Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jun 2025 07:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvad mener i om den Danske værnepligt og hvad vælger i når i får valget?
Melder mig frivilligt, føler det er min pligt som Dansker 10%  10%  [ 6 ]
Er ligeglad lader nummeret afgøre min skæbne 29%  29%  [ 18 ]
Nægter på stedet skal ikke ha maling i fjæset, sove i en skov, rende rundt med en riffel og lege idiot i 4 måneder 61%  61%  [ 38 ]
Afgivne stemmer : 62
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Det er netop det jeg spørger om, sker der noget ved det?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvis du skal ansættes hos Mærsk, så kommer du nok i problemer :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er flere steder der ikke vil ansætte dig hvis du har misbruger stående i dine papirer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Forståeligt... Jeg ville sgu heller ikke ansætte en misbruger.

Tidligere misbruger er så en helt anden snak.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Private firmaer har ikke ret til at kigge i ens personlige papirer (der er noget der hedder persondataloven), så hvordan skulle de vide det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Drupe skrev:

Citat:
At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er ikke hverken selvudviklende, sundt, voksent, modent, styrkende for personligheden eller noget af alt det andet crap militærfolk snakker om. At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er slaveri, usundt og svækkende - både for personligheden, kreativiteten og den frie tanke.

Har du været i hæren ?
I hæren er der en naturlig udvilking, som der er alle andre steder. Når man følger en odre, er man blevet informeret om odrens formål, gennem undervisning og træning. Hvis du ikke er enig med ordrens formål, eller mener at du ikke kan forstå denne, er det selvfølgelig tilladt at tage dette op til diskution, når tiden er til dette.
Hæren udvilker sig også gennem menige og deres meninger og holdninger. Man er ikke bare en slave.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Drupe skrev:
Private firmaer har ikke ret til at kigge i ens personlige papirer (der er noget der hedder persondataloven), så hvordan skulle de vide det?

Men de kan vel bede om at se dem, og så nægte at hyre en hvis man ikke vil vise dem?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Dextrose skrev:
axia skrev:
Det bliver da noteret i ens papirer, gør det ikke?

Højst sandsynligt... og?

Jeg vil ikke have sådan noget stående i mine papirer, slet ikke hvis det kan hindre mig for at få en bestemt arbejdsopgave i fremtiden. Og så er det heller ikke sandt, for mit vedkommende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Fanny skrev:
Citat:
Iøvrigt en skam at der ikke er værnepligt for kvinder. Ellers ville jeg helt sikkert være militærnægter

Sådan har jeg det også. Jeg synes egentlig det er lidt diskriminerende at man ikke har lov til at sige fra og vise hvilken holdning man har til militæret (jeg ville nok også blive kasseret, da jeg kun er få cm fra at være dværg :D ) Jeg så selvfølgelig helst at det blev afskaffet, for som så mange har pointeret, så er der ikke rigtig nogen mening med det. Hvis man virkelig vil lære at plaffe folk ned, så kan man vel blive proffesionel og rent faktisk være til gavn for landet, hvis det bliver angrebet af... ja, hvem skulle egentlig angrebe os... i stedet for at bruge penge på noget der, for mig at se, er helt meningsløst. At lære at slå ihjel er sgu dårlig karma! Hvis man derimod vil lære at yde førstehjælp og tackle pressede situationer, så er der vel kurser for den slags? :mrgreen:

PEACE

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Uhhh, er det så modbydeligt at tjene sit land?

Citat:
Nu ligger det sådan at et arbejde ikke er tvang!
plus du du skal bruge en uddannelse/arbejde for at leve et normalt liv i dagens Danmark, hvis dette kommer som et stor chok for dig og du syntes at skolen er noget man siger "FUCK DET" til efter 9 og bistand er fint nok....så holder dit argument!

Nu ligger det så bare sådan, at uddannelse og job går hånd-i-hanke i vores del af verden, så hvis du ikke kan indrette dig, kan du jo smutte med problembørnene fra Vollsmose hjem!

