Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 13:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvad er jeres tro i livet

Hvordan hænger det sammen.

Hvad er din nuværende teori.

Er der en højere mening?

Er der et hemeligt skjult ophav?

Er der andre verdener og væsener udover mennesklet?

Kærlig hilsener Astral, lys, kærlighed og styrke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Tro er tro. Den er vel til stede hos alle, men den er hos mig ikke andet end tro. Og formaliseret er den da slet ikke her i min bøtte. Jeg har intet behov for at distancere mig fra min erkendelsessfære.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Astrologi er det, jeg er mest overbevist om. Den er jeg sikker på, planeternes positioner former dine indre drifter og behov, din personlighed og din måde at møde verdenen på, og tror på energier frem for en gud. Tror ikke på reinkarnation, selvom sådan et godt menneske da komme igen? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg tror på determinisme

Den mest kedelige og triste tro man overhovedet kan tro på, en skam, men det er desværre det jeg tror på.

Men jeg afviser slet ikke at det hele ikke er så simpelt som det ser ud til. Det kan sagtens være at der fx findes uendelige dimensioner som vi kan transportere os til, eller få kontakt til. Det er muligt at hallucinationer man får faktisk er en kontakt til andre dimensioner, men jeg tror ikke på det, da hallucinationer og trips kan forklares udfra en videnskabelig vinkel.

Desuden tror jeg at der findes uendelige eksemplarer af ligepræcis mig, ligepræcis vores jord, ligepræcis vores solsystem osv. Da jeg tror det hele er uendeligt på alle mulige måder.

Har dog fået nogle mindre oplevelser der vækker en smule mere tro til det paranormale, tilfældigheder der ser lidt for ikketilfældige ud til at være tilfældige
Fx hvis vi antager at man 10 gange om året snakker om slangeskind.
Så har jeg måske lige snakket med nogle om slangeskind, og et par dage efter skal jeg have projekt om slangeskind i skolen, og uden mine forældre ved det har de tænkt sig at købe et hus af slangeskind, det er lidt af et tilfælde, taget i betragtning af at man kun snakker om slangeskind 10 gange om året.

Men sådanne ting kan forklares med at vi evt. har set noget i fjernsynet som der giver os alle fællesassociationer til slangeskind, dem som gav mig projektopgave for om slangeskind, dem af mine venner der snakkede om slangeskind med mig, og mine forældre der ville købe et hus af slangeskind.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Rock N' Roll :twisted: :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvad med at du forklarer din tro Astral? Og iøvrigt svarer på den PM jeg har sendt dig

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Verden er kaleidoskopisk og uendelig, og alle grænser kan i prinicippet nedbrydes. Derfor er det en dårlig idé at låse sig fast i bestemte teorier, ideer og trosretninger, da man derved reducerer sine egne udfoldelsesmuligheder. Jeg synes godt man kan benytte bestemte teorier i kortere eller længere perioder hvis de fungerer for én, men hvis man begynder at se dem som "det eneste sande" eller lignende, så er det kun én selv man narrer.

Modsætningen til at tro er total åbenhed over for alt hvad man kan opleve, og det er lidt det jeg stræber efter, uden på nogen måde at kunne prale af at have opnået det.

Titel:
Medlem

Jeg tror selv man kan definere mig som agnostiker; jeg tror ikke på noget som helst, eller rettere, jeg gør en aktiv indsats for at stille kraftigt spørgsmåltegn ved alle forklaringer på hvor vi kommer fra. Jeg har svært ved at tro på kristendommen, og jeg har svært ved at tro på big bang. Forklaringen om at ingenting "sprang i luften" og blev til alting, har jeg svært ved at forestille mig. Muligvis kan moderne fysikere forstå teorien, men det kræver nok en del større indsigt i naturvidenskaben.

Har personligt ikke noget imod religioner, så længe det ikke skader folk (både dem der tror på det, og andre). Især folk der prøver at pådutte andre religioner, eller snakker som om det er fuldstændigt fakta. Der er stor forskel på at sige "Vi er alle skabt af gud", og "jeg mener at alle er skabt af gud". Det piner mig virkeligt at se forvirrede teenagere sidde til konfirmationerne, og ikke rigtig være klar over hvad de reelt sagde ja til lige før.

