Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 12:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
har i et stykke tid nu haft utrolige virkelige drømme... De er så virkelige at jeg har svært ved at skimte dem fra den virkelige verden... Det er ikke noget med urealistiske ting, men derimod alt hvad jeg ser i min hverdag, kommer i mine drømme et sted.. alle mennesker jeg kender er helt virkelige i drømmene. drømmene foregår på steder hvor jeg befinder mig eller har befundet mig i det virkelige liv.. Derudover føler jeg at jeg er vågen mens jeg drømmer, og jeg styrer selv min egen person i drømmene.. Kan tænke: må nok lige ringe til... og så ringer jeg i drømmen... fuck der er varmt og så smider jeg jakken... Jeg kan ligge i min seng og tænke at nu må jeg sku sove, men vil lige ha det her overstået først... sidst var det et karneval jeg var til jeg sku ha overstået, men så opdager jeg hey jeg ligger i min seng.. Går jeg udenfor i mine drømme kan jeg mærke blæsten og eksempelvis det dejlige solskin.. drømmer jeg at jeg er påvirket, ligger jeg og kan mærke at jeg er påvirket.. :shock:

Jeg kan bare ikke forklare det her, men alt jeg drømmer er så virkeligt, og jeg kan tænke samtidig over hjvad jeg vil gøre i drømmen... Var der ikke tidsmæssige fejl og andre småfejl som et busnr det forkerte sted eksempelvis, ville jeg slet ikke ku skimte om jeg virkelig havde gjort det i mit virkelige liv eller om det var i drømmen.. Drømmer jeg at klokken er 14.30 kan jeg vågne og kigge på uret hvis det er det jeg vil... den dag den så er 14.30 blir jeg sindssyg... Har altid godt kunne tænke mig at finde vejen til at kontrollere mig selv i mine egne drømme, og finde vejen til de virkelige drømme... Det har jeg gjort nu men nu kan jeg ikke undgå det..... det sker bare..
Kan ikke forklares men vil løbende skrive indlæg her om hvad det er der sker. men drømmer mange forskellige drømme bare på en nat..

Nogen der har oplevet/oplever noget ligende????

Det er fedt men samtidig skummelt. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

experimenterede også med det engang, men hver eneste gang jeg fik bevist jeg drømte når jeg sov, blev jeg mere "vågen" og det krævede ekstrem koncentration ikke at vågne(eller halvvågne om man vil).
De felste gange tog drømmen ny retning når min logik slog ind, hvilket resulterede i en ellers "realistisk" drøm nu virkede absurd og af denne grund er jeg vågnet utallige gange.

Er hoppet lidt af vognen igen, men af og til (par gange om ugen) tager jeg stadig mig selv i at lede efter de velkendte tegn på drømme. (tid, text, overfladiske ting, ikke-sammenhængende scenarier osv)

Men mht. realistiske drømme havde jeg en overgang over en periode også samme "problem" - sjovt nok i samme periode med lange nætter, og middags søvne - som kunne virke ret forstyrende. Idet en iforevejen tåget hukomelse, ligepludselig får minder fra drømme, om ting som enten ens familie eller venner har aftalt med en.

fustrerende tider, men heldigvis slut, efter en omvæltning tilbage til lidt mere normal døgnrytme - ved ikke hvordan dit søvnmønster er, men ellers har du hørt min løsning på problemet. :wink: sjovt så længe det vare, men er lidt at lege med ilden imo

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg er saa pisse lo2 at have lucide droemme hvis bare jeg sover naar jeg ikke har brug for soevn (midt om dagen ca.) og jeg har toej paa og ingen dyne saa jeg egentlig ligger ret godt nedern.

Serioest jeg har ingen anelse om hvorfor jeg poster... Men laenge love stivheden og lucide droemme.

