Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Du skal holde op med at tage stoffer, også hash. Ja, det er svært at se virkeligheden i øjnene, men den forsvinder ikke. Så hold op med at ryge, dyrk noget sport, vær noget for andre mennesker.Det skal nok gå, skal du se.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg var nok for hurtig på knappen

Hvis du vil droppe SSRI, så gør det langsomt, trap langsomt ned, for der kan være nogen nasty bivirkninger og abstinenssymptomer fordi kroppen har vænnet sig til det...

Det samme vil jeg sige om hash, hvis du vil stoppe så gør det ikke på en gang...

Nøjs med at ryge om aftenen og så måske senere inden du skal i seng, faktisk er hash et dejligt afslappende middel hvis man vil sove ;)

Man skal bare først vente et par timer eller halv inden sengetid

Når du så føler dig parat så kan du jo altid stoppe, men start med at trappe ned...

Begynd at tage nogen kosttilskud og nogen vitaminer, evt. noget protein, det kan hjælpe eftersom en depressiv tilstand godt kan være nutrielt betinget....

Få massere af frisk luft og motion og tag ud i naturen det er ihvertfald noget jeg kan anbefale, men tag det stille og roligt

chill

Venlig hilsen Astral

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Hvis jeg nu skal droppe stofferne helt er det er hele nyt liv og tilværelse jeg skal starte på. Jeg har altid interserret mig for stoffer, at jeg så er blevet athængig af dem er selvfølgelig noget pis.

I skriver alle: dyrk noget motion. Jeg hader sport, lob, whatever. Jeg kunne måske godt gå med til at løbe rundt og styde med paintballs :)

Det krævet stort overskyd at arbejde på sig selv. et overskyd jeg sjældent har.

Jeg hader mig selv

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Downward Spiral skrev:
Hvis jeg nu skal droppe stofferne helt er det er hele nyt liv og tilværelse jeg skal starte på. Jeg har altid interserret mig for stoffer, at jeg så er blevet athængig af dem er selvfølgelig noget pis.

I skriver alle: dyrk noget motion. Jeg hader sport, lob, whatever. Jeg kunne måske godt gå med til at løbe rundt og styde med paintballs :)

Det krævet stort overskyd at arbejde på sig selv. et overskyd jeg sjældent har.

Jeg hader mig selv

Med andre ord, du vil egentlig ikke ud af det lort du er i. Du foretrækker at sidde fast i det dynd som du befinder dig i. Jeg ved ikke hvorfor, måske er du bange for at se noget i øjnene, måske er det noget andet. Sagen er , som jeg ser den, at du ikke har noget at miste. Hvad er der godt ved det liv du har nu? Hvad er det fede? Det virker mildest talt som om dit liv er noget lort.

Det er ikke svært at ændre sit liv, det er sådan set bare at tage beslutningen og gøre det. Det der kan være svært, er at komme uden om alle julelegene, alle tankerne der komplicerer tingene unødigt og får en til at tro at det er langt sværere end det egentlig er.

Det kræver ikke stort overskud, der tager du fejl. Men det kræver at du gerne vil ændre dit liv og det tror jeg egentlig ikke du vil. Jeg tror du hellere vil have det som du har det, og at du ikke tør at tage beslutningen om at få det bedre.Jeg har set den opførsel mange, mange gange. Og desværre oftest med uheldige følger, som f.eks. psykisk sygdom, stofmisbrug og endda selvmord.

Det er alvorligt at have det som du har det, og det er yderst selvdestruktivt.

Hvis du har brug for at tale med nogen om det, så anbefaler jeg foreningen SIND. De tilbyder gratis psykologhjælp og der er meget lidt ventetid. Ring til dem og få en snak, det skader ikke. Hvis du føler at dine problemer er større end du selv kan magte, så må du jo opsøge nogen der kan hjælpe dig. Men husk, i sidste ende er dit liv dit valg, dit ansvar. Det er dig der bestemmer hvilken vej det skal gå.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Et godt råd hvis du er ked over dig selv eller dit liv

Vid at du ikke er alene, der er mange som har det svært og der er mange som vil hjælpe

Hjælp andre som har det svært, føl glæden ved at kunne hjælpe og gøre en forskel vær glade sammen med dem som er glade og trøst dem som er kede af det, det giver en glæde...

Når man oplever sig selv i andre og oplever de andre i sig selv

Så lære man også sig selv at kende og lære at finde trøst ved selv at trøste

Når du tænker positivt så tiltrækker du positive ting i dit liv, den ene tanke følger den anden som et computerprogram som du skriver i, desto mere positivt du tænker desto mere positive impulser vil der komme i dit liv, du har selv kontrol over dit eget liv ved at lave din indstilling til tingene om, kan du også lave dit liv om.

