Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har hørt at distributionen af DMT og 5-MeO-DMT i rørgræs er ca. 50/50.

Titel:
Medlem

Okay, så man vil altså primært mærke effekten af 5-MeO-DMT? (Langt mere potent stof, så vidt jeg ved). Men der er ikke nogen der ved noget om mængden af DMT i planten? Altså, kunne forestille mig at det ville være en noget besværlig proces at hive alkaloiderne ud af den, hvis man f.eks. skulle bruge 2-3 kilo ;)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nu handler tråden jo om DMT i danske træer, og ikke om hvad der findes i diverse sumpgræsser og påskeliljer, ect, og ærlig talt Cope, så tror jeg ikke at der er nogen af os herinde som ved mere end hvad du selv kan finde via google og erowid. Ingen af os går vist rundt og test-ryger forskellige tilfældige danske træer, i tilfælde af at der liiige var DMT i , men du er da velkommen til selv at lave noget research på området :lol:.

Hvis det var din intention at lave en tråd som omhandlede DMT i danske planter, skulle du måske have kaldt tråden for det.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Nu ville det altså heller ikke være realistisk at man kunne mærke en effekt ved bare at begynde at ryge løs af alle mulige tilfældige planter. Fandt lige ud af at indholdet i rørgræs ligger på 0,06%. Selv om dette er 5-MeO-DMT, som er ca. 4 gange stærkere end NN-DMT, så vil du stadig være nødt til at ryge ca. 25g inden for et minut. Vil egentlig gerne se det :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er jo så der ekstraktion kommer ind i billedet ;)

@Infected Cope: Jeg kan sgu godt forstå Halifaxxx skriver blid massage som svar! Hvis ikke du selv er i stand til at tænke dig frem til en måde at få DMT ud af en plante, så er du imo ikke egnet til indtagelsen af det! Det foregår sæføli på præcis samme måde som med allemulige andre planter, der indeholder DMT. Dvs med blid massage...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ah vent nu lidt... Jeg er sikker på at man kan lokke DMT'en ud fra sit skjul med et modificeret andekald - bare husk at ha' en lille kolbe parat, som den kan putte sig i. Måske putte lidt planterester i kolben, så den føler sig hjemme. :lol:

Sorry, ku' ik' la' vær'! :P

Titel: kløverbusk
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Hvad med:Lespedeza Bicolor?? (Kløver busk) omtalt her
Citat:
Leaves and root of this hardy perennial shrub contains DMT and 5-MeO-DMT

da den desuden osse står her og der
og lige her
burde man næsten forestille sig at den kan gro i dk og allerede gør det i haver rundt omkring....

http://www.missouriplants.com/Pinkalt/Lespedeza_bicolor_page.html

http://www.lazyssfarm.com/Plants/Shrubs/Shrub_Images/J-L/lespedeza_bicolor_yakushima.htm

http://www.botanic.jp/plants-ya/yahagi.htm

http://www.alpine-plants-jp.com/art/yamahagi_1.htm

den er da ikke så svær at kende eller hvad?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
noname skrev:
Det foregår sæføli på præcis samme måde som med allemulige andre planter, der indeholder DMT. Dvs med blid massage...

Hæy! Jeg spurgte om det var ligesom med Ayahuasca? Jeg har ikke fået et ordentligt svar endnu, og indtil jeg får det, vil jeg tvivle på om der overhovedet er nogle af dem, der er kommet med overlegne kommentarer, der selv ved hvordan. Jeg spørger om det er som Aya eller om der er andre metoder.. ikke andet. Hvis i ikke har et svar så kunne i evt. komme med ideer…

Som Thojon også selv skriver, så var løgene giftige, hvilket jeg har hørt at rørgræs familien også skulle være. Så synes jeg ikke det er irrelevant at finde ud af hvordan man undgår at få giften med hvis man fx. Vil foretage en primitiv ekstraktion…

Ashoka skrev:
Citat:
Familier som:
Rubiacea (Kaffe familien, aner ikke om der findes nogen repræsentanter af familien i DK)
Leguminosae (Gigantisk familie)

Tag eventuelt et kig i Tihkal i kapitlet "DMT is everywhere", det indeholder en liste over interessante familier.

Jeg gik med det samme ind på erowid og fandt noget om "DMT is everywhere". Sådanne svar er mere relevant i denne tråd end dem i ( Dex, Halifax og noname) ligger ind. Synes ellers at mange af jer ofte klager over urelevante indlæg. Jeg vil ikke starte en diskussion, men synes bare lige at jeg ville give jer lidt igen efter som i nedgør mine spørgsmål, som jeg mener er ligeså gode som dem alle andre stiller.

Fanny:
Citat:
Ingen af os går vist rundt og test-ryger forskellige tilfældige danske træer, i tilfælde af at der liiige var DMT i

Jeg er ikke så tomhjernet at jeg vil proppe alt i en pipe for at finde DMT..!
Hvordan fandt man måske frem til at der er DMT i rørgræs? Det var da ikke ved at lave en ayahuasca bryg eller proppe 25 gram i en kæmpe pipe og ryge det på 1 minut.

Det jeg vil frem til er, at der må være nogle planter (eller træer) i DK som er knap så giftige og mere potente på DMT, end rørgræs. Nogle vil på et tidspunkt begynde med at undersøge nye arter af planter og træer, for at finde DMT. Hvem ved? Måske indeholder mælkebøtten eller bambus et højt indhold at DMT??? Men hvem herinde har ”værktøjet”, overskudet, og viden nok til at begynde et sådant projekt?
Jeg har ikke, men jeg ville gerne jeg havde!!

