Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Et "lille" tiltag i Odense:

Narkobrugerne skal stækkes:
http://fyens.dk/index.php?bfv_pageid=65 ... eid=546291

Fyens Stiftidende, d. 16/12 2004

Narkobrugerne skal stækkes
NATTELIV: Restauratørerne er med på "nul-tolerance-politik"

Af Hans Kristensen Annonce

Det skal installeres ultraviolet lys ved indgangen og på toiletterne på diskotekerne, som afslører "hvide næser", og der skal indføres narkotikatest på mistænkelige gæster.

Det er nogle af forslagene i "Nul-tolerance-kampagnen", som Børn og Ungerådmand i Odense Kommune, Søren Thorsager (S) i samarbejde med politi og restaurantørerne vil indføre i Odense.

Det skal ske for at komme problemerne med narkotika i nattelivet til livs.

- Vi vil ikke acceptere, at der er nogle, der går i byen, påvirket af stoffer. Derfor vil vi nu indlede denne nul-tolerance-kampagne, siger han.

For at idéen med nul-tolerance skal blive en succes, kræver den, at samtlige diskoteker og barer i Odense deltager.

Med på dén

Og en rundringning til en række beværtninger i byen viser, at flere restauratører er meget positivt indstillede.

- Jo mere hele byen strammer op på narkotikaområdet, jo bedre er det. Derfor vil vi være meget glade for at deltage, siger Jesper Serup fra The Australian Bar.

Han tvivler dog på idéen med, at hvis man bliver taget med stoffer et sted, så giver det karantæne i resten af byen.

- Som loven er i dag, må vi ikke registrere folk i et fælles diskoteksarkiv. Uden en form for fællesregistrering af folk i karantæne, kan vi ikke holde styr på, hvem der har karantæne, siger han.

Toiletlåget skal fjernes

I retningslinjerne for nul-tolerance-kampagnen er der en række initiativer, for at den skal blive en succes. For eksempel skal toiletlåget over kummen fjernes sammen med andre blanke flader på toilettet. Derudover skal dørene være forsynet med en udvendig lås, så dørmændene hurtig kan komme ind, hvis de har mistanke om at gæster indtager stoffer på toilettet.

Trods de mange tiltag, er stederne yderst tilfredse med idéen.

- Det er bare med at bekæmpe problemet så meget som muligt, og jeg er helt sikkert på, at projektet vil hjælpe. Jeg glæder mig over, at kommunen går med ind, og vil hjælpe os både med rådgivning og økonomisk, siger indehaver af Café Oscar, Tina Mølgaard.

Medlem

Magnum skrev:
Toiletlåget skal fjernes

I retningslinjerne for nul-tolerance-kampagnen er der en række initiativer, for at den skal blive en succes. For eksempel skal toiletlåget over kummen fjernes sammen med andre blanke flader på toilettet. Derudover skal dørene være forsynet med en udvendig lås, så dørmændene hurtig kan komme ind, hvis de har mistanke om at gæster indtager stoffer på toilettet.

Det er sgu surt, nu genere det mig ikke ligefrem så meget, da jeg ikke bor i Odense, og jeg ikke sniffer stoffer på toilettet i byen, men god danm jeg ville blive sur hvis jeg sad og sked og en olm dørmand flår døren op.
Jeg håber fandme folk vil holde helt op med at komme på de steder der fører denne nul-tolerance-politik.
Selvfølgelig er værtshuse og caféer interesseret i at folk ikke skal tage stoffer, da de derved får solgt mere at deres røvdyre alkohol.
Men et trance diskotek tror jeg ikke ligefrem vil gå med på en nul-tolerence, hvis de da har et valg.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
og klapjagten gik ind :roll:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
LOL! Så skal der fandme også være bøder til de dørmænd der tager fejl! Jeg ville godt nok føle mig krænket og seksuelt forskrækket, hvis en kæmpe gorilla brød ind på toilettet mens jeg voldsked!

Jeg kan ikke lade være med at le ad sådan nogle love. Jo mere folk bliver undertrykte, jo klogere bliver de, og jo flere udveje finder vi. Se på jøderne, f.eks.: De blev undertrykt i meget lang tid og slagtet under 2. verdenskrig. I dag er det dem der mere eller mindre styrer de helt store projekter i verden.

De er et glimrende eksempel. Sådan er det med så mange andre ting - og absolut også narkopolitik.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Men nu bliver dørmændendes hvide næser jo også synlige. Og dem har de fleste af dem garanteret!

Ali: hvilke projekter er det helt præcis du mener at jøderne styrer :?:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Og hvordan vil de undgå at folk er lamme på syre, svampe, MDMA, amf i toiletpapir og slugt, opløst amf der bliver skudt direkte op i rektum og skal der tjekkes for stikhuller i armene på folk?

