Syntese skrev:
Citat:
Tænk på den første tro på jorden overhovedet - en tro som vi aldrig har hørt om og nok aldrig vil høre om. Dén må jo komme et eller andet sted fra, og af en eller anden grund.
Ja, den kom nok fra et behov for at forklare hvorfor solen stod op om morgenen, årstiderne skiftede og folk pludselig blev syge og døde. Man anede ikke et klap om astronomi, meteorologi eller ret meget andet for den sags skyld, idet der ikke eksisterede anden videnskab end mundtligt overleverede fortællinger. Og hvis der er noget den menneskelige hjerne er meget bedre til end vi lige forestiller os, så er det at skabe mening hvor der ingen tilsyneladende mening er. Vi vil simpelthen hurtigt finde en forklaring på det uforklarlige, fordi tvivlen er en stressende uligevægtstilstand, som er truende for stammens overlevelse. Derfor skaber man myter og religioner, som efter nogle generationer er blevet til noget man bare "ved" at sådan er det. Men det gør det jo ikke mere sandt...
Arrogance og fordomsfuldhed hele vejen igennem... Hvem siger at vi er så meget klogere end de var...
Hvem siger ikke at hvores forfædre vidste ting som mange idag ikke aner en klapand om...
HAHA... om nogen hundrede år eller mere så vil man grine sin røv i laser over en oertroiske naturvidenskab, som troede at de kunne nedgøre dem med en anden mening....
VERDEN HAR MENING....
Der findes væsener uden fysisk krop og der er mennesker som har set dem..... Jeg har også besøgt dem...
Jeg skriver egentlig kun fordi jeg med det samme vil slå fast at den slags fordomsfulde nedvurderinger af hvores forfædre krænker min gode smag i munden....
fåck hvor findes der også mange uvidende naturvidenskabsfolk som tror de er så vidende.....
Hvor er det egentlig typisk for hvores materialistiske tid at "eksperterne" i stigende grad ved mere og mere om mindre og mindre ting....
Det er godt nok at være istand til at skille ting ad, men hvis man ikka kan samle dem igen.... sååå...
Minder jo mest af alt et lille barn som skiller en radio ad og tror sig klog fordi det sidder med en masse små dele som det ikke rigtig ved af....
Men det er helheden som definere de enkelte deles funktion...
Haha... Bare det at man kan komme frem til at verden er meningsløs, det viser blot at man ikke formår at samle tingene igen, man sidder bare med en masse fragmenter som man ikke kan finde hoved og hale i, derfor trror man det hele er en stor tilfældighed, fordi man ikke kan overskue det enormt intelligente og geniale system som findes i hvores verden...
Nu har naturvidenskaben lavet så meget pis med det alternative og spirituelle så jeg vil også tillade mig at lave en lille joke, desvære er den af nogen ment som det ramme alvor...
Jaaaaa... bare der går tid nok, så skal klodserne nok falde på plads, hehe... en stoooor kugle som eksplodere.... OG nu er videnskaben kommet langt idag, for se den har nemlig fundet en NY teori, at tygdekraften får universet til at falde tilbage igen så braget kan begynde forfra...
Helt ærligt.... Hvor sofistikeret er lige den teori når det kommer til stykket?????? STOOOORT BRAG... hmm... så forklare vi lige verdensudviklingen med det.... Ærgeligt at der ikke er flere som kan gennemskue det åbenlyse falsum i at tro at alting er tilfældigt....
Verden er intelligent, men der skal intelligent til at indse det
Mvh. Astral