Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@DEF >
Jeg kender delvist til problemet fra mig selv, da jeg insufflerede en del kokain i år 2004. Det er lidt svært for mig at vejlede, eftersom jeg ganske simpelt bare mistede trangen til det (sidste gang jeg tog det var nytårsaften, og jeg har ikke haft lyst til det siden.)

Hvis du virkelig gerne vil stoppe, men ikke kan, så vil jeg anbefale at du holder op med at komme de steder hvor det tages. Det er ikke nogen optimal løsning, men det er nok det der virker bedst.

En af mine gode venner der også havde et heftigt forbrug, stoppede efter at han fik en kæreste. Så den gamle kliche med med at kærligheden overvinder alt, holder måske alligevel. Hvis du kan finde et alternativ til coken, vil det nok være lettere at stoppe - logisk set.

Mvh. Psyko

Ps. Tilbuddet om PM gælder også her! :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dextrose skrev:
Måske freebase-koka ville give mig noget, men indtil videre har rusen ikke sagt mig det store, andet end bedøvede fortænder og næse, og et opstrammet kranie (og senere stram maske)...

Precis sådan har jeg det også. Jeg fik muligheden for at afprøve 100 mg rent kokain uden at jeg følte nogen fornøjelse af det. Faktisk irriterede tilstanden mig. Jeg havde en følelse af at blive afskåret fra mine normale følelser, empatien var forsvundet (indlevelse i andre mennesker) og jeg KEDEDE mig!
Iøvrigt blev jeg så lam i næsen, svælget, ganen og panden at man kunne have trukket tænder ud på mig :lol: .

Oplevelsen var på sin vis fin. Nu ved jeg at det ikke er et stof for mig. Så hellere noget med farver, tak! (psykedelika)
Men det som chokerede mig var, at der er så mange som synes det er LÆKKERT. Det er mig et mysterium, men måske virker det anderledes på mig, hvem ved. Jeg har senere snakket med andre som godt kan lide stoffet, men alligevel giver de mig ret i at man bliver lidt afstumpet og afskåret fra sine følelser.

Hvad er det precis ved virkningen som er lækker?

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Dextrose skrev:
Koka er kun fedt for de stakler der ikke har haft fornøjelsen af ren meth! :twisted:

Nu har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse af ren meth et par gange, og jeg mener bestemt ikke, at det kan måle sig med coke. Det er godtnok en kraftigere påvirkning, men jeg synes ikke den er specielt behagelig.

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:

Jeg mener det er Rindom der har sagt, at det i mange tilfælde er folk med et lavere selvværd, der bliver forfalden til coke.
Jeg mener at der er noget om snakken, idet de folk jeg kender, der har været ude hvor de ikke kunne bunde, også er de personer der ikke gør de største tanker omkring sig selv - kun når de tager banditter.

Fanny, jeg kan også godt tilslutte mig dine meninger om coke. Kun når jeg er i festligt lag, med rigelige mængder sprut/bajere, bliver jeg ikke rastløs. Uden alkohol i blodet, føler jeg også at egoet overvinder empatien(ja, det gør det vel også med alkohol i blodet - men det er vist kun andre folk, der lægger mærke til det?)...

Vh CC

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
Dextrose skrev:
Koka er kun fedt for de stakler der ikke har haft fornøjelsen af ren meth! :twisted:

Måske freebase-koka ville give mig noget, men indtil videre har rusen ikke sagt mig det store, andet end bedøvede fortænder og næse, og et opstrammet kranie (og senere stram maske)...

så er det sq fordi du ikke har tagen nok på en gang!
for hvis du deler 1. g op i 2 og tar ½ g. på en gang så får man noget ud af det!
men vil nu ikke råde nogle til da nedturen er hård at komme over! vare dog kun en times tid hvor man slet ikke har løst til at ta noget!
men rusen vare i ca 2 timer for fuld skrue! ja tak... det er fedt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
CannaChem skrev:
Citat:

Jeg mener det er Rindom der har sagt, at det i mange tilfælde er folk med et lavere selvværd, der bliver forfalden til coke.
Jeg mener at der er noget om snakken, idet de folk jeg kender, der har været ude hvor de ikke kunne bunde, også er de personer der ikke gør de største tanker omkring sig selv - kun når de tager banditter.

