Fanny skrev:
Astral@
Og DU føler dig slet ikke hævet over andre mennesker
Ha ha, jeg tror ellers du har fået overbevist de fleste af os herinde om det modsatte

. Din bedrevidenhed og evindelige
trust me, I know!
giver ikke ligefrem billedet af en person med formindsket ego. Jeg tror den har taget røven på dig, ved tilsyneladende at tale ned om egoer, - men i virkeligheden skorer den vildt meget på at tale ned om sig selv (eller er det kun andres egoer du taler ned om?) , idet det giver den en følelse af bedrevidenhed og magt over tilsyneladende at være den eneste som kender den sande vej.
Vi andre benægter i det mindste ikke vores egoer. Vi hygger os med at spille bedrevidende engang imellem

, men tager det tilgengæld ikke så tungt når vi jorde hinanden.
Og så lige for at afkræfte din hypotese:
Citat:
Dextrose skrev:
En ven som er i samme situation som mig, kom med den hypotese, at vi muligvis har så høje ego'er i forvejen, at kokainen preller af...
Jeg må indrømme, at jeg ofte (stort set altid) føler mig mentalt hævet over andre mennesker, selvom jeg dog aldrig giver udtryk for det.
Bekræftelse af hypotese
Stort forbrug af psychedelika = risiko for udvikling af forstøret ego, storhedsvanvid, megalomani og manglende ydmyghed....
Jeg har følt mig mentalt hævet over andre mennesker længe før jeg overhovedet vidste der var noget som hed Psykedelika.
Så skulle den vist være sat på plads.
Hilsen Fanny
Jeg føler faktisk at jeg er meget misforstået herinde....
Jeg vil også sige at det virkeligt er min hensigt at have kontrol over mit ego, men jeg skal da gerne være den første til at indrømme at det ikke altid er lige nemt, men du ved nok, hvis der er noget man vil have ændret hos sig selv, så føler man sig også irriteret over det når andre udviser det, vi mennesker er slet ikke så forskellige, vil man lære andre at kende så skal man lære sig selv at kende, vil man lære sig selv at kende, så skal man lære andre at kende, hvis vi ser tingene udfra et socialt aspekt, så skal jeg da gerne indrømme at jeg faktisk kun er lidt social, jeg er meget ofte alene med mig selv og mit eget selvskab og har det meste af tiden kun social kontakt til en lille klikke af mennesker, det har ikke noget at gøre med at jeg ser ned på andre, men nok mere den fakta at jeg er meget overoptaget af bestemte ting som for mange nok er meget mystiske, jeg er meget involveret med det okkulte og jeg bruger det meste af min tid på forskellige teknikker og træning, derfor så bliver jeg nok også tit misforstået fordi jeg ofte på forhånd regner med at folk kan forstå hva jeg snakker om og at jeg derfor nok skal lære at være mere tålmodig og forstående over for at jeg nok kan snakke på en måde som andre ikke er van til, som sagt så snakker jeg faktisk primært om fukosofiske problemstillinger,, jeg snakker sjældent for hyggens skyld, det føler jeg at jeg har alt for mange ting jeg skal have løst til at kunne. Jeg tænker meget over mange ting og jeg er som regel optaget i mit sind af alle mulige spirituelle eller filosofisje problemstillinger, jeg siger ikke jeg er hævet over andre jeg tænker bare "for" meget..... Hvilket får konsekvenser for mit sociale liv, eller mangel af samme
Anyway, følelsen af at være hævet over andre er normal for egoet, men den store udfordring består faktisk i at gennemskue at det er en illusion fordi vi ikke er så forskellige som mange tror, vi er allesammen en del af den samme kosmiske helhed og derfor udstyret med egenskaber som er en del af dette kosmos og som virker igennem os som mennesker, vi tror vi kender os selv, men dem vi kender er bare en spejling, en forestilling af hvem vi er, vi ved ikke i virkeligheden hvem vi er, udfordringen ligger i at finde ud af det og det kræver først og fremmest at man er istand til at se igennem illusionen