Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jun 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvad mener i om den Danske værnepligt og hvad vælger i når i får valget?
Melder mig frivilligt, føler det er min pligt som Dansker 10%  10%  [ 6 ]
Er ligeglad lader nummeret afgøre min skæbne 29%  29%  [ 18 ]
Nægter på stedet skal ikke ha maling i fjæset, sove i en skov, rende rundt med en riffel og lege idiot i 4 måneder 61%  61%  [ 38 ]
Afgivne stemmer : 62
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Odden skrev:
Nu er man jo sådan set tvunget til at betale skat. Så selvfølgelig... Hvad er din pointe AoD?

Han er ikke tvunget til at betale til den danske hær, hvis han ikke kan lide den - han er i sin ret til at flytte ud af landet

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
JA eller han kunne lægge noget tøj ved havet, skrive et fint brev om hvor meget han hader livet, fake sin egen død, gå under jorden, slippe for at betale skat, og leve af at give blow-jobs til gamle mænd resten af sit liv...

Der er så mange nemme måder at slippe for at betale skat :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Odden skrev:
Nu er man jo sådan set tvunget til at betale skat. Så selvfølgelig... Hvad er din pointe AoD?

Han er ikke tvunget til at betale til den danske hær, hvis han ikke kan lide den - han er i sin ret til at flytte ud af landet

Hvis du finder noget forkert, skal du så bare lade det blive ved det, og så finde et sted, hvor det ikke er sådan? Det må jeg kalde for hardcore konservatisme. Den demokratiske diskussion er altså formålsløs i dine øjne?

Hvis din dealer sælger dig noget shizznizz, så må du bare respektere det, og finde dig en ny.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
JA eller han kunne lægge noget tøj ved havet, skrive et fint brev om hvor meget han hader livet, fake sin egen død, gå under jorden, slippe for at betale skat, og leve af at give blow-jobs til gamle mænd resten af sit liv...

Ahhh, så tror de at man er fordampet og kun tøjet er tilbage? Det giver mening!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Det er pissefedt at være spejder...

DDS REPRESENT, BIAAAATCH!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Fenriz skrev:
Ahhh, så tror de at man er fordampet og kun tøjet er tilbage? Det giver mening!

Nej det skulle lyde som om han var druknet i havet bevidst, og drevet væk med strømmen...

Havde ikke lige regnet med at nogen ville hive mit indlæg frem og tage det seriøst :roll:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvad med at tage ud i skoven og spille rollespil? Det må da få den indre voksne frem! :D
Iøvrigt en skam at der ikke er værnepligt for kvinder. Ellers ville jeg helt sikkert være militærnægter :P

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:
AoD skrev:
Odden skrev:

Hvis du finder noget forkert, skal du så bare lade det blive ved det, og så finde et sted, hvor det ikke er sådan? (...)

Det er en mulighed, ja

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Nu sidder jeg her med de der lortepapirer man skal udfylde omkring sit helbred, og der er 4 kasser man kan krydse af for afhængighed/misbrug af alkohol/hash/knark/medicin. Jeg kan forestille mig de ikke tager en ind hvis man sætter kryds i et af disse felter, men hvad vil den videre konsekvens være?

Lagrer man disse data noget sted, og kan det indhente en senere mht. at finde arbejde osv. ?

Kan man risikere at blive sendt i tvungent behandlingsforløb?