I sandhed sørgeligt det skal komme så vidt...

Titel:
Insane psychedelia user!

noname, mediernes fokus har på det sidste primært ligget på kokain. Det er vel kokain, som de første omgang tænker på ved udarbejdning af sådanne forslag?

Jeg har på sin vis heller ikke noget imod det, diskotekerne er i deres ret, sådan da, til at bestemme over deres ejendom. Det vil muligvis bare skade deres indtægter da, som før nævnt, folk ikke er interesserede i at få sparket døren op mens de sidder og skider, folk der vil indtage rusmidler nasalt, søger steder hen, hvor der ikke er så stram kontrol. Nu ved jeg ikke om dette også gælder for coke, men på amfetamin kan folk i hvert fald drikke en del flere øl end de plejer, hvilket må resultere i et bedre salg for udskænkningsstederne.

Det, som jeg finder så tåbeligt ved kampen mod stofferne her I DK, er at alkohol er usundt, og det hersker der ingen tvivl om. Desuden har nogle mennesker tendens til at blive voldelige ved indtagelse af ethanol, hvilket resulterer i skader på materialer, og mennesker. Sådan som jeg har forstået det, er formålet med disse love vel at spare penge på samfundets regning. Folk som tager stoffer kan jo ikke arbejde, og skader deres krop, hjerne og sind, det siger sig selv. Derfor er de en belastning for samfundet. Ikke desto mindre, er alkohol, som før nævnt, ret skadeligt, og tusindvis af unge indtager det flere dage i weekenderne, hver uge. Det er hykleri, når det er værst!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Uha, det ser ikke godt ud. Men jeg er nu også i den tro at værtshusejerne må bestemme hvad der skal ind på deres diskotek, dog er forslaget om lås ydert på dørerne helt i skoven, og at gå ét skridt for langt.
Desuden bliver det noget mærkeligt noget, for tit og ofte tager folk der arbejder på diskoteket og narko, da de er en del af festmiljøet.

aliaarhus skrev:
Jeg kan ikke lade være med at le ad sådan nogle love. Jo mere folk bliver undertrykte, jo klogere bliver de, og jo flere udveje finder vi. Se på jøderne, f.eks.: De blev undertrykt i meget lang tid og slagtet under 2. verdenskrig. I dag er det dem der mere eller mindre styrer de helt store projekter i verden.

De er et glimrende eksempel. Sådan er det med så mange andre ting - og absolut også narkopolitik.

Du kritiserer tit samfund og regering og nu ved jeg ikke hvor alvorligt du mener det der, men jeg tvivler på at fordi Danmarks narko-ungdom bliver 'undertrykt' så opfinder de lige pludselig en tidsmaskine eller teleporter sig fra land til land.
Eller hvad projekter mener du f.eks. at jøderne står for? og er det pga. at de har været undertrykt gennem tiderne?

Citat:
Ikke desto mindre, er alkohol, som før nævnt, ret skadeligt, og tusindvis af unge indtager det flere dage i weekenderne, hver uge. Det er hykleri, når det er værst!

Jeg kan godt se at det muligvis er en principsag, at hvis det ene skal være ulovligt, så skal det andet også.
Vil du have at alkohol skal ulovliggøres? Ville det ikke være lidt drastisk at tage alle stoffer over én kam, hvis f.eks. alkohol bliver ulivliggjort (hvilket må være den eneste mulighed, da coka, E, amf. nok aldrig bliver lovligt) tror du ikke det ville skabe PÆNT meget kaos?
Jeg tror at man er nød til at se det i forhold, jeg mener, i betragtning af hvor mange der indtager alkohol HVER torsdag, fredag og lørdag, specielt i denne tid, så er det altså en meget lille procentdel der bliver voldelige eller forvandler sig til en vandal.

sorry hvis der er fejl, har travlt med den 3.års opgave :D

edit: starvefæjl.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nu kom jeg til at tænke rent praktisk, nu sniffer man jo typisk med en seddel eller andet nemt tilgængelig for at få pulveret op i næsen, man stikker jo ikke næsen ned i posen og snuser den vej..

Mvis man er bare lidt ferm, så vil man da ikke kunne blive afsløret med de såkaldte UV-lamper, med mindre jeg er gået galt i byen. Normalt til arrangementer med elektronisk musik er der masser af UV-lys, men jeg har da personligt aldrig lagt mærke til folk var hvide under næserne.. Men det er måske en anden frekvens disse nye lys har, hvad ved jeg.