Fanny, jeg kan også godt tilslutte mig dine meninger om coke. Kun når jeg er i festligt lag, med rigelige mængder sprut/bajere, bliver jeg ikke rastløs. Uden alkohol i blodet, føler jeg også at egoet overvinder empatien(ja, det gør det vel også med alkohol i blodet - men det er vist kun andre folk, der lægger mærke til det?)...

Vh CC

Jeg tror du/Rindom har ret. Coke gør jo at man har styr på det og tror på sig selv. Jeg har kun prøvet det én gang hos en ven, og det var bestemt ikke noget særligt. Men alligevel følte jeg lige pludselige helt op til flere uger efter at "nu kunne jeg sgu godt trænge til en streg!". Dén følelse af afhængighed er så skræmmende at jeg ikke rører det eller interesserer mig for det i dag. Jeg har haft det sværere med GHB og Amf hvor euforien er tydeligere. Specielt amf glæden ved dens energi og "kontrol følelse" har givet problemer førhen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Psyko skrev:
Dextrose skrev:

Nu har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse af ren meth et par gange, og jeg mener bestemt ikke, at det kan måle sig med coke. Det er godtnok en kraftigere påvirkning, men jeg synes ikke den er specielt behagelig.

Mvh. Psyko

Vil starte med at sige at meth er noget dejligt stads, og syntes personligt at det er lige så godt som koka men bare på en anden måde!

men tilbage til topic:

Siden sommer ferien sidste år har cola taget overhånd fra min side, jeg har brugt så ufatteligt mange penge på det skidt at jeg kunne tude over en konto udskrift!
i perioder har alt min løn gået til det plus overtræk, det har resulteret i et bank lån og en del nedture :(
Nu er det ved at være på rette køl igen og jeg kan sagtens nøjes med kun at røre det i weekenden.....

Nogen gange føler man sig bare så nærig, når man er for nærig til at gå en tur i biffen med vennerne men smider gerne 500 i nakken på sin pusher for et gram cola uden så meget som at blinke en torsdaag aften!

Jeg ville aldrig kunne have noget liggende i fryseren, hvis jeg først havde taget et par streger så ville hele posen blive tømt det med at gemme er ikke min stærke side!
Og som psyko også før skrev med når der ikke er mere tilbage er festen så godt som slut, dette kan jeg sagtens nikke genkende til......
Her mister jeg både lysten til at feste, drikke og være social, fortrækker mere bare at gå hjem under dynen og ryge en pind og lade min krop falde til ro og sove.....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pyskow skrev:
Dextrose skrev:

så er det sq fordi du ikke har tagen nok på en gang!
for hvis du deler 1. g op i 2 og tar ½ g. på en gang så får man noget ud af det!
men vil nu ikke råde nogle til da nedturen er hård at komme over! vare dog kun en times tid hvor man slet ikke har løst til at ta noget!
men rusen vare i ca 2 timer for fuld skrue! ja tak... det er fedt!

Tro mig... Jeg har prøvet.

Jeg har i løbet af de sidste 5 år sniffet adskellige streger (på andres regning of course) - kvaliteten har absolut ikke fejlet noget, og den sidste gang sniffede jeg ca. et kvart gram uden nogen positiv effekt.

Jeg bliver ikke andet end rastløs og får "psykiske tics", hvilket skal betyde at det er umuligt for mig at holde tanker fast.

En ven som er i samme situation som mig, kom med den hypotese, at vi muligvis har så høje ego'er i forvejen, at kokainen preller af... :lol:
Jeg må indrømme, at jeg ofte (stort set altid) føler mig mentalt hævet over andre mennesker, selvom jeg dog aldrig giver udtryk for det.

