Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg tænkte på, hvilke erfaringer folk har med svampe/alkohol komboen, som jo normalt ikke er at anbefale, men som jeg vil vædde med I har prøvet alligevel.

Og det behøver jo ikke at være alkohol forstået således, at man er plørefuld; det kan også være at man har været på svampe og så drukket et par genstande.
Jeg er også interesseret i at høre om svampeoplevelser, "dagen derpå", hvor man måske ikke er helt på toppen efter fx. en druktur - hvordan har I det med dét? Nogen vælger helt at undlade at drikke i mange dage op til et trip. Andre tager det ikke så tungt. Hvad med jer?

Jeg skal trippe shrooms i aften - og forhåbentlig se nordlys, som DMI siger der er en god chance for at se i nat (mod nord selvfølgelig). [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

på mit sidste svampetrip (for ca. to år siden) havde jeg drukket tæt inden jeg indtog godt to gram Spids Nøgenhat. Aldrig har jeg haft så voldsomme Hallucinationer. Jeg så alt fra Shpongleansigtet i væggen til insekter der faldt ned på mig.

Det jeg kunne konkludere var at trippet mister sit psykologiske aspekt, samtidig med at jeg mistede kontrollen over store dele af det.

Jeg vil ikke anbefale denne kombo til andre end erfarne psykonauter. Jeg var en purk og jeg var heldig, at jeg ikke kom til skade rent mentalt, for jeg havde nogle seriøst fucked up visuals der virkelig skræmte livet ud af mig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg kan godt lide at drikke en øl eller 2 en gang i mellem, mens man venter på onset. Det kan tage lidt af "the edge" af, hvis man har tendens til at være lidt små nervøs inden trippet (det er jeg en gang i mellem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]).

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Min erfaring er at der skal en væsentligt mindre dosis svampe til end ellers, for at det begynder at påvirke en i en psykedelisk retning.
Fordelen er at man ikke tager sig så meget af mindfucks og parnoide tanker, tilgængæld har jeg erfaret, at trippet er væsentligt mere ukontrolabelt, p.g.a alkohollen sløre såvel motorik som dømmekraft.
Normalt plejer jeg at kunne bibeholde en nogenlunde intakt forbindelse til virkeligheden, når jeg tripper svampe, men min erfaring er, at samtidigt med at komboen øger potensen af svampenede, øger den også alkohollens slørende efekt.
F.eks har jeg på denne kombo, med en dosis svampe der normalt ikke ville give mig meget andet end en masse energi, oplevet at fare vild i en lille by, der forvaldlede sig til en mærkelig tegneserieagtig smølfelandsby, uden nogen som helst idé om hvordan jeg skulle finde tilbage til den fest, jeg var til. Da jeg endelig kom tilbage begyndte jeg at udføre, hvad jeg opfattede som den vilde ninjadans, det viste sig imidlertidigt, at jeg havde væltet rundt, og var faldet flere gange. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
(det skal dog også siges at jeg faktisk var temmelig fuld og derudover havde røget lidt)
Dagen efter havde jeg det tilgængæld fantastisk godt, og havde den der organiske opfattelse af bygninger, og selvom jeg var lidt sløv var der også en øget sanseskarphed.(men nu er det godt nok også sjældent at jeg får tømmermænd.)
Jeg tror ikke der er noget galt i komboen, hvis man spiser lidt fære svampe end man plejer og bare er lidt beruset. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg har egentlig kun gode erfaringer med alkohold og svampe, men ville uden tvivl anbefale en førstegangs bruger til at vende sig til det rene trip og føle sig tryg... så hvis man har lyst kunne man jo indtage lidt alkohol når trippet har peeket.. men egentlig gælder det om at have det godt psykisk.... I denne weekend guffede jeg nogle tailandske svampe efter intagelse af en 5-6 øl, trippet startede og så fik jeg lidt wiskey + et par bajere.. og selvom svampene var stærke havde jeg et meget behagligt trip, dog kunne der godt have været flere visuals..

Medlem

De svampe jeg har prøvet, mexikanske, danske og hawai har jeg alle prøvet sammen med alkohol hvor jeg har været godt stiv. Jeg har selv mest haft gode oplevelser med den kombo.

Det eneste negative jeg har lagt mærke til er at jeg synes jeg bliver en smule aggressiv af det.

Jeg er mindre nervøs når jeg er fuld og på svampe, dvs, jeg har mere lyst til at kaste mig ud i oplevelserne og nyde det.

Umiddelbart ville jeg dog foretrække en mdma+svampe kombo.

MVH

Bart

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Trippede på 1½ gram danske svampe i weekenden, og havde det sygeste mindfuck jeg nogensinde har prøvet. Har prøvet vildere trips på LSD, men her i weekenden var det tæt på at gå meget galt følte jeg.

På et tidspunkt blev jeg desperat (stort ord, men det vil jeg sige at jeg var på det tidspunt) for at sløve det hele ned, og gik i krig med en flaske vodka.

Det fik rimelig effektivt stoppet de mindfucks som jeg havde, og jeg blev meget mere afslappet.

