Dextrose skrev:
Det ligger ikke indprogrammeret i et molekyle, at du skal begynde at se elvere, nisser, maya- eller inka-mønstre, osv.
Det er allerhøjest en katalysator til noget der i forvejen er dybt gemt i os selv.
Ja det er en plausibel forklaring!
Man kunne også sige at stofferne er nøgler til at åbne for døre i hvores indre univers! OG jeg er overbevist om at ligesom vi selv er små bitte dele og delvis selvstændige væsener med funktioner i et enormt kosmisk system hvor alting hænger sammen.
Vi er små miniature universer af det store univers, man kunne også sige at vi i hvores indre havde et kort over det store univers.
Jeg mener at inde i os, der arbejder forskelige væsener af mere eller mindre selvstændig art dog ikke frie i den betydning som os, at vi dummer os og kan lave grufulde fejl, disse væsener varetager forskellige processer i hvores indre og sørger for at tingene køre som de skal, under stærke trips så tror jeg det kan lade sig gøre at kontakte disse "teknikere" og f.eks. spørge dem om alt er vel og om der er nogen ting som måske godt ku trænge til at fixes og få gode råd om hvordan man holder "maskineriet" kørende om man vil... *S*
Omvendt så tror jeg også at ens følelser og begær kan optræde som ydre væsener som går løs på en, f.eks. iform af vilde dyr og monstre, dette må man gennemskue eftersom det som er i ens ydre i denne bevidsthedstilstand kan opleves som noget ydre, dvs. det omvendte af hva vi er van til, derudover så findes der det jeg vil betegne som en vogter som holder vagt for at komme endnu videre og helt ud i det astrale, det er modbilledet af en selv, alt det ufuldendte og forkerte som man stadig mangler at udvikle i sig selv, dette kan være meget skræmmende hvis man ikke er forberedt, selv om det i virkeligheden er en del af en selv om man vil, men derefter når man er ude i det astrale plan, så vil der være andre typer af væsener som man kan møde, som er helt selvstændige lige som dig og mig, men disse væsener tror jeg er forbundet med os på måder som gør de har indflydelse på os udfra om vi vælger at knytte kontakt til disse eller ej, de kan både være positive og negative alt efter deres udviklings stadie (ligesom der findes gode uselviske mennesker og negative og destruktive mennesker og alt muligt midt imellem)
Vi ser verden som vi gør på grund af den måde hvores krop er bygget på, vi ser det fysiske fordi vi har en fysisk krop hvor vi ser igennem hvores sanse-nervesystem som derved projektere hvores indre univers forhold til det ydre univers, vi kan kun opleve noget vi selv indeholder, derfor vil en udviklet person se mere i et naturlandskab end en som ikke har lært at se det gudommelige i sig selv.
Men imellem atomerne er meget mere mellemrum og derfor er der intet i vejen for at der ikke skulle kunne eksistere paralel-dimensioner imellem, dvs. i disse mellemrum således at begge verdener står i direkte forbindelse og indflydelse af hinanden, formår man at hæve nerveaktiviteten udfra blodet så kan man måske perceptere uden at projektere atomer og derved se ind i disse dimensions-planer, stoffer er en vej til dette kombineret med meditation
som har været brugt siden mennesket mistede sit naturlige klarsyn for mange mange tusind år siden, men nogen har stadig rester af dette gamle klarsyn....
Dette er hva jeg tror
Just my two cents

Mvh. Astral