Titel:
In our memories

Fanny > Nu skal det lige siges, at jeg heller ikke syntes, at coke var specielt fedt den første gang, jeg prøvede det. Men efter 5-6 gang var min holdning en lidt anden, også selvom jeg aldrig har syntes rusen var noget særligt - det er mest den dér psykiske afhængighed som Fellini også nævner.

Suspekt > Jeg vil klart anbefale dig, at skære ned hvis du tager det hver weekend. Efterhånden finder man ud af, at det ikke er det værd, og så kommer man til at ærgre sig over, at man har brugt så mange penge på det.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Fra det øjeblik man tager den første streg, begynder nedturen.

Det er vildt lækkert lige i det øjeblik man gør det, at sniffe sig kamplam i kokain og synes også tildels at det er en fin upper (og ikke al' for overvældende) under byture.

Men afhængigheden og den der tanke "jeg skal liiiiige have en mere" gør stoffet til noget skidt.

Så heller 45mg meth! Vruuuuuuuuuuuum :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:

En ven som er i samme situation som mig, kom med den hypotese, at vi muligvis har så høje ego'er i forvejen, at kokainen preller af... :lol:
Jeg må indrømme, at jeg ofte (stort set altid) føler mig mentalt hævet over andre mennesker, selvom jeg dog aldrig giver udtryk for det.

Bekræftelse af hypotese
Stort forbrug af psychedelika = risiko for udvikling af forstøret ego, storhedsvanvid, megalomani og manglende ydmyghed....

Psychedelika giver ofte ego-tab, men når egoet kommer igen, kommer det med ekstra styrke, er man istand til at gennemskue det eller ikke, det vil ens visdom afgøre.... Men faren er MEGET seriøs for at egoet får overtaget igen.... Vejen til visdom er igennem ydmyghed og ego-kontrol

En vej med psychedeliske stoffer kan give en følelsen af enorm power, det åbner for ting som måske tog årevis af træning, den vanskelige vej er også den eneste som giver noget i det lange løb, intet kan erstatte hårdt arbejde heller ikke stoffer, en person som meditere meget vil opnå langt mere end en som ikke gør, men som er tilfreds med sit ego istedet..

Seriøst der er ALTID en som er støre end en selv, så hvorfor føle sig overlegen?

Seriøst det er SÅ nemt at føle sig hævet over andre, men er det dog ikke en illusion og en selvindbildt ting...

Seriøst Ego er som en lille homunkulus som puster sig op som en ballon for at føle sig som noget... Egoet kæmper for at skabe en illusion om sig selv

Gennemskuer man egoet så er man påvej til visdom, gør man ikke er man blot egocentrisk

Den stærke er den som overvinder sit eget ego....

Ego trip sux fordi det er så falskt

Selvovervurdering er det som netop føre folk væk fra den sande spirituelle vej

Desvære er stoffer en vej til selvovervurdering såvel som visdom

Ego er noget af det mest falske der findes og det er det som skaber adskillelse, egoet adskiller en fra omverdenen hvilket er vejen til mange af de konflikter vi ser i verden

Hvis folk var mindre selviske og egoistiske så ville der være langt mindre konflikter i verden

Den kloge bliver klogere (hvis hans forbrug er rimeligt)

Den dumme blir dummere...

Astral

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Astral@

Og DU føler dig slet ikke hævet over andre mennesker :?: :!:
Ha ha, jeg tror ellers du har fået overbevist de fleste af os herinde om det modsatte :wink: . Din bedrevidenhed og evindelige trust me, I know!
giver ikke ligefrem billedet af en person med formindsket ego. Jeg tror den har taget røven på dig, ved tilsyneladende at tale ned om egoer, - men i virkeligheden skorer den vildt meget på at tale ned om sig selv (eller er det kun andres egoer du taler ned om?) , idet det giver den en følelse af bedrevidenhed og magt over tilsyneladende at være den eneste som kender den sande vej.
Vi andre benægter i det mindste ikke vores egoer. Vi hygger os med at spille bedrevidende engang imellem :wink:, men tager det tilgengæld ikke så tungt når vi jorde hinanden.