Jeg har haft de mest laekre droemme naar jeg sover om dagen. Hvor jeg foeler at jeg selv bestemmer alt hva der sker og jeg ahr komplet kontrol over hvad jeg laver i mine droemme

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sorn skrev:
hver eneste gang jeg fik bevist jeg drømte når jeg sov, blev jeg mere "vågen" og det krævede ekstrem koncentration ikke at vågne(eller halvvågne om man vil).
De felste gange tog drømmen ny retning når min logik slog ind, hvilket resulterede i en ellers "realistisk" drøm nu virkede absurd og af denne grund er jeg vågnet utallige gange.
:wink: sjovt så længe det vare, men er lidt at lege med ilden imo

Tak for din besvarelse... er taknemmelig der.. Er på 16 dagen uden at ryge efter et 5½ års hverdags brug af Hash... Og er nu på benzonedtrapning..(3 dag i dag uden) Det er helt klart årsagen til det jeg oplever. det kan det kun være.

Sjovt du nævner det ovennævnte for har det lidt sådan også.. Har man sovet eller har man ikke.. I nat lå jeg bare og drømte at jeg skulle falde i søvn, og må også ha sovet en smule da jeg vågnede træt til et vækkeur som stod helt nede i stuen.. normalt vågner jeg ikke af små lyde, men i disse tider skal intet til.. Alt hvad jeg husker fra min søvn i nat, kan i øvrigt kun være ca. 2½ time da det blev sent, var at jeg bare ville sove.. og man er halvvågen eller måske ikke..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sidste uge overvejede jeg selv at starte en lignende tråd..

Jeg havde natten til Onsdag den mest ''klavoriante'' -ved ikke om det er stavet korrekt- ..drøm jeg nogen sinde har haft! Intet Ayahuasca trip eller Meskalin har rørt det niveau jeg var på den nat!

Drømmen:
Jeg lagde mig til at sove omkring kl. 12 om aftenen.
Jeg tror jeg lå i ½ time og ventede på at falde i søvn (som jeg plejer).. Og da jeg så falder i søvn, går der ikke lang tid før jeg træder ind i et fremmed ''område''.. Tror det var et havelignende område ude i rummet..(?)
Jeg kiggede mig omkring, og der var helt tomt.. Jeg mener.. ikke tomt for planter, men ubeboet af dyr og mennesker.. meget sørgelig stemning..
Går gennem det gennemsigtige, sorte, rum/have og træder langsomt ind i et sort område.. Det var til sidst helt mørkt, og den slags kulde væltede over mig.
''Jeg søger liv'' siger jeg, og drejer mit ansigt for at opfange lys eller lyd.
Her kommer der så et tomrum med ting jeg ikke kan huske, men jeg ''vågner'' op ved at jeg opdager et lille lysglimt som vokser stille og roligt.. Jeg spørger igen ''Jeg søger liv'', men det er som om noget fortæller mig, at det ikke er det der kommer mod mig..
Jeg ser lyset blive stærkere og stærkere. Til sidst opfanger det mig nærmest, og med ét er det somom nogen slukker lyset. Mine øjne vender sig langsomt til at se rundt i mørket og jeg opdager pludselig en slags flydende/gennemsigtig masse. Det giver nogle EKSTREMT stærke kuldegysninger af varme, og jeg finder ud af at det er et væsen af en slags. Mit første intryk var at kuldegysningerne var ondskabsfulde, men ikke følelses løse.
Jeg spørger denne gang inde i mit eget hoved ''hvad... eller... hvem er du?''
Jeg får igen de samme kuldegysninger, og en svag rumlen kommer frem.
Det er stemmer, men ikke dansk synes jeg ikke.
Finder ud af at ''det'' prøver at kommunikere med mig. Og jeg spørger igen i mit hoved ''hvad vil du mig?'' og ''væsenet'' bliver sur og giver mig igen kuldegysninger. Det var som at være i kontakt med et rumvæsen eller noget! TOTALT skræmmende.
Jeg hører pludseligt at der ER dansk væsenet snakker, og jeg hører et: Jeg...mumle rumle mumle.. noget.. Lidt som om væsenet snakker gennem noget der minder om når én metal plade bliver slebt hen over en anden.
Jeg får pludseligt et EKSTREMT chok da jeg hører: Jeg... sling... sling... farfar... sling... her...
Jeg får endnu stærkere kuldegysninger fordi jeg har kontakt med min Farfar som døde før jeg blev født.

