Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 15:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
igår under et trip sad jeg meget længe og tænkte over vores udvikling,

efter et par timer, kom jeg frem til at grunden til vi udvikler os så hurtigt / langsomt er sandsynligvis vores sprog.
læg mærke til vi ikke bruger alt vores hjerne kapasitet. Kan det være vores sprog?
Hvis vi brugte alt hvad vi kan af vores hjerne. ville vi os udvikle os mere. Efter vi begyndte at bruge sprog sårn rigtigt (500 år) er vi udviklet os Extremt. for 100 år siden begyndte man sårn rigtigt at gå i skole. og se hvad vi er kommet til nu.
ifølge min teori er grunden til at udviklingen går så "langsomt" (skal ikke forståes at det går meget langsomt. det får selfølgelig fremad, men det kunne gå hurtiger). er måske vores sprog hæmmer vores udvikling.
personligt tror jeg ikke der er nogen grænser for hvad vi kan opnå hvis vi fik lavet et mere advanceret sprog.
bare noget jeg kom til at tænke på. vil godt have jeres meninger, hvis i er seriøse :)

/ghost

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Sproget hæmmer ihvertfald en del, idet at alt hvad man definere med ord bliver dermed sat sammen med vores defination af ordet. Som hvis jeg siger sofa tænker i nogle bestemte kendetræk i forbinder med en sofa men som ikke nødvendigvis er de samme som mine. Så derfor har jeg længe ment at sproget er en "uperfekt" måde at kommunikere på, da en mængde detaljer går tabt. Samtidig er sproget praktisk fordi det netop har de faste definationer det har. Hvis vi dropper sproget og går til telepati f.eks kan det vel være lidt problematisk at vide om den følelse man fik telepateret nu også var det man følte og ikke bare ens egen tolkning af afsenderens oprindelige intention.
Ved ikke om i kan se meningen, håber det dog.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hamp skrev:
Sproget hæmmer ihvertfald en del, idet at alt hvad man definere med ord bliver dermed sat sammen med vores defination af ordet. Som hvis jeg siger sofa tænker i nogle bestemte kendetræk i forbinder med en sofa men som ikke nødvendigvis er de samme som mine. Så derfor har jeg længe ment at sproget er en "uperfekt" måde at kommunikere på, da en mængde detaljer går tabt. Samtidig er sproget praktisk fordi det netop har de faste definationer det har. Hvis vi dropper sproget og går til telepati f.eks kan det vel være lidt problematisk at vide om den følelse man fik telepateret nu også var det man følte og ikke bare ens egen tolkning af afsenderens oprindelige intention.
Ved ikke om i kan se meningen, håber det dog.

jamen helt sikkert.. hvis man kunne lære at bruge telepati og lærte at forstå hvad andres følser og reaktioner betyder, tror jeg helt sikkert man ville komme frem til et størrer resultat hvad ang. videnskaben. Hvis man så i øjene at intet er umuligt, og alt kan lade sig gøre. ville det jo os være et skridt fremad.

personligt ville jeg give dig ret i at. der er mange detailjer der går tabt når man bruger vores såkaldte sprog. spicelt dansk.
jeg er overbevist om at telepati er muligt. måske lyder dette en smule dumt. men nogle gange, kan jeg mærke 1 - 2 sek før jeg får en sms at den er påvej. ikke nogen vilder følse der kommer. der er bare et eller andet der siger mig at nu sker der noget.
os lidt derfor jeg tror telepati er muligt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Citat:
jeg er overbevist om at telepati er muligt

Og du er ikke den eneste.. Igennem det sidste halve år er jeg blevet overbevidst, om at den eksistere mere eller mindre hos mennesket.

I starten troede jeg bare at det var tilfældigheder, men jo flere gange jeg oplevede de samme oplevelser jo mere sikker blev jeg og da jeg fandt ud af at jeg ikke var den eneste var jeg overbevidst..

Det du skriver med sms beskeden.. som kunne være en tilfældighed... kender jeg alt for godt.