Jeg forstår heller ikke, hvad du brokker dig over, Dankdawg. Du nægter at gå i militæret og modtage ordrer - arbejder du overhovedet? Du vil ikke betale skat, men hvis du ikke arbejder, antager jeg, du ikke har noget imod at få bistand?

Citat:
Så alle os som er mil.-nægter vi er måske vant til at få alt serveret på et sølvfad, og er bange for at komme ind da vi skal klare os selv, og eftersom vi er så hjælpeløse og er vant til at lave ingen ting gider vi ikke?

Ja, åbenbart.

Som xun siger:
Citat:
I hæren er der en naturlig udvilking, som der er alle andre steder. Når man følger en odre, er man blevet informeret om odrens formål, gennem undervisning og træning. Hvis du ikke er enig med ordrens formål, eller mener at du ikke kan forstå denne, er det selvfølgelig tilladt at tage dette op til diskution, når tiden er til dette.
Hæren udvilker sig også gennem menige og deres meninger og holdninger. Man er ikke bare en slave.

Vi lever i det 21. århundrede, stop med at flæbe over 2. verdenskrig og kom videre. Hvis det ikke havde været for diverse fredsbevarende styrker rundt omkring, havde verden nok været en lidt anden. Jeg er dog enig i, at værnepligten skal afskaffes, så vi kan få højtuddannede, professionelle officerer (som Danmark i øvrigt er godt kendt i verden for at have).

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Jeg skal selv i militæret til d. 1. aug. Jeg lod nummeret afgøre det.
Jeg må indrømme at jeg ikke er så intellektuel anlagt, at jeg har tænkt så meget over det at tage i militæret som nogle har i denne her tråd. Det har jeg den største repekt for, men jeg tænkte ikke storpolitik, indoktrinering og andre fine ord da jeg gik til session.
Der går sgu' ren egoisme i den her. Når jeg bliver student vil jeg væk fra de bøger, som (isør i øjeblikket!) står mig langt ud af halsen. Desuden er der for lidt hippie i mig til at blive militær nægter og stille op med et skilt: "Make peace - not war!"
Jeg har ikke været i militæret før, så det vil jeg gerne prøve! Jeg tager det som en udfordring. Hvis jeg så kommer ud som en manipuleret krigsmaskine der hverken kan stave og kun sige "Mig skyde våben!" Then let it be :wink:

Mht. man ligeså godt kan begynde til spejder, så synes jeg det er kedeligt at snitte i træ, og man får heller ikke penge for det.

Til Drupe:
Jeg er egentlig ret ligeglad med om de venskaber jeg (evt. :D) knytter derinde er fordi vi har følt os op imod en stor ydre magt eller om venskabet er baseret på et spil Ludo tilbage i det herrens år 1996. Jeg mener, det er følelsen af "et venskab" der er vigtig, ikke baggrunden for dette.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ke det var dog utroligt som du ved at Dank er på bistand og ikke vil tjene sit land osv... ???

Børn fra Vollsmose?

HVA!

stoppe med at flæbe over 2. verdenskrig?

HVA!

historien er til for at vi kan tage lære af den.. det havde Hitler fx. gjort klogt i.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
xun skrev:
Drupe skrev:

Citat:
At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er ikke hverken selvudviklende, sundt, voksent, modent, styrkende for personligheden eller noget af alt det andet crap militærfolk snakker om. At lære at adlyde andres ordrer uden at stille spørgsmål er slaveri, usundt og svækkende - både for personligheden, kreativiteten og den frie tanke.

Har du været i hæren ?

