noname skrev:
Hmm, jeg ville nu ikke være 100% sikker på den udtalelse Fanny. Har du en kilde på det?
Nej desværre. Det er noget jeg har snakket med en veninde om, som på et tidspunkt havde angstanfald over hjertebanken. Hun fik nogle anfald hvor hjertet bankede så kraftigt, at hun næsten besvimede. Derfor var hun gået til lægen, som beroligede hende med, at hun højest ville besvime (hvis hendes hjerte ellers var sundt og raskt), fordi hjertet ikke pumpede blodet ordentligt rundt ved så høje pulsfrekvenser (noget med at hjerteklapperne ikke kunne følge helt med). Det var højest sandsynligt psykisk betinget, idet hendes far lige havde gennemgået en hjerteoperation, og det udløste en mere eller mindre ubevidst angst i hende for, at der også var noget galt med hendes hjerte.
Lægen gav hende iøvrigt nogle hjertepiller (ved ikke hvilke), som hun kunne tage, hvis hun følte behov, men hun rørte dem aldrig.
Men det er jo et følsomt emne, idet at hjerte-gallop somregel altid er drevet af angst-følelser, og derfor skal man passe på ikke at puste til ilden ved yderligere at tro at man rent faktisk kan dø af det. Jeg tror som sagt ikke at almindelige unge raske og sunde mennesker tager skade af lidt hjerte-gallop motion, heller ikke selv om det senere skulle vise sig, at de har en medfødt hjerteskavank. Sådanne skavanker viser sig somregel først senere i livet.
Men gode råd kan der jo ikke gives for mange af. Derfor sørg for masser af motion, grønsager og levertran (flerumættede fedtsyre

). Så kan I trippe med god samvittighed

.
Hilsen Fanny