Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jun 2025 06:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvad mener i om den Danske værnepligt og hvad vælger i når i får valget?
Melder mig frivilligt, føler det er min pligt som Dansker 10%  10%  [ 6 ]
Er ligeglad lader nummeret afgøre min skæbne 29%  29%  [ 18 ]
Nægter på stedet skal ikke ha maling i fjæset, sove i en skov, rende rundt med en riffel og lege idiot i 4 måneder 61%  61%  [ 38 ]
Afgivne stemmer : 62
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Man kan vende alt til noget negativt hvis man virkelig vil.

Man ser verden på en anden måde, ment at man lærer at forstå en masse ting omkring andre mennesker, deres opførsel og hvorfor folk reagere som de gør i forskellige situationer. Dette kan være til stor gavn videre ud i livet.

Hæren handler ikke kun om at føre krig og lege røver og soldater...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
aliaarhus skrev:
Desuden får jeg nok ikke lov til at tage LSD i de 4 måneder, og så vil jeg i hvertfald ikke!

hehe yndlings syreperker :P

men ja Nelzon... Word!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ali skrev:
Og hvis vi bliver angrebet, så er det bare ærgeligt... vi skal alligevel dø før eller siden. Hvis min død kan betyde lykken for en eller anden sindsyg diktatorkælling, så håber jeg da han bliver glad.

Ehhmmmm.... lidt mystisk argument vil jeg mene :?
Jeg har ærlig talt ikke lyst til at dø lige foreløbig, så måske det er fint med en eller anden form for forsvar, evt. en professionel hær.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
xun skrev:

Man ser verden på en anden måde, ment at man lærer at forstå en masse ting omkring andre mennesker, deres opførsel og hvorfor folk reagere som de gør i forskellige situationer. Dette kan være til stor gavn videre ud i livet.

Man møder mange spændende mennesker..OG SLÅR DEM IHJEL. Jeg har intet andet end foragt til overs for tåber der ser noget godt i den slags slave-eskvadroner, der opdrages til blindt at begå mord for statsmagten. Husk at det er det , der i sidste ende er formålet. Så kan det godt være at det er hyggeligt at ligge i bivuak eller hvad ved jeg..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehe, så kan man blive spejder dankdawg ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:

Citat:
Man møder mange spændende mennesker..OG SLÅR DEM IHJEL. Jeg har intet andet end foragt til overs for tåber der ser noget godt i den slags slave-eskvadroner, der opdrages til blindt at begå mord for statsmagten. Husk at det er det , der i sidste ende er formålet. Så kan det godt være at det er hyggeligt at ligge i bivuak eller hvad ved jeg..

Hæren går ud på at træne mennesker til at tackle stressede og uoverskuelige situationer.

Nu har jeg selv været sanitets-sergent. Så jeg er faktisk ikke blevet trænet så meget i krig, men derimod i hvordan man lapper folk sammen, hvordan man yder psykisk førstehjælp, hvordan man overskuer en katastrofesituation. Hvordan man leder folk i situationer med sårede mennesker og hvordan man behandler sygdomme og skader.

Jeg synes at dine synspunkter er meget snævre og at du ser meget generelt på noget du tydeligvis ikke har erfaring med.

Titel:
Insane psychedelia user!

xun skrev:
dankdawg skrev:

Citat:

Hæren går ud på at træne mennesker til at tackle stressede og uoverskuelige situationer.

Så det er simpelthen rettet mod jobmarkedet, og ikke mod at slå andre mennesker ihjel?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:

hæren går ud på at træne soldater til brug i krig... kald nu en spade for en spade og en løvfrø for en løvfrø!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig er træningen ment på krig- & katastrofesituationer, men hæren gør meget ud af at de færdigheder du får, også kan spejles i dit videre liv, så der også er en mening med galskaben...

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

xun skrev:
Selvfølgelig er træningen ment på krig- & katastrofesituationer, men hæren gør meget ud af at de færdigheder du får, også kan spejles i dit videre liv, så der også er en mening med galskaben...

Derfor trænes i stadig til at dræbe folk på jeres herres befaling. Det er da underordnet om det var hyggeligt eller hvorvidt du kan blive ansat hos Mærsk bagefter. Formålet er stadigvæk det samme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man vælger at kun se på det faktum at man bliver trænet til at overleve i krig og at forsvare sit land og levemåde, og kun ser det som en negativ ting, så mener jeg at man er meget snævert synet.

Nu har vi en værnepligt, og hvorfor ikke udnytte de muligheder den giver, og tage det hele med et smil på læben ?

Det nytter sgu ikke noget at ligge sig ned og pive, bare fordi at man ikke bliver tørret i røven af sin mor 24/7.

Nogen gange må man sgu også være lidt large og se tingene i et større perspektiv.

Du har vel heller ikke et problem med at du har en lærer eller en chef der fortæller dig hvordan du skal opføre dig eller udføre dit arbejde ?

Der er en grund til at vi lever i et velfærdssamfund...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg ser mig selv som pacifist, og har derfor principelle grunde til ikke at ta i militæret.

Og med mine anarkistiske tendenser vil jeg på ingen måde passe ind under al den autoritet. Jeg ville bare ende med at sidde fire måneder i detentionen i stedet for.

