Jeg sad lige og tænkte over hvor fantastisk internettet egentlig er

Betragtet som en enten kropslig eller bevistlig ekstra sans, vel at mærke.
Tænk feks over måden vi ser på. Vores øjne opfanger nogle fotoner som så påvirker hjernen's molekyler. De fotoner vores hjerne opfanger, kommer et eller andet sted fra, rammer øjet, og som konsekvens ender de med at skabe et billede af et eller andet i en's bevidsthed. Man får altså fornemmelsen af at man ser noget.
Det sjove er hvor fotonerne kommer fra. De kommer nemlig altid fra det man ser

Dvs at når vi ser på feks billeder af mars' overflade, så ser vi fotoner der kommer fra mars' overflade og har rejst hele vejen til jorden og videre igennem ledninger og kabler ind i vores computer og videre ud gennem skærmen og ind i vores øjne

Ser man 'på' mars med en kikkert, så sker der reelt detsamme; nemlig at fotoner fra mars ender med at påvirke molekylerne i vores hjerne (så faktisk ser man i sådan et tilfælde ikke _på_ mars, men _af_ mars

(det man ser er jo fotoner der kommer _til_ os fra mars))
Så internettet som ekstra sans er jo som sådan en super-bevidstheds-udvidende substans (uha, nu bli'r det nok snart forbudt)
Gennem internettet ka' man se og høre alt hvad internettet er i kontakt med. Man ka' billedligt sige at internettet er ligesom en kikkert, eller tragt, som man peger mod et eller andet (feks et site med billeder fra mars), og hvor fotonerne fra det man ser så bli'r kanaliseret igennem de rigtige computere og de rigtige ledninger og videre ind i en's øjne og dermed hjerne. Hver gang man skifter website, flytter man altså lidt på hvor en's forlængede sans peger hen.
Det er selvfølgelig ikke kun ting som mars' overflade hvor det virker. Jeg har feks aldrig været inde i folketings-salen i christiansborg der hvor debatterne holdes, men jeg ved alligevel med min bevidsthed hvordan der ser ud derinde. Jeg ka' altså, og det ka' de fleste af os, opnå en tilstand hvor fotoner fra folketings-salen ender med at ramme mine øjne og dermed hjerne (abstrakt set ka' man også sige at _min_ bevidsthed har skabt denne tekst der nu via din skærm sender fotoner ind i _dine_ øjne, og dermed påvirker din bevidsthed. Alle der læser dette vil jo faktisk opleve deres hjerne's moleyler bevæge sig pga det. Så hvis en's indlæg feks bli'r læst af 10 personer, så har man mere eller mindre berørt molekylerne i 10 hjerner

(tænk på det hver gang i skriver et indlæg))
Fotoner er informations-pakker (Måske er fermioner et mere korrekt ord, men det er vist under bagatel-grænsen i dette emne

) der gør at vores bevidsthed overhovedet ka' vide noget om noget (høre-sansen er i virkeligheden en føle-sans hvor der ska' være atomer indblandet før den virker (lyd er jo molekyler der bevæger sig og skubber/trækker i tromme-hinden). Sådan er det ikke med syns-sansen, der ikke modta'r, eller som sådan bli'r berørt af, ligesom øret eller næsen, atomer men istedet info-pakker)
Alt hvad vi som bevidste væsener ved her på jorden, skyldes altså tilsyneladende 1 af 2 ting; enten info givet til os gennem info-pakker, altså det man samlet kalder elektro-magnetisk-stråling (eller EM-stråling, hvis jeg ska' være smart og poppet, hehe), eller info givet til os gennem berøring, feks hørelse og duft.
1 af de 2 ting ska' til før vores hjerne ka' 'opdage' noget om verden (lige i denne post udelukker jeg alle ting som religiøse fænomener og andet eventuelt over-naturligt)
Med internettet ka' man altså optage info-pakker direkte fra mange forskellige steder på jorden, og også fra andre planeter. Man ka' selvfølgelig også kigge på stjerner, her er det jo info-pakker fra helt andre sol-systemer (og dem ka' man jo direkte verificere findes ved selv at gå ud en aften eller nat og kigge på himlen (eller 'af' himlen, hehe))
Så for mig at se må internettet være den bedste menneskelige forlængede sans vi har

Eller ihvertfald den bedste forlængelse af vores krop's specifikke EM-sans (angående høre-sansen, så virker den jo egentlig også ganske godt over nettet. Lyd, altså berøring, omsættes til og transporteres som EM-stråling, og bli'r så igen til lyd/berøring i en højttaler eller hoved-telefon (det er iøvrigt en fin detalje at vi ka' veksle info-pakker om til lyd/berøring, eller lyd/berøring om til info-pakker, som det passer os her i vesten (gusketakoglov for elektricitet

og for de videnskabsfolk der lærte os at tæmme den til alt det vi har idag af computere, musik, tv og selvfølgelig: internettet.)))
EDIT: jeg ska' lige tilføje for go' orden's skyld at det er _informationen_ der altid kommer fra det man ser. EM-energien der bærer info'en er i sig selv flygtig. Feks ka' man opta' info'en, men ikke den EM-energi, eller bære-bølge, der bærer den, på et video-bånd, og dermed gemme den info som relativt statiske molekyle-sammensætninger, som så senere ka' bruges til at modulere en ny EM-bærebølge.
(jeg si'r det bare så eventuelle pedanter også er tilfredse

)
Det var bare en betragtning jeg fik lyst til at dele

(en positiv tanke (sådan er videnskab jo, hehe) midt i al den triste politik, hvor feks Uskyldige bli'r fængslet og får berøvet snart 1 helt år af deres liv (statistisk set ca 1/70-del af deres liv) selvom de aldrig har tvunget nogen til at købe hash, og hvor vi fører angrebs-krige uden klare formål (hvor der hver uge kommer flere kæreste, børn, og forældre til en allerede alt for lang liste over folk der har mistet nogen de holdt af), og hvor islam-fanatikere er så lette at provokere af simple film at de mister deres forstand, og hvor millionærer føler sig fattige. Og hvad mennesker nu ellers ka' præstere af galskab i den store verden

)