Vi kunne evt. prøve at snakke lidt frem og tilbage om hvilke planter der på et biokemisk plan ligner de iforvejen kendte DMT-holdige planter...

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tjek Sten Larris' hjemmeside og læs hans info omkring DMT og rørgræs. Der skriver han om en a/b ekstration som er meget simpel. Søg herinde f.eks. i Alkymistens hjørne hvor der er mere detaljerede guider til a/b ekstraktion.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du alligevel er ude at lede efter en ny DMT plante i Danmark, kunne du jo samtidigt søge efter en der indeholder de eftertragtede betacarboliner. Læs post her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=8624

En 100% dansk aya ville da være rimeligt sejt.

Forresten er der nogen der har adgang til J. Ott's "Ayahuasca analogues" ? Jeg tror der ville være meget hjælpsomt information om dette emne i den.

Mvh
Ash

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg mener at man fandt ud af at Rørgræs indeholder DMT, fordi at en del får faldt døde om... Af en eller anden årsag dør får af at spise DMT, så jeg går kun ud fra at rørgræs er giftigt for får.

Cope > Det er da ret indlysende, at man kan bruge den samme ekstraktionsmetode til at isolere DMT fra rørgræs og andre planter, som man bruger til Mimosa / Phalaris / you-name-it.

Det er for helvede stadig det samme molekyle der er tale om, med de samme kemiske egenskaber, uanset om det kommer fra den ene eller anden kilde... Det er logik for burhøns!

Titel:
Medlem

Jeg har læst at rørgræs desuden indeholder bufotenin, som efter sigende (fra samme kilde) ikke skulle være specielt sundt. Det er muligvis dette de er døde af, virker da besynderligt at de skulle dø af DMT, når det ikke engang er oralt aktivt O_o.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
SHEEP DEATH

I put this as a separate section to highlight it's significance. Remember, if you try these drugs, you are using something that kills sheep. The toxic syndrome is called "phalaris staggers." It is manifested by apparent dizziness, staggering, and tremors, sometimes resulting in death. The syndrome affects sheep that have eaten high alkaloid phalaris. On autopsy, after naturally and experimentally induced phalaris staggers in sheep, portions of the lower brain are seen to be damaged and, oddly enough, tinted blue. The responsible agents are the alkaloids contained in the various phalaris species. There are whispered rumors that phalaris also contain beta carbolines, a type of MAOI. If so,it may be that sheep, in eating large quantities of phalaris, also obtain a dose of MAOI, making the already large dose (pounds of phalaris could easily be eaten by a sheep or cow in a day), of DMT active. However, MAOIs are not required for sheep death. Studies show that controlled injections of pure DMT, at human recreational doses, kill sheep. Why sheep and humans respond differently to DMT is still an open question here. It may be that it is not an important question, but the possibility of human death on phalaris still looms.

http://www.erowid.org/plants/phalaris/p ... aq.shtml#7

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
HardcoreWizard skrev:
Jeg har læst at rørgræs desuden indeholder bufotenin, som efter sigende (fra samme kilde) ikke skulle være specielt sundt. Det er muligvis dette de er døde af, virker da besynderligt at de skulle dø af DMT, når det ikke engang er oralt aktivt O_o.

Som vi ved fra LD-50 forsøg, er der ingen garanti for at en substans, rent toxikologisk, virker ens på mennesker og dyr. Det er også muligt at den psykoaktive effekt helt udebliver når dyr udsættes for substansen. Dette er dog noget sværere at bestemme eksperimentielt.

/karma!

Titel:
Medlem

Hmm, drømmer får? Mærkeligt spørgsmål ja, hehe, men man mener jo at DMT dannes i hjernen i små mængder og har en indflydelse på ens drømme...
Nå, men lad os bare konkludere at får er nogle svagpissere, og at rørgræs IKKE er farligt for os :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hmm, drømmer får? Mærkeligt spørgsmål ja, hehe, men man mener jo at DMT dannes i hjernen i små mængder og har en indflydelse på ens drømme...

Ja en teori der startede hos Terence McKenna.. Fuck jeg ville gerne jeg kunne tale med ham :cry: hehe see u in hyperspace McKenna :P

Citat:
Nå, men lad os bare konkludere at får er nogle svagpissere

de kan spise bjørneklo, som vi spiser pizza :shock: ikke kun hardcore!!

Citat:
og at rørgræs IKKE er farligt for os :)

Yes sir :wink: Gad godt lave en størrere undersøgelse om der er nogle somhelst danskere/eller andre der har afprøvet dette uden at få en mindre forgiftning i kroppen..

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desmodium er mulig at dyrke i Danmark. Den indeholder DMT i rødderne i koncentration på ca. 0.087%

Trouts Notes on Desmodium

http://trout.yage.net/sc/D2_2004_Trout.pdf

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

J. Ott's ayahuasca analogues oversigt

http://www.serendipity.li/dmt/hoasca.html#tbl2a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har bestilt nogle Desmanthus illinoensis frø. De lever i lidt af det samme klima som her i DK, men jeg vil lige undersøge lidt yderligere om hvordan de gror bedst før jeg smider dem ud i den danske muld.
Hvis der er nogen der tilfældigvis skulle have et link til en side hvor jeg kan finde sådanne oplysninger så smid dem endelig her, eller PM dem til mig :D

mvh. Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]