Det skal lige indskydes at jeg, da jeg var lille, påstod at jeg kan huske en scene hvor jeg løber hen til min farfar og han sider og ryger pipe i den stol som han altid gjorde. Denne historie skræmte mine forældre da jeg efter at have sagt det havde peget hen på den stol han røg i, og det var der ingen der nogensinde havde snakket om eller fortalt mig.

Nå.. tilbage til drømmen.
Jeg får at vide at han ikke forstår hvorfor jeg har kontaktet ham, og jeg svarer at jeg ikke har kontaktet ham! Han bliver sur, og giver mig kuldegysninger igen.
Jeg stiller ham nogle spørgsmål som skræmmer mig, og jævnligt får jeg kuldegysninger mellem spørgsmålene. Jeg kan huske at han stilte mig et spørgsmål.

Hvorfor gør i ikke noget ved det (...mit navn...) ?

Det var så der jeg vågnede op med en slags psykose lignende tilstrand hvor jeg ligger badet i sved med dynen pakket ind om mig som en sommerfugl i en pubbe, og jeg følte at hele den åndelige verden var lige over mig og jeg tror at hvis man havde filmet mig der, så ville folk nok se den mest skræmte person i deres livstid!!

Det er mørkt, og jeg tænder hurtigt lyset men tør ikke vende mig om fordi jeg ved at min farfar var lige i nærheden.. måske lige ved siden af mig, for jeg fik fortsat kuldegysninger og jeg overvejede at kalde på nogen med et stort HJÆLP!!!!

Da der er gået nok 5 min. vender jeg mig hurtigt om, og jeg var fysisk alene i værelset. Jeg væltede op, og tændte lyset. Jeg kunne mærke at min balance var helt forskruet, og jeg stødte mig til alting for jeg kunne holde balancen for jeg kunne heller ik se helt klart. Ligesom når man stiller sig hurtigt op og verden ser sløret ud.. præsist sådan var det.

Jeg håber at jeg ALDRIG kommer til at opleve det igen! Det var det mest skumle jeg nogensinde har oplevet i mit liv, og jeg vil aldrig glemme det! Dag som jeg senere stod op til gik totalt i tåge for mig. Jeg tænkte heletiden på om jeg var gal eller om jeg var en slags klavoriant eller hva der var sket med mig..

Så hellere de gamle uforståelige drømme..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Enten var det din farfar fra den åndelige verden

ellers var det et aftryk af din farfar

Men egentlig ret interesant oplevelse, men kuldegysninger er normale ved ånder, det samme med kulde tror jeg, vi har trods alt med de døde at gøre

Men intet a t være bange for, bare ha din sunbde fornuft i orden

spritismen er en ældre diciplin, bare pas på med a t blie medie for noget som du kan have svært ved at gennemskue, ånder udgiver sig oft e for familiemedlemmer og hvis de har fundet en rest af din farfar, så kan de bruge den som maske, dette er især tilfældet med mere eller mindre suspekte entiteter.

Begge muligheder er tilstede, jeg har ikke oplevet det du har, så det er sig som må finde us af...

Men en ting er at sin farfar elsker dig

Mvh. Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Astral skrev:
Men en ting er at sin farfar elsker dig

Det er jeg sikker på.. Men det virkede bestemt ikke sådan den nat!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Det er jeg sikker på.. Men det virkede bestemt ikke sådan den nat!

Netop derfor du skal være på vagt!