Og så lige for at afkræfte din hypotese:

Citat:
Astral skrev:
Citat:
Dextrose skrev:
En ven som er i samme situation som mig, kom med den hypotese, at vi muligvis har så høje ego'er i forvejen, at kokainen preller af...

Bekræftelse af hypotese
Stort forbrug af psychedelika = risiko for udvikling af forstøret ego, storhedsvanvid, megalomani og manglende ydmyghed....

Jeg har følt mig mentalt hævet over andre mennesker længe før jeg overhovedet vidste der var noget som hed Psykedelika.
Så skulle den vist være sat på plads.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fanny skrev:
Astral@

Og DU føler dig slet ikke hævet over andre mennesker :?: :!:
Ha ha, jeg tror ellers du har fået overbevist de fleste af os herinde om det modsatte :wink: . Din bedrevidenhed og evindelige trust me, I know!
giver ikke ligefrem billedet af en person med formindsket ego. Jeg tror den har taget røven på dig, ved tilsyneladende at tale ned om egoer, - men i virkeligheden skorer den vildt meget på at tale ned om sig selv (eller er det kun andres egoer du taler ned om?) , idet det giver den en følelse af bedrevidenhed og magt over tilsyneladende at være den eneste som kender den sande vej.
Vi andre benægter i det mindste ikke vores egoer. Vi hygger os med at spille bedrevidende engang imellem :wink:, men tager det tilgengæld ikke så tungt når vi jorde hinanden.

Og så lige for at afkræfte din hypotese:

Citat:
Dextrose skrev:

En ven som er i samme situation som mig, kom med den hypotese, at vi muligvis har så høje ego'er i forvejen, at kokainen preller af...

Bekræftelse af hypotese

Jeg har følt mig mentalt hævet over andre mennesker længe før jeg overhovedet vidste der var noget som hed Psykedelika.
Så skulle den vist være sat på plads.

Hilsen Fanny

Jeg føler faktisk at jeg er meget misforstået herinde....

Jeg vil også sige at det virkeligt er min hensigt at have kontrol over mit ego, men jeg skal da gerne være den første til at indrømme at det ikke altid er lige nemt, men du ved nok, hvis der er noget man vil have ændret hos sig selv, så føler man sig også irriteret over det når andre udviser det, vi mennesker er slet ikke så forskellige, vil man lære andre at kende så skal man lære sig selv at kende, vil man lære sig selv at kende, så skal man lære andre at kende, hvis vi ser tingene udfra et socialt aspekt, så skal jeg da gerne indrømme at jeg faktisk kun er lidt social, jeg er meget ofte alene med mig selv og mit eget selvskab og har det meste af tiden kun social kontakt til en lille klikke af mennesker, det har ikke noget at gøre med at jeg ser ned på andre, men nok mere den fakta at jeg er meget overoptaget af bestemte ting som for mange nok er meget mystiske, jeg er meget involveret med det okkulte og jeg bruger det meste af min tid på forskellige teknikker og træning, derfor så bliver jeg nok også tit misforstået fordi jeg ofte på forhånd regner med at folk kan forstå hva jeg snakker om og at jeg derfor nok skal lære at være mere tålmodig og forstående over for at jeg nok kan snakke på en måde som andre ikke er van til, som sagt så snakker jeg faktisk primært om fukosofiske problemstillinger,, jeg snakker sjældent for hyggens skyld, det føler jeg at jeg har alt for mange ting jeg skal have løst til at kunne. Jeg tænker meget over mange ting og jeg er som regel optaget i mit sind af alle mulige spirituelle eller filosofisje problemstillinger, jeg siger ikke jeg er hævet over andre jeg tænker bare "for" meget..... Hvilket får konsekvenser for mit sociale liv, eller mangel af samme :P