Ja klart nok, hvis der udbryder krig og du nægter at følge ordrer tror jeg også helt klart at i sætter jer ned og tager en saglig diskussion om det over en kop varm kamillete. Tro på det.
Jeg ved ikke hvor du har været inde, men jeg har hørt en helt anden historie fra de mennesker jeg kender der har været i millitæret.
Måske var du bare heldig at have et mere nede-på-jorden sted end mine venner, hvad ved jeg. Men som dankdawg så rigtigt siger, så ændrer det ikke en skid ved at du bliver uddannet til at slå ihjel på kommando, og at det er til at brække sig over.
Om jeg selv har været i militæret? Læs lige min forrige post igen.

m.UNIT skrev:
Til Drupe:
Jeg er egentlig ret ligeglad med om de venskaber jeg (evt. ) knytter derinde er fordi vi har følt os op imod en stor ydre magt eller om venskabet er baseret på et spil Ludo tilbage i det herrens år 1996. Jeg mener, det er følelsen af "et venskab" der er vigtig, ikke baggrunden for dette.

Ok, fair nok. Der er skam heller ikke noget ivejen med sammenhold. Jeg synes bare mange overvurderer venskaber skabt udelukkende på baggrund af at være underlagt en eller anden idiot i 4 måneder.

Der findes iøvrigt tusinde andre måder at komme væk fra bøgerne på end at lade sig tvinge ind i militæret. Men det ved du jo med garanti også godt, ikk?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
DR-D skrev:
Ke det var dog utroligt som du ved at Dank er på bistand og ikke vil tjene sit land osv... ???

Børn fra Vollsmose?

HVA!

HVA!

historien er til for at vi kan tage lære af den.. det havde Hitler fx. gjort klogt i.

Ja, siden han ikke betaler skat, arbejder han enten sort eller slet ikke - og hvordan skulle han så få penge? Børn fra Vollsmose var en generalisering, men jeg synes, at folk, der ikke arbejder og tjener sine egne penge - indvandrer eller ej - skal straffes!

Naturligvis er det noget andet, hvis folk har forskellige skader og derfor er forhindret i det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:

Citat:
Ja klart nok, hvis der udbryder krig og du nægter at følge ordrer tror jeg også helt klart at i sætter jer ned og tager en saglig diskussion om det over en kop varm kamillete. Tro på det.

Jeg ved ikke hvor du har været inde, men jeg har hørt en helt anden historie fra de mennesker jeg kender der har været i millitæret.
Måske var du bare heldig at have et mere nede-på-jorden sted end mine venner, hvad ved jeg. Men som dankdawg så rigtigt siger, så ændrer det ikke en skid ved at du bliver uddannet til at slå ihjel på kommando, og at det er til at brække sig over.

Du læser hvad jeg skriver, men lytter ikke til beskeden...
I tilfælde af krig er det da klart at man gør hvad der bliver sagt, men i dit uddannelsesforløb er der altid åbent for diskution efter lektioner, m.m. Sådan at i tilfælde af krigssituation ikke vil være tvivl omkring ordren.

Og jo, der er forskel på de steder du kan tjene. Nogle er bedre end andre. Jeg har selv været både i vordingborg og i Aalborg... Som jeg synes er udemærkede.

Man skal huske på at det ikke er mere end du selv gør det til!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

ke skrev:
DR-D skrev:

Børn fra Vollsmose?

HVA!

HVA!

Ja, siden han ikke betaler skat, arbejder han enten sort eller slet ikke - og hvordan skulle han så få penge? Børn fra Vollsmose var en generalisering, men jeg synes, at folk, der ikke arbejder og tjener sine egne penge - indvandrer eller ej - skal straffes!

Naturligvis er det noget andet, hvis folk har forskellige skader og derfor er forhindret i det.

Sjovt fordi når jeg læser emnet igennem siger manden jo netop at han betaler skat, men bare ikke bryder sig om det?

omht. at straffe folk der ikke arbejder... jaa løb du efter de hjemløse og slå dem med en pind eller noget lignende, det skal nok løse problemerne.
Det er sørgeligt at se at der virkeligt i DK er folk med så snævertsynede og naive meninger.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville absolut blive nægter. Jeg er pacifist, og det er en holdning jeg ikke er villig til at gå på komprmis med.

ke skrev:
jeg synes, at folk, der ikke arbejder og tjener sine egne penge - indvandrer eller ej - skal straffes!

