Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Shroomraider
Medlem

Aloha, ærede med-fuckere

Jeg har fundet ud af, at jeg er en af dem, for hvem svampe i mildere doser virker godt som socialt drug, a la speed eller charlie. Jeg bruger egentlig ikke svampe ret tit og har kun haft eet rigtigt syret trip med halluer og midlertidig sindssyge, hvilket var sjovt, men ret vildt (ikke mindst pga. setting; min mors bil).

Siden da har jeg haft et par gode, milde trips, og kunne godt finde på at bruge shrooms som festnarko for fremtiden, men (hvordan) påvirker de i grunden kroppen, hvis man bruger dem hyppigt? Jeg har søgt og læst både i Rusmidlernes biologi og på erowid, men kan ikke finde noget konkret.

De skulle jo have lavt afhængighedsspotentiale, men hvis de straffer hjernen ligesom CNS-narko, gider jeg ikke.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide... også om LSD.

Der er mange der siger at man bliver "ristet", mister jordforbindelsen, ødelægger hjernen og jeg ved ikke hvad - men må indrømme at jeg aldrig har set kilder på det.

Jeg har tit tænkt på at smide alkoholen til siden og droppe et enkelt mærke syre til en fest (eller et par gram svampe, for den sags skyld), og så bare feste med de andre. Tit drikker jeg ugentligt med vennerne, så kan en substitut egentlig være sund? Syre kan umuligt være ligeså skadeligt som alkohol, så fysiske problemer vil der ikke være tale om.

Men hvad siger I?

For tiden kører jeg et (stærkt) trip en enkel gang ca. hver måned, og det fungerer meget fint for mig. Har ikke oplevet problemer endnu. Men vil det være et problem at sætte det ned til ugentligt, og samtidig skrue kraftigt ned på doserne og gemme dem til "engang imellem"?

Senest rettet af syreperlen 07 dec 2004 19:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Iflg. sundhedsstyrelsen har svampe ingen fysiske bivirkninger. Fandt det på deres side http://www.sst.dk, har ikke energi/tid til at finde det nu men søg lidt rundt derinde.

Titel:
Medlem

Jeg går ud fra at i er på god fod med psychedeliske stoffer, og ved at jeres psyke kan klare det, for det er jo i bund og grund det der kan blive afgørende for om man en dag ender i en vegetativ tilstand.

Fysiske bivirkninger:
Som noname påpeger, er der ikke bevist nogle fysiske bivirkninger. Det værste i kommer til at opleve nok en forøget tolerance overfor det pågældende psychedelia. Det kan så igen medføre irritation over at virkningen bliver alt for svag, og aftenen mere eller mindre ødelagt.

Psykiske bivirkninger:
Psykiske bivirkninger ved at indatge små doser svampe eller lsd så tit, kunne være at hverdagen bliver en tand for kedelig, hvilket medfører psykisk afhængighed. Derudover kunne jeg forestille mig en grad af psykisk afhængighed af stoffet, hvis man tilstrækkeligt mange gange fik en skuffende oplevelse med stoffet, og dermed begynder at tage mere og mere for hver weekend der går.
Desuden er min personlige erfaring med hyppig indtagelse af lsd, at man let kan gå hen og udvikle nogle milde vrangsforestillinger og milde til moderate angstanfald, og desuden ødelægge hverdagssøvnen. Men nogen kan selvfølgelig holde til mere end andre, og desuden var det i en (efter min egen mening) tidlig alder af 16-17 år, så jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det.

Men konklussionen må være, at det nok ville være bedre at holde sig til en gang om måneden frem for en gang om ugen, for at få det meste ud af sit knark.

Har desværre ikke lige tid til at lede efter nogle ordentlige kilder til at underbygge mine påstande, så i kan tage det for gode varer eller lade være ;)

- Peace

\edit stavefejl

Senest rettet af D|(@ 09 dec 2004 21:15, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Hmmm... svampe som party drugs. Tjah.. hvis man mener at det fungerer. Personligt bliver jeg en smule skeptisk og utryg ved ideen. Men det er jo ikke noget jeg skal bestemme.
Bare lad være med at freake ud på strøget i en ukontrolabel combo, for bagefter at ende som 'svampemorder'. Det er bad publicity skal jeg sige jer... Hop heller ikke ud fra noget højt - vel!?, og gener kun jer selv, please!