Jeg kunne ret godt tænke mig at slippe for mili, og jeg har min læges papir på at jeg har en depression, men i min lægejournal står der om mit forbrug af hash/andre stoffer, er det noget de kigger på eller vil det være nok bare at sige jeg har en depression?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Iøvrigt en skam at der ikke er værnepligt for kvinder. Ellers ville jeg helt sikkert være militærnægter :P

Hilsen Fanny

Ja det havde vel nok været toppen - så var du blevet tvunget til nægtertjeneste i x antal måneder...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
@AoD> Selvfølgelig er jeg glad for, at jeg ikke bliver indkaldt til værnepligt. Ovenstående var sagt for at vise min sympati med militærnægtere.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har selv været militærnægter, og arbejdet 4 måneder for Ungdommens Røde Kors, som har til formål at hjælpe unge mennesker til et bedre liv. Alternativet, at have arbejdet for militæret, som har til formål at træne unge mænd til at begå mord på kommando, synes jeg på en eller anden måde virkede mindre rigtigt. :wink:

Efter at have læst denne tråd igennem (og blevet mega provokeret af xun's holdninger) synes jeg der er nogen ting jeg gerne vil slå fast.

At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er ikke hverken selvudviklende, sundt, voksent, modent, styrkende for personligheden eller noget af alt det andet crap militærfolk snakker om. At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er slaveri, usundt og svækkende - både for personligheden, kreativiteten og den frie tanke.

I millitæret bliver man manupuleret og indoktrineret til at tro, at det er en styrke at følge ordrer, uden selv at tage stilling til dem. Desværre er der mange der har været i millitæret, der ikke selv kan se at de er blevet manipuleret med, og som ukritisk har inkorporeret militærets dogmer i deres egen tankegang (præcis som religiøse fundamentalister inkorporerer biblens/koranens dogmer i deres tankegang).

Og alt det pis med at man får venner for livet - selvfølgelig opstår der et godt sammenhold blandt soldaterkammerater, men det er jo fordi de alle er i den samme situation hvor de bliver presset af en ydre magt. Det er ikke dybe eller meningsfulde venskaber der kommer ud af det, men derimod sammenhold baseret på en fælles ydre "fjende". Min erfaring er, at det eneste soldaterkammerater der mødes igen kan snakke om, er deres fælles oplevelser i millitæret, og ikke en skid andet. Venner for livet? Hvor herre bevares.

Grunden til at et fænomen som 2. verdenskrig overhovedet har kunnet finde sted er (nærmest udelukkende) eksistensen af et stort antal mennesker som er trænet til blindt at følge ordrer og slå andre mennesker ihjel på kommando. Der er derfor jeg synes det giver meget mening at sige at:

Militæret er ikke løsningen, millitæret er selve problemet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
log skrev:
Nu sidder jeg her med de der lortepapirer man skal udfylde omkring sit helbred, og der er 4 kasser man kan krydse af for afhængighed/misbrug af alkohol/hash/knark/medicin. Jeg kan forestille mig de ikke tager en ind hvis man sætter kryds i et af disse felter, men hvad vil den videre konsekvens være?

Lagrer man disse data noget sted, og kan det indhente en senere mht. at finde arbejde osv. ?

Kan man risikere at blive sendt i tvungent behandlingsforløb?

Jeg kunne ret godt tænke mig at slippe for mili, og jeg har min læges papir på at jeg har en depression, men i min lægejournal står der om mit forbrug af hash/andre stoffer, er det noget de kigger på eller vil det være nok bare at sige jeg har en depression?

Prøv og ringe til Militærnægterforeningen og snak med dem om dine spørgsmål. Jeg ved ikke hvem der er der nu, men da jeg skulle finde ud af lignende ting, kunne de i hvert fald hjælpe. Nummeret er her : http://www.fred.dk/mnf/

@Drupe: Præcist!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
AoD skrev:
dankdawg skrev:
xun skrev:
Man kan vende alt til noget negativt hvis man virkelig vil.

Man ser verden på en anden måde, ment at man lærer at forstå en masse ting omkring andre mennesker, deres opførsel og hvorfor folk reagere som de gør i forskellige situationer. Dette kan være til stor gavn videre ud i livet.

Hæren handler ikke kun om at føre krig og lege røver og soldater...

