Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: The Meatrix
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Var lidt i tvivl om hvor dette skulle placeres. Art forummet, politisk forum eller generelt. Det er kunst, det indeholder politisk materiale og det er et meget generelt problem.

http://www.themeatrix.com/

:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Haha, den er fucking fed!! Bedste post på psy i årevis!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Haha! Fed måde at fortælle sandheden på!
Humor er den bedste vej til forståelse!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tjaaa *dykker ind i køleskabet og finder sig en stor rød bøf*

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
:D fed måde at få sit budskab ud!

Titel:
Insane psychedelia user!

Yes, en mulighed for at quote maddox!

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kender den godt, den er alt for fed...

Vegetarian all the way! :D

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
får lyst til at æde en panda

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Får lyst til at æde nogle af de EMO-drenge som partout skal benytte enhver lejlighed til at ytre deres "marginaliserede" antiholdninger.

/NUKE THE EMOS!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

dankdawg skrev:
får lyst til at æde en panda

Er du dyrehader?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke Dank er dyrehader,men han kan godt lide at provokere og se om han kan få nogen til at gå på den. :D

Personligt syntes jeg det er sjovt.
Dank er go nok.

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:
Får lyst til at æde nogle af de EMO-drenge som partout skal benytte enhver lejlighed til at ytre deres "marginaliserede" antiholdninger.

/NUKE THE EMOS!

Lær lige betydningen af udtrykket "emo", inden du begynder at kalde andre det. Prøv fx. http://www.fourfa.com

Hvad er det desuden for nogle antiholdninger, der er blevet udtrykt? Jeg ser ikke andet end humoristiske ytringer, jeg synes ikke det er så svært at se, uanset hvor besat man er af et vegansk/vegetarisk verdenssyn.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meatrix handler så vidt jeg kan forstå ikke om at være eller blive vegetar, men om mcdonaldiseringen af landbruget og dyrs forfærdelige forhold som følge deraf.

Opfordrer den ikke bare folk til at tænke over, hvor den bacon de propper i kæften kommer fra?

Titel:
Insane psychedelia user!

Ashoka skrev:
Meatrix handler så vidt jeg kan forstå ikke om at være eller blive vegetar, men om mcdonaldiseringen af landbruget og dyrs forfærdelige forhold som følge deraf.

Det er der, så vidt jeg kan forstå, heller ikke nogen, der har sagt. Der der desuden positive sider af intensive farming, men hvorfor dog sætte sig ind i dem, når man kan høre sandheden i en smart flashfilm?

Nåeh, colibrien er ved at være stegt...

I'll be back.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ Jensus

Jeg tror nu også at Halifaxs indlæg var ment som et humoristisk indspark... Men du er ikke enig eller hvad?

Og mht. hans brug af udtrykket EMO så hold da op med at whine - EMO er en god sviner og du ved det! :P

Og endelig vil jeg gå tilbage til topic og rose Ashoka for at smide det link... Den er feee! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nelson Muntz> Hvornår har du sidst været i en grisestald hvor man kører "intensive farming". Det er fanme ulækkert. De søer er fødemaskiner og de ligger deres egne unger ihjel. Jeg mener, der var bunkevis af kvaste og kvalte griseunger. Desuden stank der af ammoniak. Min kærestes fætter mente at det var bedst at vi lige skred ud af stalden, da han lige skulle kvase de svage unger under sin gummistøvle.

Jeg ved godt det er mig der en bybo, og jeg ikke skal komme og dømme landmændene. Det er deres måde at arbejde på og dyr er penge - den positive side af "intensive farming" er vel at det kan betale sig. Men det ville nu være rart at vide at grisene bare havde et nogenlunde liv, næste gang man køber bacon.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Astral:pandahader..de skal dø!

Ashoka: Hvis du er utilfreds, så køb økologisk kød...så kan dyrene have det rigtigt dejligt, indtil du kommer og myrder dem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dankdawg > Økologisk kød er ikke lig med bedre velfærd for dyrene, men det er du vel klar over. Jeg vil opfordre til at købe kød fra fritgående dyr, det står på pakken og samtidig UNDGÅ at bruge kød fra økologiske dyr, da økologiske dyrebrug forurener naturen mere end de almindelige hvor de tilsætter fytase til foderet (større optagelse af fosfat = mindre fosfat i havet).

Desuden kan jeg ikke se hvad hvorfor i kommer med jeres vegetar-bashing, når det drejer sig om dyrevelfærd og ikke om hvor vidt man spiser dem eller ej. Jeg kan ikke forestille mig at nogen herinde kan være imod bedre forhold for de dyr vi spiser?

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ Fenriz

Dyrevelfærd er en essentiel del af økologi! Det handler ikke kun om hvilket foder man propper i dyrene, men også om hvor mange dage om året de går ude osv.

Har du desuden noget kildehenvisning til din påstand om at økologiske dyrebrug forurener mere end konventionelle?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror ikke jeg har noget på skrift... Men jeg skal gerne forklare det for dig.

Monogastriske dyr har svært ved at optage fosfat fra fosfatkilden fytat, som findes i kornprodukter. Efter at benmel (som var en vigtig fosfatkilde for dyrene) er blevet forbudt, kommer næsten alt fosfaten i foderet fra korn. Eftersom grisene ikke kan optage det ordentligt, overfodres de enten, eller der tilsættes mere koncentreret fytat. Men meget af det fordøjes stadig ikke, og kommer ud med afføringen i naturen. Ved at tilsætte enzymet fytase kan fytat nedbrydes i dyrets mave og fosfat-udslippet kan nedsættes væsentligt. Jeg gider ikke til at finde en kilde om at fosfat er skadeligt for vandmiljøet, det er vist almen kendt.

Og mht. økologi, jeg var ikke sikker så jeg tjekkede lovgivningen:

Citat:
Animalske økologiske fødevarer

§ 2. Animalske økologiske fødevarer, som omhandlet i økologiforordningens art. 5, må alene indeholde de ingredienser af ikke-landbrugsmæssig oprindelse, som er anført i denne bekendtgørelses bilag 1, del A.

Stk. 2. Ved forarbejdningen af animalske økologiske fødevarer eller ingredienser heri, der er af landbrugsoprindelse, må kun anvendes produkter, som er anført i denne bekendtgørelses bilag 1, del B.

§ 3. Transport til slagtning og slagtning i Danmark af økologiske svin og økologisk kvæg skal ske i overensstemmelse med bestemmelserne i bilag 2

Der gælder altså ingen regler for hvordan dyrets forhold skal være, kun under transport og slagtning. Og jeg ved ikke engang om det varierer fra de normale bestemmelser. Du kan tjekke bilaget ud her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_ACCN/B20000076105-REGL

Altså har du delvist ret, måske har dyrene det bedre under slagtning og transport, men ikke nødvendigvis i resten af deres liv.

Men misforstå mig endelig ikke, jeg støtter virkelig op om dyrevelfærd og forsøger så vidt muligt kun at købe produkter fra fritgående dyr, selv om det er så godt som umuligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]