Converge2pi skrev:
Okay, Converge, jeg accepterer at du ikke opfatter dig selv som racist... 
Du er stadig ved at prøve at prakke mig en racist mærkat på, makker. Dét trods mine gentagne konstateringer af, at jeg ikke har noget imod farvede folk (jeg er selv 1/4), at jeg har masser af farvede venner, og så videre. Så, "venligst" er nok et ilde ordvalg fra dig, den slags relativistiske mærkater er pisse-ukammeratlige.
Faktisk mener jeg ikke ordet "racist" kan bruges om ret mange mennesker nutildags. Det er trods alt de færreste mennesker i det her land, der mener at raceforskelle bør være det afgørende. Det jeg derimod har et problem med, er din holdning til at når man kender indvandrere, så er man automatisk flink/retfærdig overfor gruppen.
Der er en fin fyr fra DF, der altid siger at hans morfar var jøde, når nogle stiller spørgsmål om hvorvidt han er antisemit - det er simpelthen for letkøbt et argument. Nogle af de mest fremmedfjendske personer jeg har kendt, har selv haft mange venner i indvandrerkredse.
Men det er da meget muligt, at du ikke har noget somhelst imod folk med en anden etnisk baggrund...Det er for såvidt ligegyldigt for mig.
Converge2pi skrev:
Jeg finder udsigten til et attentat lavet af netop falafel-mafiaen for at være af helt anden konsekvens og informationsværdi end et attentat lavet af en-eller-anden ubestemt gruppe. Denne gruppes motivationer er forskellige fra naziernes, der igen er forskellige fra HA'ernes.
Jeg har stadig svært ved at følge dig...Når du siger, at det har en helt anden konsekvens, er det så fordi du mener "falafel-mafiaen" pr. definition vil bruge mere brutale metoder? Eller har de bare en anden motivation for at tjene penge på narkohandlen end HA'erne?
Igen vil jeg bede dig udelade nazisterne fra den her sammenhæng, de er vist ikke rodet op i narkohandel i nogen særlig udstrækning.
Converge2pi skrev:
Prospekter betyder på Dansk, som på Engelsk, fremsyn. Altså, syn på fremtiden, både finansiel og andet. Jeg prospekterer en forskydning af narko-undergrunden i en mere racistisk retning, især hvis dette ikke er et isoleret tilfælde.
Lidt stenet at diskutere ord, men ifølge Nudansk Ordbog (der fungerer som en slags bibel for mig

) betyder "prospekt" følgende:
"prospekt [proZsbægt] subst. -et, -er, -erne
1. en reklametryksag - datablade og prospekter kan rekvireres hos forhandleren
2. en oversigt el. plan - kan I ikke lave et prospekt over det planlagte forløb?
3. et perspektivisk billede af landskab, bygning el.lign. e prospektkort"
Men lad mig lig se, om jeg har forstået dig ret...Du mener, at der vil komme flere tilfælde hvor "falafel-mafien" skyder rockere/danske hashhandlere for at overtage markedet? Det tror jeg nok også der vil, men jeg kan ikke se det udskiller sig fra andre magtkampe indenfor narkomiljøet.
Converge2pi skrev:
Jeg har så et spørgsmål til dig, Psyko. Synes du, at hvis et betydningsfuldt stykke data vil påvirke den reaktionære (lidt dumme) læser på en ærgerlig måde - dvs. skabe fordomme, frygt, jalousi, had, osv - at det er godt, i en helt generel situation som denne, at censurere det stykke data? Nu ser vi bort fra censur-metoden, og om censuret foregår ved magt, socialt pres, eller den blanding der oftest er tilfældet.
Det er et fuldstændig hypotetisk spørgsmål, eftersom ingen censurerer EB eller BT. Du kan frit læse artikler om de voldelige 2. generationsindvandrere, du kan bare ikke læse dem i Information og Politiken (hvilket var det du oprindeligt bitchede over.)
Men nej, jeg er modstander af censur, også selvom det nogle gange kan have uhensigtsmæssige konsekvenser. Censur er noget der tilhører totalitære og facistiske stater (og USA i nogle tilfælde) ikke et relativt demokratisk land som Danmark.
Men hvorfor er du så forarget over at Information og Politiken nægter at skrive, at det var 2. generationsindvandrere? Mener du at de burde tvinges til det?