Har dog oplevet ting som var langt mere overbevisende, men det er et meget godt eksempel på teleparti i det små lige...

Er sikker på at vores hjerne kan langt mere end vi ved idag, og at vi har meget at lære endnu..

¤CosmicMind¤ 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
nu i er inde på telepati.. så har jeg det altid med at ku mærke at det er sidste track i min winamp playlist før den lukker min com..

har et autoclose plugin til winamp med tid ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ghost^^ skrev:
måske lyder dette en smule dumt

jeg har prøvet telepati, så derfor er jeg bestemt ikke i tvivl..!

Ghost.. jeg synes ikke det er dumt.. så derfor fjerner jeg u'et i ''DuMT'' og så ser du nøglen til dit mystereie..

Der er jo en grundt til at det blev kaldt for telepathine i 1920'erne :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Oplever det nu kun når der er hjerner involdveret, altså tanker/energier..

Men ellers velkommen i klubben 8)

Titel:
Tidligere holdmedlem

den skrøne med at vi kun benytter 10% af vores hjernekapacitet er desværre svær at komme af med.........

Iøvrigt er jeg ganske overbevist om at den måde vi vælger at sætte luften i bevægelse med vores strubehovede, og opfanger det med vores øresnegl er 100% essentiel for udviklingen af noget der overhovedet minder om civilisation.....

Du snakker om et mere avanceret sprog, hvad mener du med det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg undre mig meget over at telepati ikke er noget alle er klar over er et faktum. Vi har jo ord for det i vores sprog, som f.eks. hvis man siger noget i retning af " jeg kunne føle hvordan hans øjne gennemborede mig. Eller hvis man taler om kvinders intuitaion.. Alle må da også kende den med at man ligesom kan mærke at der er en der kigger på en i bussen eller lign.
Jeg mener dog ikke at det er den mest uviklede form for telepati som vi mennesker er i stand til..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu vil jeg lige høre hvad det er i mener med telepati?

Jeg oplevede det i form af at jeg ''ser'' hvad andre folk mener/tænker...
Det er ret så skummelt, når man er vant til at kommunikere med lyde og så pludelig stå og kommunikere i totalt tavshed..

Men det er som jeg plejer at sige.. (bare med relation til psychedelika)..--->

At forklare folk hvordan telepati (her plejer der at stå psychedelika) føles eller opleves er som at forklare en blind mand hvordan regnbuen ser ud..

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm. Jeg har oplevet telepati, men det var vidst ikke på samme måde som dig. Jeg kan nærmere mærke hvad budskabet er, det er lidt ligesom en tanke der slår ned i en.. Men samtidig syntes jeg også man kan mærke "fornemme" personen der er afsender.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hamp skrev:
hmm. Jeg har oplevet telepati, men det var vidst ikke på samme måde som dig. Jeg kan nærmere mærke hvad budskabet er, det er lidt ligesom en tanke der slår ned i en.. Men samtidig syntes jeg også man kan mærke "fornemme" personen der er afsender.

Den kender jeg også.. men den er for mig ikke nær så ''tydelig''som det jeg oplevede på dmt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Thujoin skrev:
den skrøne med at vi kun benytter 10% af vores hjernekapacitet er desværre svær at komme af med.........

Iøvrigt er jeg ganske overbevist om at den måde vi vælger at sætte luften i bevægelse med vores strubehovede, og opfanger det med vores øresnegl er 100% essentiel for udviklingen af noget der overhovedet minder om civilisation.....

Du snakker om et mere avanceret sprog, hvad mener du med det?

Det er svært at forklare. et mere avanceret sprog. ja, måske er lyde bare ikke nok ligsom der er et ordsprog der sige "Et ansigts udtryk siger mere end 1000 ord"

Jeg tror helt bestemt at vi har den så kaldte 6 sans, og det er en form for telepati, som vi ikke har lært at bruge.
prøv at tænke på mulighederne hvis vi "Kun" brugte telepati istedet for vores moderne sprog. Er det ikke meget muligt at vi ville nå hurtiger frem.?