Gå ud i naturen, hør fuglene synge, fløjt igen og spis sundt og tag en masse vitaminer og urter så vil du se hvor meget det hjælper!!

Kig på nogen piger !!!

Damn get some...

Der er forår i luften!

No more depression... :)

Mvh. Astral

Peace, Love and Light ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Og til når det bliver nat, så se at få downloadet noget Tom Waits...

Dankdawg har sagt det bedre, end jeg kunne. Læs nøje efter.

Titel:
Junior medlem

Siden sidst har jeg sat mit forbrug ned. Jeg ryger først efter kl 18.00, så der er et par timer uden når jeg kommer fra arb. Er begyndt at ryge jays istedet for bong.

Men det er stadig svært at se hvad meningen med livet er.
Hvis jeg ikke ryger i en dags tid, så bliver jeg deprim og kan side og bare stiger ud i luften uden at rigtig at ha lyst til at foretage mig noget.

Lidt offtopic: Er der nogle som kan hjælpe mig med lidt kemi? Kan fremstilling at Natriumamid ske ved at opløse Na metal i salmiakspiritus. Lad det fordampe og det der bliver tilbage er NaNH2, ik?

Titel:
Medlem

Hejsa... det er et meget kendt (i hvert fald for mig) fænomen, at man bliver noget slukøret og distræt nogle dage efter man er stoppet med at ryge. Men lad det ikke tage modet fra dig, for selvom det virker som om at der ikke er nogen ende på nedturen, er dette langt fra tilfældet. Så snart kroppen og hjernen har vænnet sig til at fungere uden thc, så får du 100 gange mere overskud, og har lige så mange gange bedre muligheder for at få rettet op på psyken. Bare sørg for at du ikke har noget hash i huset, for ellers ryger du det temmelig sikkert når du bliver trængende nok. Og lige så vigtigt, lad være med at købe noget. Giv det i det mindste et forsøg i mindst 14 dage, og se om du ikke får det bedre. Og husk det nytter ikke noget bare at ryge lidt. Den kolde tyrker er eneste udvej.

Mvh

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
@Downward Spiral: Jeg ville anbefale dig at dyrke motion. Det betyder ikke at du skal skrive dig op til fodbold eller løbe lange jogging ture. Jeg tror vi begge ville hade det lige meget. Jeg vil i stedet anbefale dig at cykle. Det stresser ikke led og muskler så meget som løb. Du kunne starte med at cykle til arbejde, hvis altså ikke du føler det er for langt.

Det er en skøn følelse efter et drug frenzy, at mærke hvordan alle affaldsstofferne bliver svedt ud af kroppen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hey Downward, hvordan går det nu?

Hvis du ikke kan lide at løbe og spille fodbold, begyndt at styrketræn!
Det er pisse fedt, og det er den bedste måde at få udløst endorfiner på.

For en 4-5 måneder siden havde jeg det ligesom dig, jeg har nok tænkt mange af de samme tanker, og jeg tør næsten væde på at jeg kan hjælpe dig.

Du skal være mere end velkommen til at skrive til mig i PM, men du kan da også bare få min MSN hvis du hellere vil det :), er bare ikke så tit på.

Håber du har fået det bedre siden sidst du skrev

Mvh. Peter Madpilot

Titel:
Junior medlem

Jeg har holdt mig fra hashen i en uge nu. Jeg fik min læge/psykolog til at gi mig søvepiller til at sove på. Det er ikke fordi det har været så slemt som jeg havde frygtedet, for jeg var fuldt opsat på at stoppe. Der går for meget tid med at riste, ryge, stene til at jeg fik lavet noget andet.

Jeg er ikke blevet klarere i hoved endnu syntes jeg :lol: men det kommer vel hvis jeg bare holder mig fra at ryge.

Eftersom stoffer har været min interresse i længere tid, så er det svært ar finde en anden hobby uden jeg følger at jeg siger farvel til en god ven, som jeg helst vil beholde! (giver det nogen mening?)

Det kunne måske var okay at begynde at styrketræne, men det er nu ikke fordi jeg har brug for styrken og kroppen :lol:

Hvad er meningen med livet? Hvorfor er jeg altid så uheldig? Hvorfor er jeg så nærtagende? Hvorfor er jeg så følgsom? Jo mere jeg tænker på det, jo mere har jeg ikke lyst til at live vidre og finde ud af det. (jeg får tåre i øjnene bare ved at skrive det her)

Jeg holder ud og holder mig fra stoffer og fra at tænke så meget over tingende lide endnu.

Titel:
Insane psychedelia user!