Det kan også være en såkaldt drilleånd i forklædning

Ånder er klogere og smartere end mennesker

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvorfor skulle Lucid dreaming pludseligt have en bunke med ånder og overtro at gøre?

Astral ødelæg nu ikke et seriøst topic med dine astralplaner og ånder.

Senest rettet af DR-D 05 apr 2005 21:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mine drømme skal starte et sted har jeg fundet ud af, ellers drømmer jeg bare at jeg ligger i min seng og prøver på at sove... og vågner så så snart at dette bliver uvirkeligt af den mindste art... sørgeligt men tror at Sorn har ret.. Det er lidt absurd i længden, men kan dog stadig ikke afvise at der sker noget vildt igen i min tankegang eller underbevidsthed når jeg drømmer.. Sker det i nat igen at jeg bare drømmer at jeg prøver på at sove, vil jeg prøve at rejse mig fra sengen i drømmen, og håbe på jeg så ikke vågner.. Men når man ligger og prøver på at sove, i drømmen eller ej, så er det jo det man vil og det er derfor svært at gå imod sin egen vilje ku jeg forestille mig.. Kan jeg rejse mig i drømmen og lave ting uden at vågne,, ja så har jeg vel virkelig fundet vejen til lucid dreaming.. Men håber at jeg når at finde vejen helt inden jeg går ind i en normal rytme igen.. og selv kan kontrollere om jeg vil ligge i min seng og slappe af eller om jeg vil ud at udføre "handlinger". Kan regne ud at det skyldes rygestop, så regner derfor med at dette kun er for en periode... men dyrker det virkelig mens jeg har muligheden for at finde vejen...

Copes oplevelse var vel også en form for lucid dreaming, da han ikke vidste om han var vågen eller ej.. dog var han fanget.. var jeg også i de første drømme, men kan nu vågne hvis det behager og har faktisk også svært ved at undgå det, og det forstyrrer mit lucid dreaming "koncept" :lol: samt min nattesøvn :roll:

Til jugg: Syntes at det er fedt at du poster dette, selvom du måske ikke selv ved hvorfor.. du har haft ligende oplevelser, og har let ved det.. du beskriver oven i købet metoden du gør det på, så tak for at du har postet.. vil helt sikkert eksperimentere lidt med din metode i fremtiden.. :idea: tror du er inde på noget faktisk :idea:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

DR-D, fordi det der sker naar du droemmer lucide droemme er at der kommer aander og foerer dig seje steder hen. Duh! :)

Som jeg skrev foer har jeg haft mange lucide droemme. Senest her i formiddags.

Har haft nogle saa vilde droemme at jeg faktisk var i tvivl om det var virkelighed eller ej. Jeg droemte engang at jeg var sammen med en ven og vi sad og drak og grinte sindsygt meget. Jeg falder pludselig ud af min seng og skraldgriner stadigvaek men faar mig styret tilbage i sengen paa trods af det var som om der var en kraft der trak mig.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Cope's oplevelse er meget interessant, men det er desværre ikke Lucid Dreaming. Lucid Dreaming er kun når man ved at man drømmer, og har mere eller mindre kontrol over drømmen.
Rodede selv utroligt meget med det for indtil et par år siden, havde desværre sjældent success med det. Hvis du vil prøve at stabilisere din drøm lidt, så prøv næste gang at klappe hænderne sammen og gnid dem mod hinanden, eller drej rundt om dig selv. For det meste plejer drømmen at blive mere stabil, det virker ihvertfald for mig ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det har da ikke nødvendigvis noget med ånder at gøre når vi snakker Lucid dreaming.. Dreje rundt om mig selv . det har jeg prøvet og ja der skete faktisk noget.. som om det var et mere klarsyn...

Må holde med Dr D i hans udtagelse, men lad os nu ikke gøre emnet til en diskussion. Startede kun tråden for at dele oplevelser og få inspirationer og taktikker..