Man møder mange spændende mennesker..OG SLÅR DEM IHJEL. Jeg har intet andet end foragt til overs for tåber der ser noget godt i den slags slave-eskvadroner, der opdrages til blindt at begå mord for statsmagten. Husk at det er det , der i sidste ende er formålet. Så kan det godt være at det er hyggeligt at ligge i bivuak eller hvad ved jeg..

Og Dankdawg du betaler vel skat til det og er således med til at finansiere træning af folk med det formål at de kan dræbe?

Jeg er tvunget til at betale skat. Tro mig, det er ikke med min gode vilje og jeg gør alt for at undgå det. Og desuden går jeg jo netop ikke og supporter det og fortæller hvor fedt det er at betale skat til stupide formål som militæret, politikere og alt muligt andet. Tværtimod.

Jeg kan i øvrigt ikke se relevansen?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
AoD skrev:
Nelson Muntz skrev:
AoD skrev:
Odden skrev:

Hvis du finder noget forkert, skal du så bare lade det blive ved det, og så finde et sted, hvor det ikke er sådan? (...)

Det er en mulighed, ja

Ja, det lyder jo rimeligt nok, at fordi man bliver røvet i skat mod sin vilje og ens stjålne penge bruges til at træne (heldigvis amatøragtige) mordere, at man skal opgive sin ejendom, karriere, familie og venner for at flytte.

:roll:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har lige været til session.

Alt var perfekt: Kropsbygning, syn, hørelse, etc. De sagde dog at jeg ikke var særlig høj (169), og at man gerne skulle være 175cm for at kunne komme ind på det meste.

Men alligevel blev jeg erklæret uegnet, da de så at jeg var fra Libanon, og de så begyndte at snakke om alle de ting der foregår dernede fortiden med Syrien. Så kom vi ind på mine oplevelser med krig.

De var ret imponerede over hvor stille og rolig jeg var, på trods af at jeg havde oplevelser med krig og bombninger fra da jeg var 4-6 år (historien her for de interesserede). De synes ikke at der var nogen grund til at jeg skulle lære at benytte våben, etc, når jeg havde været ude for sådan en oplevelse. Men de pointerede, at de godt kunne bruge mig, og at jeg bare skulle ringe hvis jeg skiftede mening.

Konklusion: Mere tid til LSD.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg syntes klart at værnepligten skulle afskaffes, og det skulle være frivilligt hvorvidt man ønskede at tilbringe x antal måneder i forsvaret. I mine øjne er det ikke andet end spild af tid, og det eneste det ville kunne gavne mig var nogle nye vendskaber, og nogle sjove oplevelse.. Men så kan man da lige så godt blive spejder.. eller lette røven og komme ud at opleve noget. Hvis det er alt værnepligten gør godt for, så er den da åbenlys overflødig.

Var selv til session for nogle år siden, hvor jeg gjorde lægen opmærksomme på min svage ryg som følge af at være høj og spinkel af bygning. Dette resulterede i at jeg blev erklæret delvist egnet og fik frit valg, som det burde være! Trak desuden frinummer efter det, så jeg slap med bravour!

Titel:
Dedikeret medlem

for jer der ik vil ind, kan det skuda ikke være svært at sige i ryger hash dagligt til læge checket... om i gør det eller ej, i kan da hurtigt få noget ind hvis de ikke tror på jer.

så slipper i også for at anstrenge jer ved at åbne kufferten og trække en af de 30.000 sedler op.

Med mindre i selvfølgelig vil give jeres mening til kende og være militærnægter. og spilde 4mdr af jeres liv på noget andet end at slå mennesker ihjel.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
sorn skrev:
for jer der ik vil ind, kan det skuda ikke være svært at sige i ryger hash dagligt til læge checket... om i gør det eller ej, i kan da hurtigt få noget ind hvis de ikke tror på jer.

Det bliver da noteret i ens papirer, gør det ikke?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
axia skrev:
Det bliver da noteret i ens papirer, gør det ikke?

Højst sandsynligt... og?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]