En deprimeret fase er normalt under et sådan rygestop og det du skriver kunne også godt tyde på at din vane med at ryge har været for at glemme/fortrænge noget andet, men når alt kommer til alt, kan man jo ikke løbe fra det. På et eller andet tidspunkt bliver man nød til at konfrontere de problemer man har, i stedet for at flygte fra dem. Der vil nok gå op til 2 måneder uden hash og andre stoffer, før du er helt klar i hovedet igen, men hæng i så godt du kan, for det betaler sig i sidste ende. Prøv at find ting du holder af, ting du er holdt op med at lave, og genoptag de aktiviteter. Opsøg gamle venner og bekendte og lav noget sammen med dem og tag kontakt til familien - lav noget sammen med dem og vis at du holder af dem, og bliv glad af at gøre noget godt for dem, og for dig selv.

Titel:
Junior medlem

Nu er det 3 uger siden jeg lagde bongen på hylden og trangen er der ikke så meget mere.

Jeg er begyndt at drømme igen, drømme som kan være urolige virkeligstro. Jeg vågner tit om morgenen og er lettet over det kun var en drøm. En lille smule scary :o

Jeg har svært ved at samle mine tanker, jeg har ikke overblik til at købe ind til aftensmaden, planlage arbejde og den slags. Jeg får heller ikke dyrket lidt motion, som I ellers har rådet mig til.
Jeg prøver på ikke at tænke så meget over tingene og livet sådan generalt, så går det.
Jeg har tilbragt en del tid hos familien og det er rart ikke at skulle tænke på hvornår jeg kunne komme hjem og ryge vidre.

All I need is a little bit of love

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvordan har du det sådan ellers? Vågner du af dig selv tidligt om morgenen og føler dig træt, men uden at kunne sove videre? Og går det over når du står op og kommer i gang eller føler du dig gennemgående træt og udmattet dagen igennem?

Titel:
Junior medlem

Jeg vågner og føler mig generalt mere udhvilet. De dage hvor humøret er ovenpå er jeg frist og træt når der er den anden vej. Ellers har jeg ikke mærket til de hele store forandringer på det område.

Jeg omgås ikke så mange mennesker og føler jeg inadvendt og er ikke særlig snaksaglig. Det er dog blevet lidt bedre her på det sidste.
Men kan under samtaler "gå kold" og ikke fatte hoved eller hale i det. Sådan... In though one ear, out of the other!

Er der nogen som har nogle ideer til "hjerne-øvelser", til at få hovet igang igen?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg kan klart anbefale, at man dropper Ogrish.com ihvertfald - halshugninger og deslige, er ikke altid hvad man har mest brug for ;)

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Psyko skrev:
Jeg kan klart anbefale, at man dropper Ogrish.com ihvertfald - halshugninger og deslige, er ikke altid hvad man har mest brug for ;)

Mvh. Psyko

Ja det er måske ikke den mest underholdende side.

Holder mig stadig fra hash og den slags. Jeg begyndt at drikke lidt øl istedet. Jeg er begyndt at komme på nogle væresteder for folk med psykiske lidelser og ligende. Det er godt at snakke med andre uden at skulle tænkte på hvad de nu tænker om mig. Kan føle mig mere på lige fod med dem.
Jeg er osse begyndt møde andre "normale" folk, men jeg kan ikke lade vær med at tænke, at jeg er lig nul. At jeg har intet at byde på og mit hoved er skruet forkert sammen.
Jeg kan ikke finde på noget at snakke om efter som de sidste par år er gået med daglig hashrygning og fremstilling at eksplosive ting.

Jeg føler tit at det ikke er en glæde ved at være sammen med folk, men mere en kamp som koster mig dyrt i selvtillid... :cry:

Titel:
Junior medlem

Hej igen.
Det er meget lang tid siden jeg sidst var på denne side. Tak for hjælpen og de gode råd fra sidst.

Jeg holdte mig fra hashen (tog ikke andre ting) i næsten 2 månder og så kom der en weekend hvor jeg tænkte: Jeg røger sgu sammen med vennerne iaften, bare kun i aften. Og iløbet af få dage var jeg tilbage i mit MISbrug. Jeg kan IKKE styre mit forbrug af dette stof.

Jeg havde fuldstændigt mistet magten over det og søgte pro. hjælp.
Jeg har taget kontakt til et behandlingscenter og er begyndt at ta til møder med andre med samme problem. Jeg har ikke røget i små 3 uger nu.

Jeg har prøvet at fylde kalenderen ud med andre ting for ikke bare sidde derhjemme og tænkte alt for meget over tingene og ha lyst til at ryge.

Jeg savner rygevennerne (jeg har ikke rigtig andre :cry: ) De er laver ikke andet end stene tv og whatever og er ikke interserret i at lavet andet.

Jeg savner nogle at snakke med og håber at der måske er nogle af jer som har lyst til at skrive sammen over mail, måske osse mødes engang. Selvfølgelig skal det ikke handle for meget om stoffer da det er en dårlig ting i MIT liv.

Skriv evt her eller PM for mail-addresse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]