Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hvad sker der hvis man f.eks tager svampe lige før man lægger sig til at sove?
Får man så endnu mere syrede drømme?
Er det farligt?

Bare en tanke

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Atratus skrev:
Er det farligt?

Jeg kunne forestille mig, at du ville få svært ved at falde i søvn med den viden, at du lige har indtaget et psykoaktivt stof. Selv hvis du falder i søvn, er der sikkert gode chancer for at vågne igen.

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er, som Psyko siger det, ufatteligt svært at sove hvis man er påvirket af psilocybin. Hvis altså ikke man lammer heftigt igennem med alt muligt andet feks diazepam...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg tror næppe du kan falde i søvn i et svampetrip :P

Men tit kan du, blandt andet af svampe og syre, opleve trippede, mere levende og bizarre drømme efter et trip. Jeg har oplevet det en enkel gang på svampe, og en del gange på syre.

Jeg nævner det i én af mine rapporter (i slutningen):
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=701

Citat:
Vi havde meget svært ved at falde i søvn... jeg faldt først i søvn omkring 6-7 tiden om morgenen. Ifølge min kæreste, så spjættede jeg en del i sengen og sagde nogle underlige lyde - hun var sikker på at jeg havde intense drømme, for det havde jeg fortalt hende at man godt kan blive udsat for efter et trip.

Og det var der noget om... jeg husker et splitsekund af ekstremt bizarre billeder og farver der kom til syne, og at jeg havde fået fat i nogle p-piller, som endte med at jeg indtog og fik bryster, hvor det til sidst endte med at jeg blev transformeret til en eller anden form for et monster, der bare svømmede rundt i totalt absurde farver og mønstre.

Jeg husker langt fra 2-3% af min drøm, men jeg har nogle billeder i hovedet af disse utrolig bizarre scener.

Da jeg stod op, følte jeg mig egentlig renset for en masse dårlig energi. Jeg følte mig et eller andet sted født på ny, selvom jeg ikke fik sovet helt ud. Jeg følte en vis forbindelse mellem trippet og min drøm - en følelse jeg ikke rigtigt kan beskrive.

Her er der dog tale om LSD istedet, men om det er LSD eller svampe er for mig lidt ligegyldigt... begge stoffer har samme effekt for mig, når jeg lægger mig til at sove kort efter et trip.

Tit kan man opleve at man stadig tripper (i drømmen, altså), eller at man har mere kontrol over drømmen og at man rent faktisk kan bevæge sig som man vil (lucid dreaming).

Istedet for at falde i søvn under et trip, så trip ud... og når trippet stilner af, så hop i seng og forsøg så godt du kan at fokusere på dine drømme.

Sorry for den dårlige formulering, men jeg fatter ikke at tænke skriftligt idag.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
noname skrev:
Hvis altså ikke man lammer heftigt igennem med alt muligt andet feks diazepam...

Og så er det jo spørgsmålet hvorvidt det ikke spolerer hele formålet med at tage svampe.

Jeg taler forøvrigt af erfaring, når jeg siger at det er svært at sove på svampe. Jeg har aldrig - heller ikke når jeg er faldet lidt ned igen - haft specielt let ved at falde i søvn.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har flere gange lagt mig til at sove i slutningen af et syretrip, selvom det langtfra var færdig.. hvis lysten er stor nok til at sove kan det godt lade sig gøre, men det er en meget uregelmæssig søvn og ens drømme kan nemt blive ret underlige, eller også er det måske bare fordi man husker dem tydeligere, da man har sovet meget let.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kan absolut ikke sove på noget psykedelisk stof! Selv hvis jeg føler mig træt, har jeg værsgo at vente på at trippet er kørt færtigt.

Men prøv at intage noget melatonin (1.5- 3 mg) inden du sover. Det giver mig stærke drømme.

Hilsen Fanny

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har selv tænkt lidt på det, dog med LSD i stedet.
Jeg tror for det første at man, som Psyko siger, ikke ville kunne falde i søvn når man vidste at man lige havde indtaget et psykedelisk stof. For det andet tror jeg, det ville være lidt ubehageligt at vågne op til et trip. Som om man har en drøm man ikke kan vågne fra.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg syntes ikke at det er et problem at sove på trip så længe det bare skyldes fysiske ting, altså triste ting som hvis man skal være udhvilet dagen derpå eller bare er blevet træt af den ene eller anden grund. Problemet med søvn og trips kommer først når det er vejen ud af trippet eller forsøg på samme, man kan ikke stoppe et dårligt trip med søvn men man kan godt afslutte et godt et. Jeg har hellere ikke noget imod at vågne op og stadig være påvirket hvis jeg bare ikke prøvede at flygte fra det med søvnen !