Og det kan jeg ærlig talt ik se hva jeg kan bruge til...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man har den holdning til at starte med, er det klart at man ikke ser noget formål med det, men der mener jeg så at man måske skulle arbejde på de holdninger. Det nytter jo ikke noget at man ikke mener at andre på nogen måde skal bestemme hvad man skal gøre og ikke gøre. Der er jo en grund til at vi har sådan noget som politiet. Det er til folk der ikke kan finde ud af hvad man skal og ikke skal. Vi vælger jo også politikere, som vi mener styrer vores land bedst, men det skal vi måske lade være med, og så overlade landet til de vilde?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

xun skrev:
Hvis man vælger at kun se på det faktum at man bliver trænet til at overleve i krig og at forsvare sit land og levemåde, og kun ser det som en negativ ting, så mener jeg at man er meget snævert synet.

Nu har vi en værnepligt, og hvorfor ikke udnytte de muligheder den giver, og tage det hele med et smil på læben ?

Det nytter sgu ikke noget at ligge sig ned og pive, bare fordi at man ikke bliver tørret i røven af sin mor 24/7.

Nogen gange må man sgu også være lidt large og se tingene i et større perspektiv.

Du har vel heller ikke et problem med at du har en lærer eller en chef der fortæller dig hvordan du skal opføre dig eller udføre dit arbejde ?

Der er en grund til at vi lever i et velfærdssamfund...

Nu skal du lige slappe af dengse. Der er fandeme ikke nogen der har tørret mig i røven, jeg har klaret mig selv siden en meget ung alder, så klap lige hesten.

Der er ingen der piver hér. Personligt synes jeg bare det er idiotisk at lade som om det skulle være noget særligt at være et sted hvor du bliver uddannet til at gøre andre mennesker ondt pga storpolitik. Det er ikke noget for tænkende mennesker.

Værnepligt er tvang, og dermed noget lort. Det er noget andet når man går i skole eller arbejder, da man som regel selv har valgt det. Du må da være mindrebemidlet når du tror at man har et problem med autoriteter bare fordi man ikke er så dum at man tror at værnepligt og militæret er en god ting.

Som sagt, jeg tvivler ikke på at det har været godt for dig og mange andre tåber at eksercere og lege i mudderet og få lov til at pille ved en skyder. Men det ændrer ikke på at du er uddannet til at dræbe på andres kommando, og det er til at brække sig over.

PS. Jeg ved ikke om det med velfærdsamfundet skulle være et argument?? Tror du at det er din soven i bivuak der opretholder den socialdemokratiske status quo? HAHAHAHA...jeg må le.

Titel:
Dedikeret medlem

dankdawg skrev:
Værnepligt er tvang, og dermed noget lort.

spot on !

Men alligevel:

Citat:
man får (højest sansynligt) stort kørekort

Man kan jo altid blive lastbilschauffør bagefter, det er da fedt !

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Fenriz skrev:
Ali skrev:
Og hvis vi bliver angrebet, så er det bare ærgeligt... vi skal alligevel dø før eller siden. Hvis min død kan betyde lykken for en eller anden sindsyg diktatorkælling, så håber jeg da han bliver glad.

Ehhmmmm.... lidt mystisk argument vil jeg mene :?
Jeg har ærlig talt ikke lyst til at dø lige foreløbig, så måske det er fint med en eller anden form for forsvar, evt. en professionel hær.

Jeg hentød til at jeg hellere selv ville blive dræbt end at tage livet af en anden/andre. Jeg ville ikke have det godt med det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
xun:

Citat:

Nu ligger det sådan at et arbejde ikke er tvang!
plus du du skal bruge en uddannelse/arbejde for at leve et normalt liv i dagens Danmark, hvis dette kommer som et stor chok for dig og du syntes at skolen er noget man siger "FUCK DET" til efter 9 og bistand er fint nok....så holder dit argument!

Citat:

Så alle os som er mil.-nægter vi er måske vant til at få alt serveret på et sølvfad, og er bange for at komme ind da vi skal klare os selv, og eftersom vi er så hjælpeløse og er vant til at lave ingen ting gider vi ikke?

Pyskow:

Citat:
jeg synes folk der er militær nægter er de rene kyllinger.
virker som om de er bange for at komme ud og lave noget andet!
(blive voksen)

Det er da for plat sagt!
Hvorfor er det lige man bliver så skide voksen på 4 måneder?
Kan ikke se hvad det er der gør en voksen, måske du syntes det ser meget voksent ud når man ligger sammen med gutterne i et telt tæt rykket sammen og skiftes til at holde vagt, smører maling i fjæset og træner til noget som aldrig sker!
Hver gang jeg møder en flok soldater på vej hjem til weekend eller hvad de nu skal sidder de og skriger og råber og drikker tæt, og jeg tænker sådan vil jeg os være når jeg bliver voksen!

Forstå mig ret jeg gør ikke nar af militæret, og syntes selvfølgelig det er helt fint og godt nok at der er nogen der vil ind....men syntes altså ikke man kan sige man er bange for at blive voksen og er en kylling hvis man ikke tager ind!

Men der er folk jo så forskellige og man har jo hver sin holdning :!:

Senest rettet af Suspekt 08 mar 2005 18:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
dankdawg skrev:
xun skrev:

Og Dankdawg du betaler vel skat til det og er således med til at finansiere træning af folk med det formål at de kan dræbe?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu er man jo sådan set tvunget til at betale skat. Så selvfølgelig... Hvad er din pointe AoD?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
AoD skrev:
Og Dankdawg du betaler vel skat til det og er således med til at finansiere træning af folk med det formål at de kan dræbe?

Er det ikke at køre den lidt for langt ud?

Alle betaler jo skat om man vil eller ej......

Så det sådan set lige meget hvordan man vender og drejer den!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]