Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Lørdag står den på svampe. Men har lyst til at krydre oplevelsen lidt, men selvfølgelig ikke uden lidt research. Først tænkte jeg LSD eller ecstasy, men jeg kom i tanke om søsygetabletterne marzine. Spørgsmålet er så om der er nogen der kender noget til denne kombo?

(planen er 2,5 gram mexicanske svampe og så evt. 10 piller)

På forhånd tak!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hvad er det du ønsker at opnå med denne combo?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: aalborg/sønderjylland
min erfarning med at spise 10 marziner var et forholdsvis stærkt trip
jeg ville nok ikke gøre det men du er nok også højst sandsyligt en noget mere erfaren psykonaut end mig, men jeg vil nok mene du blir pænt stenet og ikke får noget videre positivt ud af at gøre dette forsøg

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Bland hellere svampe og LSD/MDMA, hvis du absolut vil blande noget ;) Ingen grund til at ødelægge den psykedeliske verden med statsnarkomedicin :D

Af svampe og MDMA vil du få et "happy"-psykedelisk trip med en orgasmisk bodyfeel (lidt alá candyflip). Og hvis det er et endnu mere psykedelisk trip du søger, så tag flere svampe, ellers så vil kombinationen svampe og LSD måske være noget interessant (pas dog på med doserne, mener de booster hinanden).

Senest rettet af syreperlen 03 nov 2004 23:46, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Find dog noget ordentligt narko istedet for at tage søsygetabletter eller tag nogle flere svampe...

Ved godt det ikke er det mest konstruktive indlæg, men jeg er pænt træt!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Har ingen personlige erfaringer, men Odden har tit fortalt mig, at det har været stor succes for ham at combo svampe og LSD.

Jeg kan også sagtens forstille mig det, for det er lidt trist med den bratte ende et svampetrip får. Sådan lige pludselig revet ud af en hensættelse man ellers var i. Så tænker jeg, at man jo stadig vil være på syre, når svampene er nedbrudt. Og så er det lidt ligesom en trappe nedaf.

Og medmindre du er meget erfaren udi det psychedeliske, så tror jeg også du skal lytte til Ali's råd, og passe på med for store doser i en combo.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg ville holde mig fra andre ting at blande svampene med... Højest hash, måske fordi jeg er blevet lidt gammeldags med mine svampetrips, men de skal holdes så "rene" som muligt

MEN hvis du nu har lyst til det kan jeg på baggrund af tidligere erfaringer sige, at svampe og syre/2C-I er glimrende komboer! Har ingen erfaring med Marzine, og har absolut hellerikke nogen planer om at få det. Det har imo ikke noget godt at bringe med sig (dette er baseret udfra triprapporter)

Hvis du vil have et længere trip kan det anbefales at have et godt lager af svampe og så gå og småspise når du syns trippet er på plateau. Men pas lidt på med det, man kan nemt guffe for mange på den måde...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Faktisk er jeg også enig med Noname: Principielt synes jeg slet ikke man skal blande den psychedeliske oplevelse med andre stoffer.
Personligt mener jeg, at psychedeliske stoffer er noget helt særligt - at de kan noget ingen andre stoffer kan. For mig er det helt sakralt. Det er det ikke nødvendigvis for alle, der anvender psychedeliske stoffer på en konstruktiv måde. Men jeg tror, at den psychedeliske oplevelse er fremmed for andre former for stofpåvirkning. Derfor tror jeg også, at comboer med andre stoffer end psychedeliske, er en forurening af deres potentiale. Selvom jeg tror det nok kunne være fint nok med andre psychedeliske stoffer, som eksempelvis LSD.
Jeg mener hverken, at de er egnede som party-uartig-drugs på den ene eller den anden måde.

Nu siger jeg ikke, at det er derfor du vil combo med søsyge tabeletter :!:, og jeg skal da i øvrigt ikke fortælle dig, hvad du skal putte i munden. Jeg skriver heller ikke dette for at være belærende!
Jeg skriver det for at give et eksempel på, hvor jeg personligt mener, at psychedeliske stoffer bliver forkert anvendt. Nemlig når folk tror det er et lammestof. Det er typisk i sådanne situationer, at både set, setting, og andre stoffer fucker det hele op, og det ender galt.

Jeg vil faktisk selv foreslå at du istedet tog en højere dosis, eller som Noname skriver; at supplere trippet undervejs med nogle flere. Dét er, hvis du er interesseret i det som psychedeliske stoffer kan gøre ved dig, og ikke bare er ude på at lamme dig.

Svampe er gode, og jeg er tilhænger af store doser. Det er der godt nok før nogen der er blevet sure over, at jeg har skrevet; men jeg tror det er på de store doser, at svampene kommer til deres ret.
Hvorfor? Fordi: på små doser er man let udsat for mindfuck, og der er fortsat så meget af ens 'normale' selv tilbage, til at spolere alle de helt fantastiske oplevelser, som svampene kan give en, når man kommer helt derud. På store doser tror jeg man bliver helt sat fri for sig selv, og kan opnå meget rene og livsomvæltnende erfaringer - på den gode måde. Om man så kalder det egodød, transcendens, dimensionsskifte eller et eller andet psykoanalytisk, det er et temperamentspørgsmål, og et spørgsmål om indenfor hvilket system man fortolker den psychedeliske tilstand.