Anyway, følelsen af at være hævet over andre er normal for egoet, men den store udfordring består faktisk i at gennemskue at det er en illusion fordi vi ikke er så forskellige som mange tror, vi er allesammen en del af den samme kosmiske helhed og derfor udstyret med egenskaber som er en del af dette kosmos og som virker igennem os som mennesker, vi tror vi kender os selv, men dem vi kender er bare en spejling, en forestilling af hvem vi er, vi ved ikke i virkeligheden hvem vi er, udfordringen ligger i at finde ud af det og det kræver først og fremmest at man er istand til at se igennem illusionen om egoet, for det adskiller os fra at forstå at vi netop er en del af helheden, Guderne virker igennem os og vi er udødelige væsener, det ved folk ikke, men når man opdager det, så vil man opdage at vi alle er en del af den samme gudommelige enhed og at vi må hæve os op over os selv og lære at forstå at vi er her på jorden ikke for os selv, men fordi at vi er blevet skabt med det formål at udvikle os imod idealet af perfektion i den fuldkomne gudommelige kærlighed. Folk misforstår det som bedrevidenhed hvis man gerne vil fortælle om sine erfaringer og sin viden og tror at man ser ned på dem, man skal ikke komme her og fortælle dem noget de ikke ved i forvejen, seriøst der er mange mennesker og vi kan lære meget af hinanden hvis vi blev bedre til at lære at lytte til hinanden, især dem som har noget at sige, som virkelig måske er noget vi slet ikke er van til, så er folk så hurtige til at sige at det tror de ihvertfald ikke på, for det har de ik selv tænkt eller det har de ikke fået fortalt af deres venner osv. Det må være budskabet som er det vigtigste så derfor ser jeg ikke nogen grund til at man går efter budbringeren, men prøver at se objektivt på budskabet og prøver at finde ud af om det rent faktisk kunne stemme, om det måske var rigtigt.

Sandheden findes derude, vi skal bare lære at være istand til at kunne tage imod den og samle de forskellige stykker af sandheden som vi får her og der, med hvores hjerte og prøve ikke at dømme hinanden, for vi er ikke fejlfri, vi har alle mangler og vi bør kunne erkende der hvor vi rækker og at lade andre komme til for at supplere med det vi selv mangler, så ville vi kunne virke som EN, i kærlighed og gensidig forståelse, men mennesker er så nemme at få i konflikt og uoverenstemmelser og derfor så bekæmper de deres egne fremskridt og egoet er det som gør det muligt, hvis vi ikke var så bedrevidende så ville det være nemmere at lytte til hinanden om de ting som VIRKELIGT var vigtige og som havde betydning ikke blot for os selv, men for hele verden, vi må orøve at være istand til at sætte os ud over hvores egne begrænsninger og lære at give og tage imod på en måde som vil være til gavn for alle.

Det er et problem fordi der findes andre væsener, med en anden agenda and hvores....

At du siger at du har følt dig hævet over andre mennesker før du tog stoffer siger da ikke noget om alle andre som tager psychedelia!?? Det er da ihvertfald Ego hvis man er overbevist om det...

Jeg ved godt jeg har et ego, men jeg kan gennemskue egoets i llusion eftersom jeg også godt kan se at hvis man stikker snuden for langt frem og giver udtryk for at man ved noget andre ikke ved, så kommer de ANDRES egoet i kog...

Det er helt naturligt, mit ego kommer også frem engang imellem på en måde som ikke stemmer overens med det som man har sat sig som ideal, men det sker på andre måder og i det mindste så forsøger jeg at holde det nede, men et ideal som kan nås er ikke noget værd, egoet det vokser med fremskridene, egoet vil tage æren for ens sejre, men det er en illusion, erkend det og man vil åbne vejen til at lære sig selv rigtigt at kende, bag illusionen, lære at man er en dråbe i havet og at vi ER havet at vi er ET.