Spændende/skræmmende oplevelse Cope havde ja, men lucid dreaming eller ej.. han skriver at han spurgte farfaren om hvad han villle ham osv. måske efter eget ønske eller ej.. men vil det sige at hvis man er fanget, og ikke ved at man bare er i en drøm er det så ikke lucid dreaming, men bare noget andet skummelt??

De sygeste drømme jeg havde var dem hvor jeg ikke vidste jeg drømte, men ku stadig kontrollere mig selv i dem, og det gjorde dem spændende... er det lucid dreaming??

Titel:
Medlem

Til en vis grad vil jeg sige, men definitionen af Lucid Dreaming er stadig at du er klar over at det er en drøm.
Ofte hvis du er i tvivl om det er en drøm, kan der være tale om "False Awakenings", altså at du drømmer at du du vågner, og så reelt stadig sover. Har prøvet det et par gange, og det er så vildt realistisk, at man tror det er løgn.

Hvis nogen er interesseret, var der et program om dette på P1 - klubværelset for nyligt, hvor jeg bl.a. medvirker. Tror det kan støves op på DR's hjemmeside

Titel:
Dedikeret medlem

lidt offtopic, er der gode metoder som jeg og andre tilsyneladende har erfaret:

til folk der gerne vil prøve er det nemmest at kunne falde hurtigst muligt i søvn. Da man så ikke når at lukke helt ned for ens "logiske" sanser i hjernen. F.eks. efter en lang skole/arbejds-dag hvor hovedet bogstavlig talt kører på højtryk når man kommer hjem. Her vil en lur på 2-3 timer gerne medføre du drømmer. Dog kræver det selvfølgelig lidt "forberedelse" i den form at man ikke har været iseng før kl 2-4 dagen før. Ergo, man skal være godt træt så man hurtig falder i søvn.

Når ens hjernes logiske viden stadig kører rundt og ikke har haft tid til at slappe af, tro det eller ej, så virker det nemmere at opnå lucid dreaming stadiet i ens drømme. (personlig erfaring!).

Hvis man er kaffe drikker skal man heller ikke drikke for meget kaffe i dagen, da koffeinen godt kan fucke lidt op med ens søvnrytme, og få en til at sove lidt mere uroligt. 8)

Anden ting er hvis folk, har den vane at se TV/musik og lade det stå på sleep timer for at falde i søvn til det, så igen er muligheden for lucid dreaming mindre - vil sige det skyldes man ikke bruger sin logiske del af hjernen ved at se tv i samme omfang som f.eks. matematik.

Læste i en "guide" (som jeg ikke lige har kunne finde igen) om lucid dreaming, at han plejede at holde meget øje med tiden. Og gjorde det til vane at hver gang han trådte ind i et rum, at se efter et ur(eller armbånds ur) og huske klokken, se væk og tilbage på uret igen, hvis tiden var den samme drømte han nok ikke :wink: - ideen er at lede efter virkeligheds signaler som drømme har det med at ændre godt og grundigt på- som bla. tid og tekst (undertekst på tv). De fleste kan sikkert huske at have kigget på tekst i en drøm, uden det egentlig har givet nogen som helst mening!
Anden ting man skal være opmærksom på er når man går fra et rum til et andet. Ikke altid overgangen føre ind i hvad den nu burde. F.eks. kan din hoveddør fører dig direkte ud i dit køkken, hvorefter du havner på din arbejdsplads på tilbagevejen.

Sidste ting er at holde hjernen igang når mna ligger sig til at sove, og inden mna falder i søvn, sige til sig selv; Nu falder jeg i søvn og drømmer; en 10 gange.

