Jeg tror i skal droppe alle de tanker om sprog som haemmende. Sprog er bare sprog, og skal ses som et redskab for kommunikation mellem individer og kulturer. Andre kommunikative redskaber er, musik og visuelle ting saasom malerier, grafiti, etc.
Den maade jeg ser sproget paa, er at det kan operers med som en instans der giver mig mulighed for at faa salt istedet for peber, samt en instans der goer at jeg kan paa en god maade, hvis brugt rigtig, kan pege i retning af noget udover det sproglige. Det er meget vigtigt at man skelner mellem sprog, og brug af sprog. Sprog alene er ikke noget der hindrer eller fremmer noget som helst, men det kan blive brugt paa en maade som er hoejst fremmende for teknologien, og det kan bruges paa en maade der goer at det haemmer menneskers udvikling. Det er i den kontekst intentionen bag sprogbrugen der er vigtig.
Sproget kan umuligt daekke hele virkeligheden, men det er heller ikke en instans der skal ses som et problem ved virkeligheden.
Angaaende al jeres snak om telepati og energier vil jeg ikke deltage i. Jeg er ikke sikker paa jeg deler jeres tolkning af "energier" der umiddelbart virker som en ret fluffy bekvem teori.
Telepati: Hvordan ser i det; som noget der opstaar lige efter connectionen, eller paa samme tid (noget Shulgin spurgte os om til en konference sommeren 2004)?
Er det en sprogloes instans. Hvad er supersprog, noget som engelsk?
Jeg har ikke selv oplevet egentlig telepati, men jeg er foer smeltet samme, med mennesker, dyr og natur omkring mig; alt som konsekvens af den helt store mystiske oplevelse jeg havde hvor jeg slap helt og var i en fuldkommen enhed med Altet. Er det det i mener med telepati?
Jeg synes ioevrigt heller ikke det som saadan er en saerlig sjov ide med et supersprog, som alle snakker. Der er noget spaendende ved at dykke ned i andre sprog og kulturer, og at oversaette til andre sprog, ogsaa ens egne tanker, der goer ogsaa at ens forstaaelse for teksten og ens egne tanker ofte udvides, da andre begreber er noedt til at bruges i andre sprog.
Hvilket kan vaere allerhoejst udviklingsfremmende.
Og saa vil jeg til sidst spoerge om nogen af jer har vaeret i et land, hvor i ikke taler sproget, intet forstaar, og oensket i dog bare havde det sprog til at faa det salt istedet for det peber, saa i kunne komme videre?

-Odden