Må indrømme at jeg naturligvis ofte selv kan være i tvivl om hvor vi kommer fra, da det hele kan virke en smule fantastisk, hvis det skulle være en tilfældighed. Men ligegyldigt hvad, så ville jeg have det utroligt dårligt med mig selv, hvis jeg skulle gå rundt og tro på noget, som der aldrig nogensinde har været nogle håndfaste beviser på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal Animal skrev:
Astrologi er det, jeg er mest overbevist om. Den er jeg sikker på, planeternes positioner former dine indre drifter og behov, din personlighed og din måde at møde verdenen på, og tror på energier frem for en gud. Tror ikke på reinkarnation, selvom sådan et godt menneske da komme igen? :)

Hvorfor?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Jeg tror selv man kan definere mig som agnostiker; jeg tror ikke på noget som helst, eller rettere, jeg gør en aktiv indsats for at stille kraftigt spørgsmåltegn ved alle forklaringer på hvor vi kommer fra. Jeg har svært ved at tro på kristendommen, og jeg har svært ved at tro på big bang. Forklaringen om at ingenting "sprang i luften" og blev til alting, har jeg svært ved at forestille mig. Muligvis kan moderne fysikere forstå teorien, men det kræver nok en del større indsigt i naturvidenskaben.

Har personligt ikke noget imod religioner, så længe det ikke skader folk (både dem der tror på det, og andre). Især folk der prøver at pådutte andre religioner, eller snakker som om det er fuldstændigt fakta. Der er stor forskel på at sige "Vi er alle skabt af gud", og "jeg mener at alle er skabt af gud". Det piner mig virkeligt at se forvirrede teenagere sidde til konfirmationerne, og ikke rigtig være klar over hvad de reelt sagde ja til lige før.

Må indrømme at jeg naturligvis ofte selv kan være i tvivl om hvor vi kommer fra, da det hele kan virke en smule fantastisk, hvis det skulle være en tilfældighed. Men ligegyldigt hvad, så ville jeg have det utroligt dårligt med mig selv, hvis jeg skulle gå rundt og tro på noget, som der aldrig nogensinde har været nogle håndfaste beviser på.

Ja, mig kan man nok også fint betegne som agnostiker. Hvad pokker skulle meningen dog være med, at man skulle indtage en eller anden shamans psykedeliske bryg for at erkende, hvad meningen egentlig er? Det giver ikke nogen mening, så at sige!

Titel:
Medlem

Astrologi må da nærmest være en form for tro baseret kaos-teori? Hvor mange planeter skulle ellers kunne have indflydelse på dit liv?
Antager vi at universet er uendeligt, så er antallet af planet-kombinationer ligeledes uendelige (eller astronomisk store), og så er vi lige vidt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Astrologi må da nærmest være en form for tro baseret kaos-teori? Hvor mange planeter skulle ellers kunne have indflydelse på dit liv?
Antager vi at universet er uendeligt, så er antallet af planet-kombinationer ligeledes uendelige (eller astronomisk store), og så er vi lige vidt?

Kaos

Orden

To paradoksale modsætninger

dynamik og stasis

Planeter og stjerner

Lad os starte med et sol-system af gangen

Vi kender i hvores solsysten

Merkur
Venus
Mars
Jupiter
Saturn
Solen
Månen

Dette er de 7 gamle legemer som man regnede med i sine beregninger

Senere blev Uranus
Neptun og Pluto opdaget

De 5 gamle planeter plus solen og månen virker på et meget individuelt plan

Uranus Neptun og Pluto virker stadig mere kollektivt efter min overbevisning

Lidt af det jeg tror på

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
God Machine skrev:
Ja, mig kan man nok også fint betegne som agnostiker. Hvad pokker skulle meningen dog være med, at man skulle indtage en eller anden shamans psykedeliske bryg for at erkende, hvad meningen egentlig er? Det giver ikke nogen mening, så at sige!

Hvad er det for noget vrøvl, det giver vel lige så meget mening som alt muligt andet :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Indsigt kan nås på mange måder, men sand indsigt kommer først når man har lært at værdsætte den...

Så længe man ikke har lært at banke ordentligt på, med værdighed og venlighed, så bliver der ikke lukket op for hoved-døren

Tålmodighed, et rent hjerte og en længsel efter den utilsløret sandhed er hva der føre en på den store vej efter indsigt

De utålmodige, de overfladiske og de overkritiske kan ikke umidelbart nå den, det kan de kun ved at lære at forstå sig selv og ændre på sine dårlige vaner og karakter træk, det er en lang sej kamp....