Titel:
Medlem

axia skrev:
Nu kom jeg til at tænke rent praktisk, nu sniffer man jo typisk med en seddel eller andet nemt tilgængelig for at få pulveret op i næsen, man stikker jo ikke næsen ned i posen og snuser den vej..

Mvis man er bare lidt ferm, så vil man da ikke kunne blive afsløret med de såkaldte UV-lamper, med mindre jeg er gået galt i byen. Normalt til arrangementer med elektronisk musik er der masser af UV-lys, men jeg har da personligt aldrig lagt mærke til folk var hvide under næserne.. Men det er måske en anden frekvens disse nye lys har, hvad ved jeg.

Jeg skal ikke kunne sige noget om frekvensen.
Men da det nu er kokain der er så meget fokus på, er det jo meget smart.
Det er de færreste (af dem jeg kender og har snakket med), der kan tage en streg kokain, af ordentlig størrelse, uden at der 5min efter løber en lille smule ud af næsen.

Ellers er der jo trucker style, hvor man lægger noget på tommelfingeren og rykker direkte af fingeren.. De få gange jeg gør det, får jeg næsten altid noget under næsen.
Uanset om det er kokain eller amfetamin

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
m.UNIT skrev:
aliaarhus skrev:

Du kritiserer tit samfund og regering og nu ved jeg ikke hvor alvorligt du mener det der, men jeg tvivler på at fordi Danmarks narko-ungdom bliver 'undertrykt' så opfinder de lige pludselig en tidsmaskine eller teleporter sig fra land til land.
Eller hvad projekter mener du f.eks. at jøderne står for? og er det pga. at de har været undertrykt gennem tiderne?

Tidsmaskiner? Det er vist lige en tand for langt ude.

Jeg mener bare, at folk finder alle mulige udveje for at få alle eller visse af deres ønsker opfyldt. Der var jo et eksempel med fængslede som modtog mobiltelefoner ved at nogle af deres bekendte kastede dem indpakkede over et hegn. Der er folk der begyndte at smugle stoffer ved at pakke dem ind og sluge dem og så få dem ud ved at brække sig eller ved at gå på toilet. Det er sådan nogle eksempler jeg mener.

Og sådan en kontrol i Odense vil blot få folks hjerner i gang - det vil jo ikke stoppe dem i at tage stoffer på diskoteker, men de vil finde alle mulige andre måder at indtage stofferne på. Et eksempel på det er, at nogle folk gik rundt med næsesprays der indeholdt det ønskede stof, som de proppede op i næsen og sprøjtede - ingen fattede mistanke. Alle mulige små tricks og udveje, så de kan blive ved med at gøre det.

Det er lidt ligesom det spil hvor man skal gå rundt og skyde på bolde i luften. Rammer man dem, så splitter de sig op i flere dele. Sådan virker det her også: Man løser et problem og udløser mange flere problemer.

Jeg ved ikke helt hvor du får tidsmaskinerne ind i billedet. Og er det nu også forkert at kritisere samfundet? Der er millioner af mennesker der bare finder sig i at der sker alt muligt fucked omkring dem, uden at de siger noget til det - og det giver blot politikere, præseidenter og diktatorer mere magt. Nogle tænker sig ganske enkelt ikke om, og bliver bildt alle mulige ting ind (Irak-konflikten er et godt eksempel... de erklærede krig for at få fat i en masse masseødelæggelsesvåben, men ikke én eneste bombe er blevet fundet. De fik en masse med på krigen - folk der idag bakker tilbage, fordi de har indset at de er blevet bildt alle mulige ting ind). Kritik får folks hjerner i omdrejninger, om de vil eller ej - ellers bliver problemerne bare opdaget når det er alt for sent. Igen er Irak et godt eksempel.