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Det er godt nok ikke svampe, men jeg har prøvet at tage LSD lige før jeg faldt i søvn.

Det var til Full Moon i Tyskland, hvor jeg havde fået en del at drikke, og på en eller anden måde fik jeg fat i et syremærke som jeg spiste. På en eller anden måde kom mig og nogle venner så over i chillouten (før syren begyndte at virke), og her faldt jeg så i søvn.

Det var en relativt kort søvn, men det var MEGET underligt at vågne op. Alkoholen havde selvfølgelig også indflydelse, men det tog mig omkring en halv time at "regne ud" at jeg havde taget syre. Meget mystisk trip.

Ellers plejer jeg generelt ikke at have de store problemer med at sove efter jeg har indtaget psychedelika.

Medlem

Atratus skrev:
Er det farligt?

Bare en tanke

Jeg har ikke prøvet at tage svampe lige inde sengetid, men nu siger du også "f.eks."
Jeg har engang, påvirket af alkohol, indtaget ~20 mg 2C-i og lagt mig til at sove 5 minutter senere, der skete så det at jeg vågnede igen ca. 45 minutter senere, det var en rimeligt spøjs oplevelse, for da jeg vågnede var jeg rimeligt kraftigt påvirket, og jeg havde glemt alt om indtagelsen af substansen, så jeg rejser mig halvt op i sengen, 2 af mine venner sidder på mit værelse og ser film, og det tager mig ligegodt 5-10 minutter at finde ud af hvordan det hele hang sammen.
Jeg var ikke istand til at huske mine drømme, så ved ikke om de har været påvirket af stoffet, 2C-I træder allerede svagt i kræft efter et kvarters penge, så det burde have påvirket dem.

Meget lig pr0fanes oplevelse til fullmoon

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
jeg har en ven der ka falde i søvn lige efter 2 store streger speed, det syns` jeg er underligt.. ka ik helt huske om han os` ka på svampe..
ved godt det er om psilocybin.. men det havde lidt med emnet at gøre...

Titel:
Junior medlem

som der bliver sagt af andre, har jeg også meget svært ved at falde i søvn når jeg har indtaget et stof det være sig alt fra amfetamin til coffeein, så når du har en kammerart der kan sove efter 2 streger er det for vildt.

Om man drømmer mere eller vildere tror jeg ikke eller er jeg ihvertfald skeptisk overfor. Det virker som om det vil være et forsøg på at bringe stofferne ind i en allerede syret verden. Måske vil stofferne ha effekten af at normalisere verden da den, ihvertfald i mine drømme, er meget syret uden stoffer.

men meget interessant emne

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Havde han damp..?
For så virker det jo ofte omvendt...
Har en ven med lidt damp, og for ham virker hash som speed og omvendt...

Titel:
Medlem

Så vidt jeg kan huske fra den gang jeg tog syre, resulterede et godt trip i behagelige drømme og veludhvilethed næste morgen, hvorimod dårlige trips forsagede meget urolig eller ingen søvn. På samme måde var det lettere at "falde i søvn" midt i et godt, for tilstanden er i forvejen meget afslappet og drømmeagtig. Men det var ærlig talt lidt svært at vurdere om man sov eller ej nogen gange. Men det var umuligt at sove sig fra et bad trip. Det er nogenlunde det samme som at prøve at falde i søvn, mens man hænger i en tynd bomuldstråd ud over helvedets flammer. Har dog ikke prøvet at falde i søvn efter indtagelse af LSD og lign. og inden trippet satte ind.

Jeg vil ikke sige at der er en decideret fare ved at sove mens man tripper, som du spørger om, udover den almene mentale risiko der er forbundet med at indtage psykoaktive stoffer.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aabenraa
For et par uger siden spiste jeg 0.5 Gram nøgenhat. Da de ikke rigtig havde nogen effekt gik jeg i seng, faldt i søvn med det samme... Kan ik' huske hvad jeg drømte, tror ik' de virkede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]