Faktisk er jeg også enig med Noname: Principielt synes jeg slet ikke man skal blande den psychedeliske oplevelse med andre stoffer.
Personligt mener jeg, at psychedeliske stoffer er noget helt særligt - at de kan noget ingen andre stoffer kan. For mig er det helt sakralt. Det er det ikke nødvendigvis for alle, der anvender psychedeliske stoffer på en konstruktiv måde. Men jeg tror, at den psychedeliske oplevelse er fremmed for andre former for stofpåvirkning. Derfor tror jeg også, at comboer med andre stoffer end psychedeliske, er en forurening af deres potentiale. Selvom jeg tror det nok kunne være fint nok med andre psychedeliske stoffer, som eksempelvis LSD.
Jeg mener hverken, at de er egnede som party-uartig-drugs på den ene eller den anden måde.
Nu siger jeg ikke, at det er derfor du vil combo med søsyge tabeletter

, og jeg skal da i øvrigt ikke fortælle dig, hvad du skal putte i munden. Jeg skriver heller ikke dette for at være belærende!
Jeg skriver det for at give et eksempel på, hvor jeg personligt mener, at psychedeliske stoffer bliver forkert anvendt. Nemlig når folk tror det er et lammestof. Det er typisk i sådanne situationer, at både set, setting, og andre stoffer fucker det hele op, og det ender galt.
Jeg vil faktisk selv foreslå at du istedet tog en højere dosis, eller som Noname skriver; at supplere trippet undervejs med nogle flere. Dét er, hvis du er interesseret i det som psychedeliske stoffer kan gøre ved dig, og ikke bare er ude på at lamme dig.
Svampe er gode, og jeg er tilhænger af store doser. Det er der godt nok før nogen der er blevet sure over, at jeg har skrevet; men jeg tror det er på de store doser, at svampene kommer til deres ret.
Hvorfor? Fordi: på små doser er man let udsat for mindfuck, og der er fortsat så meget af ens 'normale' selv tilbage, til at spolere alle de helt fantastiske oplevelser, som svampene kan give en, når man kommer helt derud. På store doser tror jeg man bliver helt sat fri for sig selv, og kan opnå meget rene og livsomvæltnende erfaringer - på den gode måde. Om man så kalder det egodød, transcendens, dimensionsskifte eller et eller andet psykoanalytisk, det er et temperamentspørgsmål, og et spørgsmål om indenfor hvilket system man fortolker den psychedeliske tilstand.
Nu vil jeg så gerne imødegå en forventet kritik, og
UNDERSTREGE: - Jeg opfordrer IKKE alle enhver til uden videre at kaste sig ud i eksperimenter med store doser. Det er ikke noget for newbies at fyre en monsterdose af. Slet ikke første gang. Man bør i forvejen have psychedelisk erfaring. Det er et must, at kende svampeoplevelsen godt, så man ikke panikker og tror at noget er gået galt.
- På høje doser bør det være forberedt. Det duer næppe på et impulsivt trip, og da slet ikke midt på Strøget. Planlægning, trygge rammer og god tid skal der til. (Jeg anbefaler naturen, men det er nok også et temperamentspørgsmål).
- Man skal heller ikke lide af psychoser, depressioner eller andre sindslidelser. Men det ville jeg nu også sige om små doser.
- Man skal nok helst heller ikke være alene.
Små doser har også en rolle at spille - det er slet ikke det. kke alene er det jo nødvendigt for at overhovedet at opnå psychedelisk erfaring.
Der er også nogen, der påskønner en mild dose, og så går rundt og mediterer lidt mens de tripper mildt. Personligt foretrækker jeg et megatrip, og så ikke særlig ofte. For mig er det en fornemmelsessag, hvornår jeg føler at det kunne være givtigt.
Uanset hvad. Så er det godt at du forhører dig om evt. farer inden du comboer. Er ked af, at jeg ikke kan sige noget specifikt om lige præcis søsygetabeletter. Jeg ønsker dig et godt trip Johndeer, uanset hvad du gør med dine svampe og dig selv