Ego det skaber krige i verden, det skaver konflikt, hvis folk forstod deres eget selv gennemskuede de utallige manipulationer som egoet skaber og derved forhindre optagelse af erkendelser, egoet er bange, for ikke at eksistere, hvis der er noget som truer egoets følelse af at være hævet, så begynder den at projektere ud og lede efter ydre faktore, eller personer som de så kan få bekræftelse fra.

Det er typisk egoet at det tilhøre fortiden, det forhindre forståelsen af nuet, det er opsamlet og en byrde som forhindre mange i virkelig at være frie for selvets begrænsninger...

Mvh. Astral

Lys og kærlighed

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg føler faktisk at jeg er meget misforstået herinde....
Dette skyldes nok at du opfører dig meget misforståeligt, i den retning som folk generelt misforstår dig i.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Kære Astral

Vi er nok i virkeligheden enige på mange flere planer end du tror. Men ja, jeg blev vred over at du brugte et medlem som eksempel på et for stort ego. Jeg forstår godt følelsen af at være anderledes (som jeg fortolkede Dex´s tekst), og til tider har jeg selv haft svært ved ikke at føle mig "hævet" over andre mennesker, når man i en tidlig alder gik rundt og tænkte over universets mystiske kræfter mens ens jævnaldrende kun gik op i menneskets sociale hakkeorden. Selv du må da have følt det sådan, og det synes jeg også skinner lidt igennem når du skriver:

Citat:
derfor så bliver jeg nok også tit misforstået fordi jeg ofte på forhånd regner med at folk kan forstå hva jeg snakker om og at jeg derfor nok skal lære at være mere tålmodig og forstående over for at jeg nok kan snakke på en måde som andre ikke er van til

Og det er helt naturligt at føle sådan.

Citat:
Sandheden findes derude, vi skal bare lære at være istand til at kunne tage imod den og samle de forskellige stykker af sandheden som vi får her og der, med hvores hjerte og prøve ikke at dømme hinanden, for vi er ikke fejlfri, vi har alle mangler og vi bør kunne erkende der hvor vi rækker og at lade andre komme til for at supplere med det vi selv mangler, så ville vi kunne virke som EN, i kærlighed og gensidig forståelse, men mennesker er så nemme at få i konflikt og uoverenstemmelser og derfor så bekæmper de deres egne fremskridt og egoet er det som gør det muligt, hvis vi ikke var så bedrevidende så ville det være nemmere at lytte til hinanden om de ting som VIRKELIGT var vigtige og som havde betydning ikke blot for os selv, men for hele verden, vi må orøve at være istand til at sætte os ud over hvores egne begrænsninger og lære at give og tage imod på en måde som vil være til gavn for alle.

Dette er noget jeg giver dig MEGET ret i. Ja sandheden er der ude -og den skal opleves personligt for at man fårstår den. Dvs. det er ikke nok at få den overleveret fra anden hånd. Det var hvad jeg prøvede at forklare dig i vores tidligere diskussioner, at religioner tit er andenhånds overleveringer som alt for ofte har tjent til at berige præsternes ego (dem som satte ord på det spirituelle og lavede religionen). Som du selv siger, ingen er fejlfri, og bestemt heller ikke apostlene, eller muhamed eller hvilke som helst andre som skrev religiøse retningslinier ned.

Men en ting vi kan gøre for hinanden, er at dele den viden ud hvormed vi selv åbner op for at SE verden.

Citat:
egoet vil tage æren for ens sejre, men det er en illusion, erkend det og man vil åbne vejen til at lære sig selv rigtigt at kende, bag illusionen, lære at man er en dråbe i havet og at vi ER havet at vi er ET.

Det har jeg set :wink:.
Men jeg tror ikke vi skal udslette vores egoer, så længe vi er her. Vi skal bare ikke tage dem så seriøst. Personligt holder jeg meget af selvironi.

