein fra kodymagnyler vha. chilinet-guiden (har dog fundet ud af, at kodeinen er vandet der løber igennem og IKKE det tilbageblevende pulver i filteret). Men jeg har lige et spørgsmål:

Jeg har brugt 20 piller, hvilket vel betyder jeg har ca. 200mg kodein! Men når jeg så har extractet vandet fra filtreret, og jeg vil indtage det, hvordan finder jeg så ud af hvor meget jeg skal drikke for at få et trip, eller hvor meget der er til - hvis vi nu er fx to eller flere???

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Again a good dose to start using codeine at is in the 30mg to 60mg range. At this dosage range the adverse effects tend to be minimal, and the pleasurable effects quite noticeable.

[I have never noticed any euphoria below 100mg, so don't give up just because two 3s don't give you a high. *However, some unfortunate individuals are allergic to codeine, and, if you have never used it before, first try a dose of around 30-60mg and see what will happen. It is dangerous to start off in the high dose range.*]

Titel:
Junior medlem

DualD - DD skrev:
Again a good dose to start using codeine at is in the 30mg to 60mg range. At this dosage range the adverse effects tend to be minimal, and the pleasurable effects quite noticeable.

[I have never noticed any euphoria below 100mg, so don't give up just because two 3s don't give you a high. *However, some unfortunate individuals are allergic to codeine, and, if you have never used it before, first try a dose of around 30-60mg and see what will happen. It is dangerous to start off in the high dose range.*]

Takker! MEN jeg ved ikke hvor meget 60 mg er i vandform?? Er det det samme som 60 ml?? :) :)

Titel:
Junior medlem

kudos skrev:
DualD - DD skrev:

Takker! MEN jeg ved ikke hvor meget 60 mg er i vandform?? Er det det samme som 60 ml?? :) :)

By the way, kan man bruge for meget vand? har det den store betydning når man "bare" filtrerer det....man skal vel bare drikke lidt mere :)

Titel:
Medlem

Det kommer jo an på hvor meget vand du har brugt. Du siger at du har en opløsning med 200mg, del den op i fire of voila 4*50mg kodein-opløsning

Titel:
Junior medlem

Of course, thx dude! vi vil så se frem til et nice trip :P

Titel:
Medlem

Det er bare i orden. Har selv planer om at lege med noget kodein inden for nærmeste fremtid

Btw velkommen til herfra!

Titel:
Junior medlem

DualD - DD skrev:
Det er bare i orden. Har selv planer om at lege med noget kodein inden for nærmeste fremtid

Btw velkommen til herfra!

Tak for det, vil helt sikkert bruge forumet her i fremtiden! Men nu har jeg lige ét sidste spørgsmål ang. det kodein.

Det er pt. i fryseren, hvor jeg venter på det krystaliserer... nu er det så ved at blive lidt is-agtigt (har været i ca. 2 timer)... er det så krystaliseret? Kan jeg begynde at filtrere nu?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Tag dine Kodimagnyler, knus dem, og put dem i et glas varmt vand, og omrør kraftigt - stil det i køleskabet til de har nået minimum temperatur. Der vil nu være et tykt lag af acetylsalicylsyre i bunden af glaset.
tag et kaffefilter, en trag, et glas og begynd så at filtrere væsken... du behøver ikke skrabe alt snasket ud af glasset - det stopper bare filteret.
- drik den ønskede mængde af vandet, der er løbet gemmen filteret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Desto mere vand du bruger desto mere acetylsalicylsyre vil der nok også blive tilbage, og det har du ikke lyst til at indtage store doser af så brug så lidt vand som muligt (tjek guiden på http://www.erowid.com )

Forresten smager det af helvede til. Håber at du er mindre sart end mig for jeg har gjort det én gang og gør det ALDRIG igen, fy for pyffer. Knækker mig hvis jeg får det i munden.

Titel:
Junior medlem

Tager lige hul på dette gamle post igen, da jeg aldrig fik det til at virke helt ordenligt. Har forskellige mistanker til hvad der er galt, så går lige det hele igennem, vil være uendeligt taknemmelig hvis en/I gider reply'e :)

1) TT: Har den metode virket for dig?? For det gør den ikke for mig, men måske jeg bruger for meget vand?? Jeg bruger over en kop fuld og hælder ca. 20 kodeiner i, er det alt for meget? Skal der er i virkeligheden minimalt lidt til??