Men den virkelige modstander er en selv

Man kan altid finde en som er dårligere end en selv og tro sig bedre end den pågældende

Men der vil også altid være en som er støre og dygtigere

Så hvorfor sammenligne sig overhoved med andre end sig selv

Hvordan var jeg igår

Og hvordan er jeg idag

Det er spørgsmålet

Gør jeg fremskridt?

Eller snupler jeg over de faldtråde jeg har spundet rundt om mine egne fødder, det bør enhver spørge sig selv om på den ene eller anden måde, for livets forviklinger hænger sammen med ens selverkendelse, en person som mangler den, vil have travlt med at kritisere andre, men have svært ved at se egne fejl og derved lære nye ting, han vil derved holde sig selv i en illusion som når den ses som det den er, utilsløret, motivere end til hurtigt at komme til rette og selvindsigt ved at se sig selv udefra

Det er det hele den store vej til indsigt handler om, selvindsigt, for vi er et aftryk af kosmos, verden virker igennem os og det er igennem os selv at vi finder bindeledet til verden

Vi indeholder rigtigt og forkert, ved at lære at kende forskel, kan vi lære at bestige indsigtens højder, man må blot vige fra alt frygt og angst og det kan enda være noget af det sværeste især i hvor tid.

Det sande, det smukke og det gode

Det er ikke blot tomme ord, men réelle idéer som virker i kosmos fordi at de danner baggrunden, muligheden for at fejle eller ikke

Det forkerte binder en fast i erkendelsen

Det sande sætter en fri, og sætter andre fri giver glæde og føre en ud af uvidenhedens mørke

Det gode er at give kærlighed

For at modtage kærlighed

Den som giver, modtager i overflod

At give kærlighed er at modtage kærlighed

Tror det var lidt af essensen af nogen tanker, som jeg tænkte kunne bruges til at fundere videre over

Livet er fuld af skønhed, bag alt skraldet, bag storbyernes larm og buldren, er en himmel af musik, fugle, vinden, solen, lyset som varmer hvores sanser og giver nyt stof til erkendelse

Naturen er i sandhed en stor gave

Livet er i sandhed en stor gave

Pas godt på dig selv og dine medmennesker

Mvh. Astral

Lys og kærlighed

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg tror på godhed og styrke i os alle... Kærlighed og forståelse for os selv og andre... Og at vi alle har friheden til at tro på hvad vi vil og at det er netop det rigtige.

Jeg tror at vi alle selv vælger en guideline for vores eksistens, og at når denne ender, vælger vi blot en ny....

Titel:
Medlem

Astral: Hvor vil du hen med den forklaring af planeterne? Uddyb venligst, hvis du var uenig med mig?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Astral: Hvor vil du hen med den forklaring af planeterne? Uddyb venligst, hvis du var uenig med mig?

Jeg skal gerne prøve at forklare det i billeder, men det er svært så jeg bruger nogen alegorier og metaforiske billeder hentet fra den fysiske verden for at lave en sammenligning.

Forestil dig universet som et kordinations-system, de forskellige planeter og stjernelegemer er som fokus punkter, en slags energi omgivr disse planeter som via deres stilling giver forskellige energi-kombinationer

F.eks. står Månen i væderen og det er fuldmåne, så virker samspillet imellem dette stjernebilleder og månen som i dette aspekt er i opposition til solen, hvilket skaber et spændingsforhold.

Planterne er påvirket af disse energier, hver plante har sit særlige tilhørsforhold til stjernerne, det mindste som det største indvirker som en samlet helhed, et slags kosmisk urværk om du vil.
Store kollektive begivenheder indtræffer under de rigtige aspekter og kendetegner kulturens forvandlinger

Solens opdrejning rundt i stjernebillederne, den har en bestemt hastighed, størelse og afstand til de andre planeter og stjerner.

Det samme kan siges om planeterne, alle udfylder de forskellige funktioner og indvirker på alt levende, plante, dyr, menneske osv.

Jeg tror også på at alle de metaller vi har og mineral stoffer at de også hænger sammen med universet og de har et bestemt tilhørsforhold.

F.eks. tror jeg guld høre til solen, sølv til månen, jern til mars, kobber til venus osv.