Men alt dette er offtopic. Lad os skrive videre i pm eller filosofisk.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Vi er nok i virkeligheden enige på mange flere planer end du tror. Men ja, jeg blev vred over at du brugte et medlem som eksempel på et for stort ego. Jeg forstår godt følelsen af at være anderledes (som jeg fortolkede Dex´s tekst), og til tider har jeg selv haft svært ved ikke at føle mig "hævet" over andre mennesker, når man i en tidlig alder gik rundt og tænkte over universets mystiske kræfter mens ens jævnaldrende kun gik op i menneskets sociale hakkeorden. Selv du må da have følt det sådan, og det synes jeg også skinner lidt igennem når du skriver:

Intelligents kommer i mange former og den sociale intelligents er vel ikke mindre "vigtig" eller lavere rangerende end den hvor mere abstrakte begreber bliver brugt?

Syntes at dette ordsprog er meget rammdende: if you think you know anything you probably dont know anything.

Titel:
In our memories

DR-D skrev:
Syntes at dette ordsprog er meget rammdende: if you think you know anything you probably dont know anything.

Nu kommer citatet sikkert i flere varianter, men i den jeg har hørt, hedder det: "If you think you know everything you probably don't know anything." Det er også mere velegnet til at beskrive folk med megalomani (ikke et hint til nogen!)

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg er lidt i tvivl om der skal være en "permanent" fjernelse af egoet på dette bevidshedsniveau. Men hvad nu hvis man gjorde det ? hVad sker der så med f.eks kroppen ?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg tror at egoet har en vigtig funktion for kroppen. Det passer både på kroppen og sindet, idet det forsvarer kroppen og sørger for at definere sindets grænser, så andre ikke overtræder dem. Det er en vigtig social funktion. Det er også egoet som opdrager hinanden og definerer hvordan vi skal omgås hianden.
Egoet har bare i vores samfund fået en alt for stor betydning, og derfor har det godt af at blive skåret lidt ned. Men jeg synes bestemt ikke det skal fjernes. Jeg tror faktisk ikke vores kroppe ville kunne tåle det!

Så med mindre man har planer om at leviterer til et højere astralplan og opløse sin forgængelige krop, så synes jeg man skal pleje sit ego, så det lige netop har den størrelse det bør have.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fanny skrev:
Jeg tror at egoet har en vigtig funktion for kroppen. Det passer både på kroppen og sindet, idet det forsvarer kroppen og sørger for at definere sindets grænser, så andre ikke overtræder dem. Det er en vigtig social funktion. Det er også egoet som opdrager hinanden og definerer hvordan vi skal omgås hianden.
Egoet har bare i vores samfund fået en alt for stor betydning, og derfor har det godt af at blive skåret lidt ned. Men jeg synes bestemt ikke det skal fjernes. Jeg tror faktisk ikke vores kroppe ville kunne tåle det!

Så med mindre man har planer om at leviterer til et højere astralplan og opløse sin forgængelige krop, så synes jeg man skal pleje sit ego, så det lige netop har den størrelse det bør have.

Hilsen Fanny

Som jeg ser Egoet, så er det mest af alt noget jeg tager med mig, det er en spejling, det er noget jeg skal lære at beherske, så vil der ud af egoet eller vi kunne kalde det, det lavere jeg, der vil et højere jeg kunne vokse ud, men det kræver beherskelse af sin lavere natur, sine begær, sine instinkter.

Der findes mange variationer af mennesker hvor egoet er mere eller mindre dominerende, men en rent ego fixeret person når ikke særligt langt i visdom eller selvindsigt og det er netop selvindsigten som åbner forståelsen op for at kunne navigere i en højere bevidsthed.

En meget ego fixeret person kan være ligeglad med andre, eller synes at de er nogen fjolser

Men det er fordi vedkommende ligger under for illusionen om egen vigtighed, alle er lige vigtige eftersom vi netop udvikler os på grund af hinanden, for at noget kan stige så må noget falde, tingene kaster deres skygge, derfor må vi være så uendelig ydmyge selv for den jord vi træder på....

Nå skriver senere

Mvh. Astral

Lys og Kærlighed

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]