Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nogle der kender et (vist nok dansk) musik nummer med et omkvæd, der lyder som "arbejd, arbejd"?

Titel:
Medlem

Bistok Røgsystem - Fabrik 8) man kender vel sin musik....

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Ah ja :D et vidunderligt track på et vidunderligt album!

Titel:
Medlem

shite, aye mate, you got that right.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Bikstok er fede, ja! Dejlig at høre dén form for hiphop på dansk...
2 af mine venner er igang med at lave musikvideo til "Fabrik", men det er tophemmeligt åbenbart, så man får ikke noget at vide...:( Men mon ikke det bliver noget med en fabrik?
:)

Titel:
Medlem

ja, hiphop åpå den mere eller mindre "dub"ede måde er fedt. laver de en video til den, hvor fedt, den skal jeg da se når den bliver offentlig.... hemmelig, tja, men ja, mon ikke det bliver noget med en fabrik og noget erbejde og måske en pind.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Bikstok er ikke hiphop funk_of_the_punk. Det er dancehall.

Og jeg er ikke saa vild med dem. Ved ikke hvorfor men syntes at alt lige fra tekster til beats er til at braekke sig over

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

De ævler da noget om reggae i "nøgne mænd". Så mon ikke det er en blanding af forskellige genrer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
De er meget inspireret af reggea (om romerne :P).
Hentet fra bikstok.dk : "Over Stok Og Sten" som er en plade der trækker musikalsk inspiration fra ny og gammel reggae.

Men fed er cd'en i hvert fald... :D

Titel:
Medlem

ja, det er dancehall ft reggea ft hip-hop, ergo: Dub

Titel:
Dedikeret medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Dub_music

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg bryder mig sgu' heller ikke om dem...Lygegyldige tekster og dansable beats er ikke lige min kop te.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Psyko skrev:
Jeg bryder mig sgu' heller ikke om dem...Lygegyldige tekster og dansable beats er ikke lige min kop te.

-Psyko

"arbejd, arbejd" lyder sjovt... især på syre - nok også grunden til jeg ikke var sikker på det var en dansk sang :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Psyko skrev:

-Psyko

Ligegyldige?, der ligger sq mening bag de fleste af deres tekster. De udtrykker bare deres meninger gennem en noget mere anderledes tekst. Måske er meningen med teksterne ikke åbenlys, men det gør det da bare mere spændene at lytte til det igen og igen. Lissom Malk de Koijn's tekster, fuldstændig syret, men hver gang jeg smækker deres skiver på opfatter teksterne på en ny måde, og det gør -for mit vedkommende- at man ka høre de cd'er igen og igen.

Men hver sin smag self.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
elmand skrev:
Psyko skrev:

-Psyko

Ligegyldige?, der ligger sq mening bag de fleste af deres tekster. De udtrykker bare deres meninger gennem en noget mere anderledes tekst. Måske er meningen med teksterne ikke åbenlys, men det gør det da bare mere spændene at lytte til det igen og igen. Lissom Malk de Koijn's tekster, fuldstændig syret, men hver gang jeg smækker deres skiver på opfatter teksterne på en ny måde, og det gør -for mit vedkommende- at man ka høre de cd'er igen og igen.

Men hver sin smag self.

Ja ligegyldig er Bikstoks tekster bestemt ikke. De formår at bruge tonsvis af selvopfundende synonymer, som sagtens kan give mening når man har hørt dem igemmen et par gange (eller flere). Og tilmed formår de at ha en ordenlig potion selveroni, plus en del kommentare til hele hiphop/pimp/jeg-er-så-fucking-sej kulturen. Og det er især det, som gør det er så fedt. Også er det tilmed humøristisk :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
eedeolla skrev:
elmand skrev:
Psyko skrev:

-Psyko

Men hver sin smag self.

Ja ligegyldig er Bikstoks tekster bestemt ikke. De formår at bruge tonsvis af selvopfundende synonymer, som sagtens kan give mening når man har hørt dem igemmen et par gange (eller flere). Og tilmed formår de at ha en ordenlig potion selveroni, plus en del kommentare til hele hiphop/pimp/jeg-er-så-fucking-sej kulturen. Og det er især det, som gør det er så fedt. Også er det tilmed humøristisk :lol:

Ja, jeg må gi' jer ret - nu er én af bagmændende i Bikstok jo også tidligere Malk De Koijn medlem, så det er nok ikke tilfældigt, at de lyder lidt som Malle. :wink:
Jeg synes også, deres tekster har humor og indhold, og selve musik-stilen, genren, synes jeg ikke vi har hørt på dansk grund før!
Bikstok har ihvert fald min respekt.

D.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Fuldstændigt enig.... Hvis man kalder bikstoks tekster for ligegyldigt vrøvl, må det være fordi man ikke hører ordentlig efter... Når først man har hørt pladen igennem et par gange, begynder man at lure budskaberne...

Over stok og sten, er et VIRKELIG fedt album...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]