Men som Jugg også nævner, er middagsluren nok den tid hvor man har størst chance for at opnå lucid dreaming generelt. Så mit råd ville da være hvis der sad noen som aldrig havde prøvet og kunne tænke sig det. At tage en middagslur og undgå at drikke kaffen dagen forinden :wink:

Videre hvordan man så kan kontrolere og udnytte det helt, har jeg ikke erfaret alt for mange teknikker endnu.
For da det er dig der drømmer, burde det for dig være muligt at styre din "verden" 100%. Altså drømme om charder ferier, man kører i sin drømme bil, er til et fed rave osv. For hvor vil man ikke kunne ende, blive genforenet med en nær som er gået bort og få snakket ud om tingene (hvor spirtuelt det så er, vil jeg stadig sige det kun foregår i dit hoved.. men uforklarlige ting sker :o ).

Dette med at dreje rundt om sig selv, plejer for mit vedkommende at skyde mig afsted i en ny verden, hvor den nuværende jeg var i, forsvinder. Virker som man springer uden for filmen man er med i, og kuliserne er forsvundet for så at komme igen i ny blandet form.

Har i ellers andre sjove ting man sku prøve når lucid dreaming indtræder vil jeg sku gerne høre det fra jer :D

sov sødt

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html

Google fik lige kastet den i hovedet på mig, og så vidt jeg erindre var det også den jeg læste inden jeg fik de første gange. Står også en detaljeret beskrivelser af teknikker :wink:

Titel:
Medlem

Sjove ting, yes, sex :)

Det med at sove i midten af dagen er rigtigt nok, ofte er ens drømme mere livagtive, og man har lettere ved at huske dem.
Det kan også godt betale sig at sætte vækkeuret lidt tidligere, så man står op 2 timer før man egentlig skal. Herefter laver du noget logisk/drømme-relateret i en 10-15 minutter, hvorefter du går i seng igen.
Man vil ramme REM-søvnen næsten med det samme, og i og med REM-perioderne forlænges jo længere tid man har sovet, vil man også få længere og mere stabile drømme. Langt størstedelen af alle lucide drømme finder sted om morgenen.
Der står sikkert noget om denne metode i den FAQ du linkede til, under WILD :)

Hvis folk forresten har problemer med at huske deres drømme generelt, så er denne teknik også kanon til at få et boost!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Når vi sover forlader vi midleetidigt kroppen, det gør vi også når vi dør. indtil vi kommer tilbage og blir født i en ny krop....

Derfor kan ånderne nemmere nå os når vi enten sover eller har taget psychedeliske stoffer, for ofte virker psychedeliske stoffer ved at gi nærdødsoplevelser

Ånder har ikke noget med tro at gøre, så derfor er det over troen, de eksistere uanset om folk tror på dem....

Lad være med at lege med ting i ikke, kan forstå, finde ud af eller helt benægter alvoren i, kontakt med ånder er alvor ikke leg.

Folk de leder efter ånder som om de var adskilte fra os, men ånderne virke igennem os og desto mere de benægtes desto nemmere vil de kunne virke i folk uden deres kendskab og agtpågivenhed, således at de bliver nemme at manipulere så deres virkelige potentionale kan blive holdt tilbage.

Vil man gøre spirituelt fremskridt så er man nød til at erkende ånderne, ellers kommer man iíkke så langt

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Ej, drop nu det pseudovidenskab Astral :roll:, hvorfor kan ånder ikke være tro, bare fordi DU tror nok på det?
Men fortsæt det i ånde-tråden, og lad os komme tilbage til topic...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vil nu holde med astral i det emne pånær at det selvfølgelig bare er en tro..

men drømme behøver ik at ha noget med ånder at gøre.. det er oftest symbolik på hvordan man har det og hvad man ka ændre for at få det bedre og lign.. :wink:

har aldrig selv oplevet at jeg drømte mens jeg vidste det, men har tilgengæld haft rigtig mange underlige drømme, som umuligt ka afkodes..
har næsten aldrig følt frygt eller ubehag i en drøm..
er sket 3 gange i midt liv så vidt jeg ka huske at jeg har følt ubehag.. de 2 af gangene var smerte (#1 meget varmt i et brændene fly, #2 en stor ond flænset trækølle oppe i mine indevolde).. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]