Nå ja. Det var ikke for at fordømme nogen :wink:

Hvad angår ugentligt indtag af LSD (her bliver jeg i øvrigt også skeptisk), så indtog Timothy Leary LSD en gang om ugen i vist nok 20 år, i sit dertil specielt indrettede tripperrum. Jeg tror ikke, at det var det han fik prostatakræft af (!?), og hans mentale evner lader da også til at have været ok, selvom han selvfølgelig var lidt flippet på sine punkter.
Men tager man syre med hyppigere frekvens end en uges mellemrum, så må man nok forudse nedsat effekt på grund af tolerance, som det allerede er nævnt her i tråden.
Der er i øvrigt krydstolerance mellem svampe og LSD (mellem tryptraminer), så man kan ikke engang bare skifte mellem stofferne, hvis man nu absolut ville trippe flere gange om ugen.
Jeg har selv engang oplevet en stor skuffelse over ikke at kunne mærke mine 200 microgram syremærker ret meget, selvom jeg åd tre fire stykker af dem til sidst (det skal siges, at det var ALD-52) - indtil det gik op for mig, at jeg jo havde været på svampe et par dage i forvejen... :oops: he he.. man lærer hele livet

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
det kommer jo også andpå mængden af svampe og LSD, kvalitet også vidre. Men jeg kan nu ikke se det store problem i svampe som party drug, da jeg selv sjælent får haloer af dem, men bare er i top humor og grinner fjoget af næsten alt, hehehider :lol:

så go for it, men lad vær med at tage det vær uge, som alle andre har skrevet udvikler du tolerance over for stoffet og det er squ ikke godt for økonomien :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
UhrSump skrev:
Jeg har selv engang oplevet en stor skuffelse over ikke at kunne mærke mine 200 microgram syremærker ret meget, selvom jeg åd tre fire stykker af dem til sidst (det skal siges, at det var ALD-52)

Aha... Du kørte simpelthen liiiige mærkerne igennem dit massespektrometer derhjemme, så du kunne konkludere at det var ALD-52 og ikke LSD-25 ? :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Aha... Du kørte simpelthen liiiige mærkerne igennem dit massespektrometer derhjemme, så du kunne konkludere at det var ALD-52 og ikke LSD-25 ?

Jada, jeg har da 2 under sengen, har du da ikke mindst 1? :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Dex:
Næh, det er bare fordi en rimelig pålidelig kilde havde oplyst mig, at det var ALD-52.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Jeg har lidt personlig erfaring med hyppigt brug af svampe som "partydrug".

Når jeg i prioder er på svampe ofte (ca 1-2 gange om ugen) kommer der nogle meget klare "bivirkninger".

Jeg bliver mere følesesladet, græder til selv de mest dumme amerikanske serier.

Mister korttidshukommelsen, den er sikker hver gang.

Mister ambitioner/ansvarsfølelse. Jeg er daglig leder af en forretning og i de perioder hvor jeg tager mange svampe går jeg ikke særligt meget op i mit job og min egen samt medarbejdernes viderudvikling.

Kedsomlighed/ligegyldighed. Det bliver noget kedeligt at være normal i forhold til at være på svampe.

Det er de fire punkter jeg bider mærke i. Men når alt det er sagt skal det så også siges at det er ikke er noget der kommer snigende men jeg er derimod bevist om det og holder øje med det. Jeg plejer at kunne køre på i to måneder og så føler jeg det er tid til en pause på mindst lige så lang tid.

Så dette er på ingen måde et skræmmeinlæg, svampe er det bedste "partydrug" jeg har haft fat i, så længe man har respekt for dem og holder øje med sig selv.

Sidst og ikke mindst skal man være forberedt på at få et dask over fingrende en gang imellem, det er ikke legetøj!!

Ovenstående er udelukkende erfaringer og kan på ingen måde understøttes af andre kilder.

Nad

Titel:
Enig!
Har før i tiden festet mest på kix, og engang prøvede vi at tage svampe med til tramp i stedet. Det var virkelig godt, og vi har gjort det hver gang lige siden!
Fest på svampe er GREAT...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Svampe som partydrug? Det kommer helt an på ens personlighed, men for mig - selv i små doser - er svampe IKKE partydrugget. :-)

Små doser LSD (fra omkring 50 til 120 mics) har jeg derimod rimelige erfaringer med til fester, men det kommer igen helt an på setting/omgivelser/stemning på feststedet.

klaske:
Pas på du ikke får et alvorligt rap over nallerne en dag. Vurdér situationen fra gang til gang, og overvej hele tiden om det stadig føles rigtigt at indtage svampene til festlige begivenheder. Jeg siger ikke at det er forkert at indtage svampe sådanne steder, men læg mærke til det din psyke fortæller dig (Nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvor ofte du benytter svampe til fester).

;-)

/Jesper.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Svampe er overhovedet ikke noget "partydrug" for mig. Nu har jeg kun prøvet svampe to gange, men begge gange er jeg blevet virkeligt doven. Jeg vil helst bare ligge at trippe lidt, snakke stille og roligt og høre noget chillout musik.

LSD derimod synes jeg er et O.K. stof at feste på.
Jeg havde lige min første oplevelse med ~160 mikrogram LSD + noget amfetamin her i lørdags. Det var til en forholdsvis stor fest og det syntes jeg fungerede helt udemærket :P .

Jeg tror aldrig jeg ville indtage svampe til en fest, men det er selvfølgelig helt individuelt fra person til person :) .

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
LSA på MG frø kan også anbefales. Men man er dog ikke så hutig som man plejer, men totalt seje visuals på, dansegulvet / luften / vennen / andre steder, engang imellem reder hele aftenen.

Spis dog ikke mere end 250! så bliver man FOR langsom :wink:

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]