Og mht. det med jøderne... "projekter" er måske et forkert ord at bruge. Men jeg kan da hurtigt nævne nogle eksempler:
- I 1943 oprettede de deres egen stat i et andet land og fået opbakning for det (jeg siger ikke at de ikke har lov til det, der skal være plads til alle mennesker på jorden - men hvem havde forestillet sig det under 2. verdenskrig?)
- Hver gang de bliver kritiseret for et eller andet, får de deres vilje ved direkte eller indirekte at sige, at de har lov til det fordi de er guds udvalgte eller fordi de blev voldsomt undertrykte under 2. verdenskrig. Og den virker HVER gang.
- De har fået mange lande til at oprette love som kan beskytte dem, deres land og deres religion. Fra Danmark kender vi blasfemi-paragraffen, der faktisk blev oprettet for jødernes skyld
- USA's Mellemøsten-politik er ret påvirket af jøder og kristne værdier
- De er nok verdens bedste forretningsmænd. Jøderne invisterer i USA som aldrig før... nogle mener endda at det mere eller mindre er dem der styrer USA og præsidentvalget. Falder en præsident ikke i deres smag, bliver han skudt på en eller anden måde, hvis han bliver valgt.
- Nogle mennesker mener endda, at de har stået bag ødelæggelserne på WTC. En stor del af arbejderne i WTC er jøder, men ikke én eneste jøde blev dræbt, mens både amerikanere og alle andre mennesker med en anden nationalitet blev dræbt.
- De har USA bag sig i Israel-Palæstina-konflikten. USA støtter dem og dækker over det ved at få forhandlingsplaner frem på bordet. For så ser det ud som om at de er neutrale. Men bliver der bombet huse og folk i Palæstina, siger USA intet - men omvendt, så er USA op på mærkerne.
- De har fået en mur op at stå ved Gaza-striben (?), og tøvende anbefalede USA israelerne til at få den mur væk pga. den voldsomme kritik.
- Under Roskilde Festival blev en mur hejst op af en nødhjælpsorganisation for at kritisere Israels krænkelser af menneskerettighederne. De fik muren ned og politikerne på deres side, selvom det var smukt gjort for at få folks øjne op for hvad fanden der sker dernede. Vi andre giver penge til organisationerne (og organisationerne bruger dyrbar energi) så de kan hjælpe de krigshærgede områder, men hvad hjælper det? Flere ødelæggelser og mere undertrykkelse finder sted - vi kunne ha fået mere ud af ikke at ha givet en skid for det eller brugt energi på det. Derfor kan jeg egentlig godt forstå organisationens reaktion.

Jeg tvivler på at de ville stå hvor de står idag, hvis de ikke blev voldsomt undertrykte. Folk finder udveje og løsninger ved undertrykkelse eller unfair behandling.

Bare for at give nogle eksempler. Men nok off-topic - smid en PM hvis du vil diskutere... jeg skriver ikke mere i det her topic.

Senest rettet af syreperlen 17 dec 2004 16:46, rettet i alt 2 gange.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Magnum skrev:
Derudover skal dørene være forsynet med en udvendig lås, så dørmændene hurtig kan komme ind, hvis de har mistanke om at gæster indtager stoffer på toilettet.

Nej, det skal de sådan set ikke. Det er en GROV komprimitering af privatlivets fred. Hvad bliver det næste - skal man videofilmes derude også? Altså hvis dørmændene får "mistanke" :roll:

Fy for satan.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
@Ali

Tak for det lange svar.
Selvfølgelig var min "tidsmaskine-joke bare spas gak og løjer, men du forstod godt hvad jeg mente, kan jeg se på din efterfølgende forklaring.

Kan godt se hvad du mener nu, med at folk vil bare finde andre udveje, for at tage deres narko. Det tror jeg du har ret i.

Men den medgrunden til at jøderne styrer projekter er jeg stadig ikke helt med på, men lad nu det ligge.

mvh

Medlem

Geografisk sted: Denmark
jespar skrev:
Hvad bliver det næste - skal man videofilmes derude også? Altså hvis dørmændene får "mistanke" :roll:

Fy for satan.

Nu vi snakker om video overvågning, et par af mine venner var i byen i kbh for et par weekender siden, den ene går ind på toilettet for at tage en streg cole(det skal lige siges de ikke så fucked us og dørmændne ikke havde været efter dem, før på aftenen) i det han kommer ud og fra toilettet kommer 2 dørmænd over og siger han skal tømme lommerne med det samme!

Hvordan kunne de vide at han havde været ude og tage noget, han var ikke hvid under næsen og så ikke videre kogt ud, og var inde på et toilet....havde de evt. kamera ude på selve toilettet :?:

Titel:
Insane psychedelia user!

Suspekt, det er muligt, men burde de så ikke skilte med det? Jeg kender ikke loven på det område, men jeg synes da at virksomheder plejer at skilte med overvågning. På Crazy Daisy i 7100 er der i hvert fald overvågning på herretoilet, jeg ved ikke om det samme gælder for pigerne.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Der må gerne overvåges i toilet-entreen, altså der hvor der typisk er håndvaske og pissoirer. Men derfra, og så til at filme på lokummerne - det kan jeg ikke tro er lovligt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nej jeg ville heller ikke mene det var Lovligt, men det underlige ved det er også at de tog hans cola og bad om noget ID hvorefter de noterede hans personlige oplysninger og sagde at han ikke måtte komme igen og hvis han gjorde ville de kontakte politiet!

Virker lidt underligt at dørmændne konfiskerer det uden at ringe til politiet.......og tro på de smed det ud :P

Titel:
Junior medlem

For helvede da også.... Jeg skal flytte til Odense til sommer.... Håber fandme de har afskaffet UV lyset der....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]