Infected Cope >> har du prøvet? hvordan?
jeg kan godt lide den der DuMT = DMT.
måske stoffer åbner vores 6 sans. og grunden til at vi ser masse farver osv. er måske ikke bare noget vi bare ser. måske er det der virkligt. vi kan bare kun se det når vi er påvirket.

/ghost

p.s Jeg er glad for alle de post folk har skrevet. så føler jeg mig ikke som en komplet idiot. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
måske stoffer åbner vores 6 sans. og grunden til at vi ser masse farver osv. er måske ikke bare noget vi bare ser. måske er det der virkligt. vi kan bare kun se det når vi er påvirket.

lyder rigtigt nok i mine øre.. Jeg ved ihvertfald at der en slags energi kontakt mellem alle mennesker som foregår som en anden slags kontakt form uden ord men med følelserne og stemningen som det fremtrædende..

Denne kontakt forgår mere eller mindre hos alle mennesker.. Men for nogle ink. mig er disse "energier" meget tydeligere, positivt som negativt.

At det er stofferne der har åbnet for disse sanser skal jeg ikke kunne sige.. Men for mit vedkommende startede det da jeg lige havde begyndt mit forhold til min dame.. Men på det tidspunkt var jeg også tit doped så det kan også være en grund.. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

CosmicMind skrev:
Citat:

lyder rigtigt nok i mine øre.. Jeg ved ihvertfald at der en slags energi kontakt mellem alle mennesker som foregår som en anden slags kontakt form uden ord men med følelserne og stemningen som det fremtrædende..

Denne kontakt forgår mere eller mindre hos alle mennesker.. Men for nogle ink. mig er disse "energier" meget tydeligere, positivt som negativt.

At det er stofferne der har åbnet for disse sanser skal jeg ikke kunne sige.. Men for mit vedkommende startede det da jeg lige havde begyndt mit forhold til min dame.. Men på det tidspunkt var jeg også tit doped så det kan også være en grund.. :)

altså vi har det vel alle sammen sårn at vi kan mærke når der er noget galt med folk eller sin dame / fyr. ud fra hvordan person reager og ser ud. kan man næsten mærke hvad de føler.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope skrev:
At forklare folk hvordan telepati (her plejer der at stå psychedelika) føles eller opleves er som at forklare en blind mand hvordan regnbuen ser ud..

Ja, eller en stor fed lort. Nok mest det, da det er knap så abstrakt som en regnbue.

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Infected Cope skrev:
Ghost.. jeg synes ikke det er dumt.. så derfor fjerner jeg u'et i ''DuMT'' og så ser du nøglen til dit mystereie..

Der er jo en grundt til at det blev kaldt for telepathine i 1920'erne :wink:

Det er Harmin der også er kendt som Telepathin - ikke DMT.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg tror i skal droppe alle de tanker om sprog som haemmende. Sprog er bare sprog, og skal ses som et redskab for kommunikation mellem individer og kulturer. Andre kommunikative redskaber er, musik og visuelle ting saasom malerier, grafiti, etc.

Den maade jeg ser sproget paa, er at det kan operers med som en instans der giver mig mulighed for at faa salt istedet for peber, samt en instans der goer at jeg kan paa en god maade, hvis brugt rigtig, kan pege i retning af noget udover det sproglige. Det er meget vigtigt at man skelner mellem sprog, og brug af sprog. Sprog alene er ikke noget der hindrer eller fremmer noget som helst, men det kan blive brugt paa en maade som er hoejst fremmende for teknologien, og det kan bruges paa en maade der goer at det haemmer menneskers udvikling. Det er i den kontekst intentionen bag sprogbrugen der er vigtig.

Sproget kan umuligt daekke hele virkeligheden, men det er heller ikke en instans der skal ses som et problem ved virkeligheden.