Okay? Så handicappede, det være sig fysisk såvel som psykisk, der ikke er i stand til at arbejde for føden, de skal straffes? På mig er det en holdning, der virker særdeles stødende...

xun skrev:
I tilfælde af krig er det da klart at man gør hvad der bliver sagt, men i dit uddannelsesforløb er der altid åbent for diskution efter lektioner, m.m. Sådan at i tilfælde af krigssituation ikke vil være tvivl omkring ordren.

Forstår jeg dig ret, så er det du skriver egentlig, at grunden til mulighed for diskution, udelukkende med et formål. Og det er så at hjernevake de individer, der stiller spørgsmålstegn ved lektionen/ordren/doktrinen, så de handler udfra den holdning, som militæret finder passende og ikke mindst brugbar.

Du kan ikke afvise, at ligemeget om det er stort kørekort, krisehjælp eller skydetræning du bliver undervist i, så er den eneste grund til undervisningen, at det i sidste ende gør dig bedre i stand til at dræbe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Beerserker skrev:

Citat:
Du kan ikke afvise, at ligemeget om det er stort kørekort, krisehjælp eller skydetræning du bliver undervist i, så er den eneste grund til undervisningen, at det i sidste ende gør dig bedre i stand til at dræbe.

Nu prøver jeg igen.
Jeg har, som alle haft mine 3 måneders rekruttid, hvor man lærer at overleve, beskytte sig selv og angribe en fjende.
Derefter har jeg haft 8 måneders mellemlederuddannelse i undervisning, føring og ledelse på sergentskolen i Aalborg, som omfatter Situationsbestemt ledelse, sanitetsfaglig undervisning, Førstehjælp, kørsel under forskellige forhold, forhold over for kampmidler osv.

Her har jeg lært hvordan man motivere mennesker til at lære og udføre et stykke arbejde, gennem ordenlig planlægning og ledelsesmetoder.
Denne uddannelse er meget velset i det danske erhvervsliv, og kan bruges til rigtig mange ting.

Derudover er jeg uddannet sygepasser og sanitetsgruppefører, som har givet mig stor viden om kroppen, psyken m.m. ved uheld, krig, katastrofer m.v.

Dernæst en periode hvor jeg har været i en stilling som næstkommanderende for en deling på 50 mand, samt 4 sergenter. Dette job handler primært om planlægning af projekter, udførsel og evaluering, samt personalebedømmelse.

Selvfølgelig har jeg lært hvordan man affyrer et våben og betjener dette korrekt. Men ifølge geneve konventionen må en saitetsenhed ikke åbne ild over for fjendtlige enheder, med mindre disse angriber og dermed kan være til fare for personale og/eller patienter.

Det er klart at der i hæren er enheder der udelukkende er baseret på krig og angreb, men dette er blevet stærkt reduceret efter det nye forsvarsforlig. Da vi nu satser på en stærkere og mere professionel hær, til brug i FREDSBEVARENDE missioner.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Selvfølgelig har jeg lært hvordan man affyrer et våben og betjener dette korrekt. Men ifølge geneve konventionen må en saitetsenhed ikke åbne ild over for fjendtlige enheder, med mindre disse angriber og dermed kan være til fare for personale og/eller patienter.

Er der ikke en risiko for dette, når det er krigszoner vi snakker om?
Men så er det da godt at sanitetsfolk er våbenkyndige. De har jo så også lært at dræbe.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
ke skrev:

Jeg forstår heller ikke, hvad du brokker dig over, Dankdawg. Du nægter at gå i militæret og modtage ordrer - arbejder du overhovedet? Du vil ikke betale skat, men hvis du ikke arbejder, antager jeg, du ikke har noget imod at få bistand?
.

Det er i år 17 år siden jeg begyndte at arbejde og betale skat, dengse. Jeg har noget imod at tage imod bistand, jo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]