I den situation hvor jeg var i havde det heldigvis en positiv effekt, der, efter min egen vurdering, forhindrede mig i at ende i et decideret badtrip. Omvendt kunne det også have gået den stik modsatte vej, så vil ikke direkte opfordre nogen til at prøve det samme.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

hvis man endelig skal blande er det nok en god ide at være prof trippet så man kan styre det...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg plejer selv at være en af dem der undgår tømmermænd og alkohol inden jeg tripper. Men forrige weekend skulle jeg trippe med et par venner. Aftenen inden faldt vi alle i flasken alligevel, men gennemførte dog trippet dagen efter med meget lidt søvn, og kodyle tømmermænd:
Det var den største dosis SN jeg nogensinde har taget, og da jeg først trippede var der ikke mere nogen tømmermænd at føle. Der var tilgengæld masser af visuals, og et virkeligt kraftfuldt trip (men her taler vi også ca. tre gram SN).
Efter trippet havde jeg heller ikke flere tømmermænd.

Hvad angår alkohol mens man tripper:
Jeg tror ikke, det er en god ide, at drikke sig pattevissen, selvom jeg godt nok har hørt, at det er en god måde at komme ud af et mindfuck på..!?.. :!: :?:
Til gengæld ved jeg intet bedre end en pils henimod slutningen af trippet. Det er en sjov fornæmmelse at drikke, smagen er forfriskende, og en lille smule alkoholsnurren i kroppen synes jeg går dejligt sammen med 'comming down'.

For et års tid siden var der også et indlæg af piercer, hvori han anbefaler en enkelt Gammel Dansk eller to sammen med indtagelsen af svampene. Det skulle være så dæjli... Piercer mener, at det er tænkeligt, at nogle af de mange urter i Gammel Dansk kryds-virker med svampene.
(men så er det jo ret beset heller ikke alkohol vi taler om, men derimod urter).
Man kunne vel også forestille sig, at alkohol hjælper adgangen til blodbanerne i maven og tarmene (om ikke andet så ved udvidelsen af kapilærene)!?

Endelig har jeg hørt om nogle, der simpelthen tilbereder svampene ved at smulre dem, og lægge dem i nogle få centiliter sprit (vodka eller lign.) i nogle dage. Det hele skyller man så ned, når man vil trippe.
Jeg har selv forsøgt mig med dette, men mener dog ikke, at virkningen blev syndeligt anderledes af den grund. Men det er i al fald også en måde at tage svampene på

Sump

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Normalt vil jeg ikke drikke, hvis jeg vil mærke den rene virkning af svampene, men har selvfølgelig drukket flere gange når jeg har været på svampe.

Synes det er bedst når trippet er for nedafgående at drikke et par øl.

Synes også at jeg kan drikke igennem uden at blive for stiv - sikkert da svampe har modsat virkning af øl´ets afslapende downer effekt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sump: mener nu det var jægermeister de drak og det var ret populært i tyskland med den compo altså svampe og jægermeister

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sump skrev:
Til gengæld ved jeg intet bedre end en pils henimod slutningen af trippet. Det er en sjov fornæmmelse at drikke, smagen er forfriskende, og en lille smule alkoholsnurren i kroppen synes jeg går dejligt sammen med 'comming down'.Sump

Det kender jeg godt! Jeg har gode erfaringer med at drikke et par genstande når trippet er ved at afslutte, og man skal "lande". Det gør også tanken let (= positive tanker) og det er nemmere at falde i søvn. Tilgængæld synes jeg det er en dårlig ide at være for fuld når man starter trippet. Det er muligt at psilocybinen blæser alkoholvirkningen langt væk (det har jeg selv prøvet), men tankerne bliver ikke så dybe og storslåede som hvis man var ædru.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Den vildeste oplevelse jeg har med denne kombo, var engang hvor jeg havde indtaget næsten en hel flaske rom til en fest. Det sidste jeg så kan huske var at vi gik ned af Nørrebrogade på vej til Stengade. Derefter huske jeg ingen ting (fik af vide næste dag at jeg blev smidt ud fordi jeg var for stiv hehe). Da jeg så kommer til mig selv igen er jeg ude på staden og har åbenbart købt to gram mex i min kæmpe koger og selvføli spist dem (hmmmm :roll: ). Nogen af mine gode venner havde siddet og passet på mig, og jeg kan huske at de blev ved med at sigde mit navn(ligesom når man ligger og halv sover og nogen prøver at vægge en, skide irreterende når man ligger og har det så godt).Da jeg så vågnede var der helt vildt meget ekko på alt lyd (sindsyg oplevelse) og jeg var helt ved siden af mig selv (ikke bad trip) og totalt hjælpeløs.

Selve trippet var ikke ubehagelig (jeg sov også det meste væk), men jeg tror ikke det er noget man skal ekspermentere meget med. Alkohol og scrooms gå fint nok sammen bare ikke i så store mængder, så bliver det fuldtstændig ukontrolleret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes ikke at svampe og alkohol passer særligt godt sammen. For mig bryder det lidt den sakrale og rituelle setting, jeg synes er vigtig for at nå de vilde svampedybder, som tid/rum-ophør, ego-død, parallel-universer osv.

Desuden mister jeg fuldstændigt lysten til både alkohol og rygeren under og efter et trip! Der er som om disse substanser bare er så tomme og ligegyldige i forhold til hvad svampene har at tilbyde.

Jeg var så heldig at være med på det trip, som Sump beskrev (også på ca. 3g SN). Aldrig har jeg oplevet noget lignende! Fuldstændigt sendt afsted... det kulminerede i at jeg seriøst troede jeg var død, og befandt mig i en slags døde- eller åndeverden. Det var den eneste måde at forklare hvad der var sket med mig på. Og det var ikke ubehageligt, der var en slags forstående accept af alt som det var og at alt var godt. Der var ingen forskel på mig, omverdenen eller de to andre jeg var sammen med - alt var ét, flød sammen... Hmm, sorry for at gå lidt offtopic!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]