Citat:
u snakker jeg om hellige planter, og så vil jeg lige tilføje at jeg ikke tror at stoffet ER sjælen eller noget andet. Jeg tror mere at de åbner op for sjælen. Lidt ligesom en nøgle til en lås. Låsen åbner en dør. Døren fører ind til et/flere rum som jeg kalder sjælen/gud.
Altså stoffet er nøglen. Låsen er vores hjerner. Åbningen af døren er overgangen fra at være "normal" til psykoaktiv. Og når døren er helt åben kommer man ind i rummet som jeg kalder sjælen.
Ved ikke om folk forstår hvad jeg mener...
Men jeg respektere at fok ser totalt firkantet på de kemiske procecer i hjernen. De skal også kunne holde til at jeg har mine ideer og tanker såvel som de har deres Smile
/Cope
Du er ret tæt på
Hjernen-nervesystemet er det som forbinder sig med hvores fysiske krop og transmittere psyken eller sjælen om du vil, transmitter stoffer er netop sådanne Bærere af et sjæleligt indhold, det er ikke selve indholdet, men derimod formen, form og indhold, indholdet er af sjælelig art.
Der findes 12 hovednerver om man vil
1. Olfactory
2. Optic
3. Oculomotor
4. Trochlear
5. Trigeminal
6. Abducens
7. Facial
8. Vestibulocochlear
9. Glossopharyngeal
10. Vagus
11. Accessory
12. Hypoglossal
Der findes 12 sanser:
Jeg-sans (for andres jeg)
Tanke-sans(for andres tanker)
Sprog-sans
høresans
lugte-sans
livs-sans(indre liv om man vil)
syns-sans
smags-sams balance-sans
balance-sans
bevægelses-sans
varme-sans
følelses-sans
De første 5 sidder primært i hovedet
7 sidste sidder rundt på kroppen
Dettte svare til solens gang rundt i dyrekredsen!
I hvores rygrad findes
en række "riller" hvor der også sidder nogen nerver
Cervical 7 8
Thoracic 12 12
Lumbar 5 5
Sacral 5 5
Coccygeal 3 1
Total 32 31
Altså det antal max. dage en måned varem dvs. månen omløbstid rundt om hjorden
Altså hvores nervesystem er et miniature udgave af hvores kosmos!
Vi kan kun opleve det vi selv indeholder!
Derfor så snakker folk om atomer (som jo forøvrigt minder så meget om små miniature sol systemer)
Fordi de selv projektere deres eget nervesystem ud på omverdenen, vi ser med hvores sanser og reflektere herefter over dette med hvores nervesystem, altså hvores tanker bliver os givet udfra hvores sanseiagtagelser ligesom sanserne er beslægtet med hvores nervesystemm hjernen udsender vist nok også små elektriske inpulser som er en spejling af noget sjæleligt, men også en slags flydende masse, hvis så massen er en slags størknet elektricitet, man siger også at elektricitet er sub-atomare partikler (elektroner) i bevægelse, men hvis atomer er projektioner fra nervesystemet og dette er en miniature udgave af hvores kosmos og det som forbinder hvores fysiske krop med hvores sjæl så kan elektricitet godt være en sub-fysisk spejling af det sjælelige eller astrale , og eftersom hvores sanse-porte er som porte for hvores sjæl til den fysiske omverden og at vi derigennem får indholdet af hvores tanker, begreber og ideer så kan vi godt sige at tanker og atomer er beslægtede eftersom det er beslægtet med elektricitet som netop kan måles ved nerveaktivitet, altså verden er i virkeligheden blevet bygget udfra et idéemæssigt grundlag eftersom den jo netop er beslægted ned tankerne ja den kan ikke eksistere uden, hvis der ikke var givet noget, så kan vi heller ikke få noget, men det kan vi, vi får givet massere af indtryk og derved STOF! til eftertanke

hjernen får blodet fra hjertet, blodet har været forbi det sympatiske nervesystem og derved blevet forarbejdet "indvendigt" om man vil... ligesom månen (hjernen) modtager sit lys fra hjertet (solen)
Ligesom kold og varm, det kolde overblik og det varme blod
Mennesket har som en magnet to poler om man vil, nerver og blod
blodet gør os mennesker på jorden, blodets bånd osv. og nervesystemet er kosmisk, derfor når man påvirker en receptir i centralnervesystemet, så åbner man for en sjælelig sluse port om man vil og sætter hjernen (månen) den passive modtager til at modtage impulser fra sjælen, sjælen er udødelig, den befinder sig udenfor tid, dvs. ved begyndelsen og slutningen af hvores liv, men den virker igennem nervesystemet
Det er hva jeg er kommet frem til, der er måske nok sneget sig en småfejl ind et eller andet sted, men det er altså hva jeg antager ca- for at være en lille del af dette komplicerede emne, jeg kan lige give dig en kilde, giv mig en PM hvis du vil have flere!
http://www.bibleandanthroposophy.com/Smith/main/burning_bush/charts_tabs/i86.htmlMvh Astral