om egoet, for det adskiller os fra at forstå at vi netop er en del af helheden, Guderne virker igennem os og vi er udødelige væsener, det ved folk ikke, men når man opdager det, så vil man opdage at vi alle er en del af den samme gudommelige enhed og at vi må hæve os op over os selv og lære at forstå at vi er her på jorden ikke for os selv, men fordi at vi er blevet skabt med det formål at udvikle os imod idealet af perfektion i den fuldkomne gudommelige kærlighed. Folk misforstår det som bedrevidenhed hvis man gerne vil fortælle om sine erfaringer og sin viden og tror at man ser ned på dem, man skal ikke komme her og fortælle dem noget de ikke ved i forvejen, seriøst der er mange mennesker og vi kan lære meget af hinanden hvis vi blev bedre til at lære at lytte til hinanden, især dem som har noget at sige, som virkelig måske er noget vi slet ikke er van til, så er folk så hurtige til at sige at det tror de ihvertfald ikke på, for det har de ik selv tænkt eller det har de ikke fået fortalt af deres venner osv. Det må være budskabet som er det vigtigste så derfor ser jeg ikke nogen grund til at man går efter budbringeren, men prøver at se objektivt på budskabet og prøver at finde ud af om det rent faktisk kunne stemme, om det måske var rigtigt.
Sandheden findes derude, vi skal bare lære at være istand til at kunne tage imod den og samle de forskellige stykker af sandheden som vi får her og der, med hvores hjerte og prøve ikke at dømme hinanden, for vi er ikke fejlfri, vi har alle mangler og vi bør kunne erkende der hvor vi rækker og at lade andre komme til for at supplere med det vi selv mangler, så ville vi kunne virke som EN, i kærlighed og gensidig forståelse, men mennesker er så nemme at få i konflikt og uoverenstemmelser og derfor så bekæmper de deres egne fremskridt og egoet er det som gør det muligt, hvis vi ikke var så bedrevidende så ville det være nemmere at lytte til hinanden om de ting som VIRKELIGT var vigtige og som havde betydning ikke blot for os selv, men for hele verden, vi må orøve at være istand til at sætte os ud over hvores egne begrænsninger og lære at give og tage imod på en måde som vil være til gavn for alle.
Det er et problem fordi der findes andre væsener, med en anden agenda and hvores....
At du siger at du har følt dig hævet over andre mennesker før du tog stoffer siger da ikke noget om alle andre som tager psychedelia!?? Det er da ihvertfald Ego hvis man er overbevist om det...
Jeg ved godt jeg har et ego, men jeg kan gennemskue egoets i llusion eftersom jeg også godt kan se at hvis man stikker snuden for langt frem og giver udtryk for at man ved noget andre ikke ved, så kommer de ANDRES egoet i kog...
Det er helt naturligt, mit ego kommer også frem engang imellem på en måde som ikke stemmer overens med det som man har sat sig som ideal, men det sker på andre måder og i det mindste så forsøger jeg at holde det nede, men et ideal som kan nås er ikke noget værd, egoet det vokser med fremskridene, egoet vil tage æren for ens sejre, men det er en illusion, erkend det og man vil åbne vejen til at lære sig selv rigtigt at kende, bag illusionen, lære at man er en dråbe i havet og at vi ER havet at vi er ET.
Ego det skaber krige i verden, det skaver konflikt, hvis folk forstod deres eget selv gennemskuede de utallige manipulationer som egoet skaber og derved forhindre optagelse af erkendelser, egoet er bange, for ikke at eksistere, hvis der er noget som truer egoets følelse af at være hævet, så begynder den at projektere ud og lede efter ydre faktore, eller personer som de så kan få bekræftelse fra.
Det er typisk egoet at det tilhøre fortiden, det forhindre forståelsen af nuet, det er opsamlet og en byrde som forhindre mange i virkelig at være frie for selvets begrænsninger...
Mvh. Astral
Lys og kærlighed