2) hvilken temperatur skal det køles ned til? Jeg kan jo bare sætte et termometer i, så jeg kan være sikker på jeg er præcis:)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ja, så vil jeg prøve at tærske lidt langhalm :wink:

1. Knus et ønsket antal kodimagnyler til fint pulver i f.eks. en morter.

2. Tilsæt ca. 1,5 ml vand pr. tablet. De få gange jeg har udført ekstraktionen har jeg anvendt 40-50 ml postevand til 30 stk. kodimagnyler hver indeholdende 9,6 mg kodeinfosfat.
Tilsæt evt. lidt citronsyre ad 1-2% således, at acetylsalicylsyren forefindes på syreforn og ikke danner den opløselige Mg-acetylsalicylat.
Omryst i 10-20 sekunders tid.

3. Placér opslemningen/opløsningen i køleskab indtil det er ~5°C, hvorefter væsken langsomt hældes fra det bundfældede pulver gennem et kaffefilter. Her har jeg så sat den filtrerede opløsning i køleskabet igen, da der efter nogle dage stadig udfælder acetylsalicylsyre+magnesiumoxid.
Efter et par dage kan kodeinopløsningen enten konsumeres eller omhældes for yderligere udfældning af ASA+MgO. Den yderligere udfældning er en smagssag og kan sagtens undlades, for at opnå acceptabel renhed.

30 tabletter*9,6 mg kodein/tablet = 288 mg kodeinfosfat

Hvis der er anvendt 40 ml til 30 tabletter vand fås kodein koncentrationen:

288 mg/40ml = 7,2 mg/ml mht. kodeinfosfat.

Opløseligheden af acetylsalicylsyre er kun 1g/300 ml ved 21°C [1], og der vil i 40 ml opløsning kun restere ca. 133 mg acetylsalicylsyre, hvilket kun svarer til ca. 1/4 tablet.
Såfremt ekstraktionen er udført tilnærnelsesvis korrekt, vil der ikke være nogen fare forbundet med at indtage opløsningen mht. aspirinen.
Dog er kodeinen jo et opiat, som skal omgåes med stor forsigtighed.

Jeg vil på ingen måde opfordre til at udføre ekstraktionen og indtage slutproduktet, da det ikke er legetøj - og slet ikke for uvidende personer!
Men for en førstegangsbruger af kodein bør dosen ikke starte højere end 50-60 mg, før kroppens reaktion på stoffet kendes.

[1]: Erowid´s Codeine Vault.

Vh CC

Titel:
Medlem

Lyder som om du har rimelig god styr på det Chem... Er det du så har beskrevet den mest optimale ekstration? Fordi jeg skal til at skrive SSO om det (har derfor adgang til det mest), og ville derfor gerne vide hvad der er den _BEDSTE_ metode til at fjerne så meget som muligt af det, der ikke er kodein?

Titel:
Medlem

:lol: Skal du skrive SSO om, hvordan man udvinder kodein af kodimagnyler? :lol:

Titel:
Medlem

Selvfølgelig ikke kun det, mit overemne hedder "Rusmidler", men det er nu engang det forsøg jeg har valgt at lave til min SSO (Der SKAL indgå et forsøg i SSO når man vælger kemi). Ideen er så at jeg skal lave noget NMR og smeltepunksbestemmelse, for at finde ud af renheden osv. Men anyone? Varmt vand -> koldt vand -> filtrer er næsten for simpelt til en SSO

Skal aflevere noget om ekstration til min lærer imorn, så vil gerne have noget der er nogenlunde korrekt :)

Mods : Kunne være jeg skulle oprette et emne til det selv, eller er det ok at jeg kobler mig på her?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
stingray skrev:
hvad der er den _BEDSTE_ metode til at fjerne så meget som muligt af det, der ikke er kodein?

syre/base-ekstrakt!

Titel:
Medlem

ok... Hvor kan jeg finde en nærmere beskrivelse af denne? Og hvis du gider, må du gerne begrunde hvorfor du har valgt netop dette.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Kunne man ikke lave en kodein-ekstraktions-guide som en sticky?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]