Angaaende al jeres snak om telepati og energier vil jeg ikke deltage i. Jeg er ikke sikker paa jeg deler jeres tolkning af "energier" der umiddelbart virker som en ret fluffy bekvem teori.
Telepati: Hvordan ser i det; som noget der opstaar lige efter connectionen, eller paa samme tid (noget Shulgin spurgte os om til en konference sommeren 2004)?
Er det en sprogloes instans. Hvad er supersprog, noget som engelsk?
Jeg har ikke selv oplevet egentlig telepati, men jeg er foer smeltet samme, med mennesker, dyr og natur omkring mig; alt som konsekvens af den helt store mystiske oplevelse jeg havde hvor jeg slap helt og var i en fuldkommen enhed med Altet. Er det det i mener med telepati?

Jeg synes ioevrigt heller ikke det som saadan er en saerlig sjov ide med et supersprog, som alle snakker. Der er noget spaendende ved at dykke ned i andre sprog og kulturer, og at oversaette til andre sprog, ogsaa ens egne tanker, der goer ogsaa at ens forstaaelse for teksten og ens egne tanker ofte udvides, da andre begreber er noedt til at bruges i andre sprog.
Hvilket kan vaere allerhoejst udviklingsfremmende.

Og saa vil jeg til sidst spoerge om nogen af jer har vaeret i et land, hvor i ikke taler sproget, intet forstaar, og oensket i dog bare havde det sprog til at faa det salt istedet for det peber, saa i kunne komme videre? ;)

-Odden

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jeg giver Odden fuldstændig ret i, at sproget er en essentiel del af vores væsen, og en af hovedfaktorerne for at vi som art er blevet så succesfulde her på jorden.

men samtidig vil jeg også give hamp ret i at vi på nogle måder er hæmmede af sproget, idet vores brug af det er så individuel. Et ord betyder jo kun noget i kraft af de ting man har fået ind og associerer med dem, hvilket er forskelligt fra individ til individ.

Jeg oplever at nogle ord på dansk, jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen eksempler, som kan oversættes direkte til engelsk, alligevel får en anden betydning eller en anden "fornemmelse" fordi brugen af ordet er anderledes i andre sprog. Ved ikke helt om det giver mening, men, whatever.

Dog tror jeg vi kan lære at bruge sproget bedre. En dosis MDMA kan få dig til at realisere helt klart hvor individuelle følelser er, og en dosis LSD kan få dig til at se hvor illusoriske alle disse koncepter og begreber vi stiller op om verden er. Man må kunne træne sig op til at være bedre til at bruge sproget til at forklare de bevæggrunde og årsager der ligger bag ens udtalelser, dette tror jeg er det første skridt på vejen til en højere menneskelig udvikling. At se illusionen bag de idéer vi har om verden, og derefter se at vi alle har hvert vores sæt illusioner som skal fortolkes og afkodes, før man ser det "billede" den modsatte part i dialogen har.

Vi ser så stor lidelse, i form af krig og vold, som i bund og grund er forårsaget af at mennesker sætter deres syn på tingene som det rigtige, og nogle andres som det forkerte. For i kraft af sproget kan det altid lade sig gøre retorisk at fremstille sin sag som den rigtige, og at pille modstanderens argumenter ned, og hvem bestemmer så hvem der har ret?

Vi må kunne bruge psykedelika bl.a. til at fremme vores forståelse for den måde vi bruger sproget på, og derved indse at bag ethvert had, enhver aggression, ligger der nogle årsager og bevæggrunde der i aggressoren er retfærdiggjorte, derfor må man gå til grunden af en persons udtalelser og handlinger, for at kunne indgå i dialog med ham og få en til at se "sit" billede inde i hovedet.

Generelt idag er vi bare alt for langt "inde i vores eget hoved", vi ser ikke ud over kanten af vores kranie og prøver at forstå hvad der foregår i andre menneskers hoveder, hvad det egentlig er DE vil sige, eller udtrykke.

Vrøvl.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
klsdf klsdfo oiwseoi oiww owp k osepo powed powe oeo jkwpoedf jk.([88[[{{$$$44###41´3+pU/^)@£€kskl.

Arh mand, jeg føler mig bare enormt hæmmet :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]