Nu vil jeg så gerne imødegå en forventet kritik, og UNDERSTREGE:
- Jeg opfordrer IKKE alle enhver til uden videre at kaste sig ud i eksperimenter med store doser. Det er ikke noget for newbies at fyre en monsterdose af. Slet ikke første gang. Man bør i forvejen have psychedelisk erfaring. Det er et must, at kende svampeoplevelsen godt, så man ikke panikker og tror at noget er gået galt.
- På høje doser bør det være forberedt. Det duer næppe på et impulsivt trip, og da slet ikke midt på Strøget. Planlægning, trygge rammer og god tid skal der til. (Jeg anbefaler naturen, men det er nok også et temperamentspørgsmål).
- Man skal heller ikke lide af psychoser, depressioner eller andre sindslidelser. Men det ville jeg nu også sige om små doser.
- Man skal nok helst heller ikke være alene.

Små doser har også en rolle at spille - det er slet ikke det. kke alene er det jo nødvendigt for at overhovedet at opnå psychedelisk erfaring.
Der er også nogen, der påskønner en mild dose, og så går rundt og mediterer lidt mens de tripper mildt. Personligt foretrækker jeg et megatrip, og så ikke særlig ofte. For mig er det en fornemmelsessag, hvornår jeg føler at det kunne være givtigt.

Uanset hvad. Så er det godt at du forhører dig om evt. farer inden du comboer. Er ked af, at jeg ikke kan sige noget specifikt om lige præcis søsygetabeletter. Jeg ønsker dig et godt trip Johndeer, uanset hvad du gør med dine svampe og dig selv :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Sump skrev:
- Man skal nok helst heller ikke være alene.

Tja... det kommer igen an på temperament og erfaring.

Der er jo en positiv og en negativ side ved at være sammen med andre:

Positiv: Det positive er, at man har nogle at snakke med, og så kan man passe på hinanden. Her er det især godt for nybegyndere. Det er hyggeligt, man kan grine sammen og lave alt muligt andet. Hvis man også tager en højdosis af x-stoffet, og det så går galt (uden at man selv kan ordne sine problemer), så er det godt med en i nærheden.

Negativt: Det negative ved ikke at være alene under et højdosis trip er, at man nemt kan føle sig utryg. Et eksempel ville være, at hvis man trippede meget, og den man var sammen med heletiden afbrød en, så kan man godt få det dårligt. For så giver man sig ikke 100% til trippet, og i visse tilfælde er man nødt til at kæmpe imod trippet for at give den anden person opmærksomhed. Dette kan ende med badtrip eller lignende, fordi man måske ikke kan være sig selv, gøre hvad der passer én selv, osv.

Personligt holder jeg meget af ego-trip, især hvis det er en højdosis vi snakker om. Der vil jeg gerne flyde med, gøre hvad der passer mig, høre den musik jeg vil, slukke for musikken, skrue op, ned, osv. uden at nogen brokker sig. Jeg kan gøre hvad der præcist passer mig, og hvad JEG har brug for under trippet, hvis det går galt... mens, hvis man er sammen med en anden, måske føler, at man er nødt til at tage hensyn til vedkommende.

Og så holder jeg meget af at trippe små doser eller mellem-doser med andre folk, som jeg kender godt. Det får man absolut også en hel del ud af, men ikke ligeså meget som ego-trip, IMO.

Så kend dig selv, kend dit sind og kend dine doser. Så kan du selv bedømme. Nogle foretrækker at være alene, andre sammen med nogen.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror jeg springer pillerne over så, kan godt følge tankegangen med ikke at "forstyrre" psykedelikaet, med medicin. Tanken var nok bare at blive mindfucked af svampene og så håbe på lette hallucinationer af pillerne...
Første gang jeg prøvede svampe var også 2,5 gram mexicanske og der blev jeg overhovedet ikke ligeså ramt som min kammerat på samme dosis. Skal jeg prøve med 3 eller 3 1/2 gram istedet?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Jeg tror jeg springer pillerne over så, kan godt følge tankegangen med ikke at "forstyrre" psykedelikaet, med medicin. Tanken var nok bare at blive mindfucked af svampene og så håbe på lette hallucinationer af pillerne...
Første gang jeg prøvede svampe var også 2,5 gram mexicanske og der blev jeg overhovedet ikke ligeså ramt som min kammerat på samme dosis. Skal jeg prøve med 3 eller 3 1/2 gram istedet?

Læg ud med samme dose igen, og bare ha en 2-3g liggende som backup. Hvis du stadig ikke får den ønskede effekt af samme dosis, så smid 1-1,5g indenbors. Hvis du igen ikke får den ønskede effekt, så har du altså ½-1,5g tilbage, som du kan indtage (husk at lytte til din krop, for det er store doser). Ellers har du ½-1,5g til en anden gang :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Johndeer: Ja, der er ofte forskel på hvor kraftigt man bliver påvirket af samme dosis.
Det kan vel både være variationer i svampenes styrke og forhold ved ens egen krop; dagsform, hvad man har spist, noget hjernekemi og så'n...!?

Ali: go' pointe angående solotrips

Titel:
Dedikeret medlem

Mange gode råd, og tak for det. Prøver med de 2,5 på "tom" mave, og så har min kammerat et godt lager jeg kan hoppe i og øge dosis om nødvendigt. Forhåbentlig kommer der en rapport op efter weekenden, men vil hellere forvente for lidt og blive overrasket end omvendt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Mit råd er: Smid vægten i skabet, fyld en skål med svampe og spis til du synes du har fået nok. Svampene skal nok fortælle dig hvornår.

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]