Nogen vil måske sige gammeldags, men hvem siger at folk ikke også havde ret i gamle dage,, når det galt den slags ting.

De kunne måske ikke fremstille komplicerede kemiske forbindelser i et laboratorium, men de vidste om naturens og universets hemeligheder.

Dette har vi måtte miste, i processen til at lære at tænke intelektuelt og lære at lave disse komplicerede ting industrien fremstiller, det er prisen for hvores fremskridt, men hvis vi virkelig skal lære at bruge dem rigtigt og ikke stagnere, så er det nødvendigt at vi finder vejen tilbage til naturens genialitet

En ting som et græsstrå er så kompliceret at ingen menneske kan lave det efter uden naturens hjælp

Jeg ved godt det er lidt en primitiv forklaring , tag ikke det jeg siger alt for bogstaveligt men prøv at forstå princippet, alt har sin forbindelse stort som småt, alting hænger sammen indtil mindste detalje og det kan læses i stjernerne.

I det gamle Egypten og de store kulture, den Kaldæiske osv. havde man en højt udviklet stjerneviden som mere eller mindre er gået tabt for det moderne menneske, den gamle viden findes stadig men voktes strengt
Eftersom den også åbner døren til andre verdener, beboet.

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Hvorfor tror du så fuldt og fast på at det var stjerneviden, når det jo reelt bare har været teorier?
Man troede også engang at jorden var flad, det var den som bekendt ikke... Det er da også ærgerligt at man er gået bort fra den gamle læge-"videnskab", hvor alle sygdomme jo blot var en ubalance mellem kropsvæskerne. Fordi noget gammel viden er gået tabt i fremskridtet, betyder det jo ikke nødvendigvis at det er mere rigtigt end den viden vi har nu!
Jeg tror at mennesket har altid haft en trang til at forstå og forklare alt der ikke umiddelbart kunne ses af det blotte øje. Før man havde teleskoper og avancerede måleinstrumenter, tror jeg at man måtte man nøjes med disse halvfærdige teorier om "energier" og stjernebilleder. Mange har så blindt accepteret disse forklaringer, fordi der ikke rigtig fandtes nogen måde at af-/ eller bekræfte disse teorier. Senere har man været i stand til at afkræfte mange teorier, da man har fået flere muligheder for at undersøge naturen, og man har derfor ladet dem gå i glemmebogen. Desværre er der mange der holder disse i live, hvorfor er virkelig mig en gåde!

Jeg håber ikke at du bliver sur, men du siger ofte at det er alle andre der er blinde og ignorante, men tror du ikke mest af alt det er dig selv?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
jeg læner mig nok op af noget af det her! lidt underligt til at starte med. men når man har læst en del om det blive det meget som om det er sådan det hænger sammen.
jeg siger ikke der med, at det er sådan det er....

prøv http://www.xfacts.com/

jeg har fundet mange sjove ting der!
også noget af det du snakke om med man kendete til alle planeterne.
de vidste hvor store, afstand osv.

lur den af. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tror meget kort sagt på

Gaia (jordens bevidsthed)
Hyper gaia (universets bevidsthed)

Tror på at Gaia'erne skal kommunikere med hinanden via. DMT/5-MEO-DMT og psilosybin/psilocin.
Dvs. DMT og Psilocybin er redskaber for kommunikation der går på tværs af dimentionerne.
''kommunikation blandt Gaia'erne'' er f.eks. bevidsheden af jorden som vi lever på, der kommunikerer med andre planeter med liv.

Jeg tror at vores rolle her på jorden er at skabe økologisk balance. Og finde harmoni med Gaia, sådan at vi sammen bedre kan kommunikere med de fremmede gaia'er.

Jeg tror så også at vores sjæl bliver fyldt med energi som et slags opledende batteri, og når vi dør, bliver vi skudt ud i intetheden i universet så energierne spredes og bidrager med den storer universelle maskine. Dvs. vores sjæl er som en slags olie i hele maskineriet (ment metaforisk selvf.)

Kan godt uddybe det, men er for doven.. Kan bedre lide at forklare det verbalt.

Det giver tilsyneladende ingen mening, men jeg ville lige bidrage med mine indre filosofier..

kommunikation er nøglen
og kommunikation giver et boost i vores sjæl. Altså bliver ''bateriet'' stærkere og mere nyttefuldt senere.......

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]