HardcoreWizard skrev:
Astral: Hvor vil du hen med den forklaring af planeterne? Uddyb venligst, hvis du var uenig med mig?
Jeg skal gerne prøve at forklare det i billeder, men det er svært så jeg bruger nogen alegorier og metaforiske billeder hentet fra den fysiske verden for at lave en sammenligning.
Forestil dig universet som et kordinations-system, de forskellige planeter og stjernelegemer er som fokus punkter, en slags energi omgivr disse planeter som via deres stilling giver forskellige energi-kombinationer
F.eks. står Månen i væderen og det er fuldmåne, så virker samspillet imellem dette stjernebilleder og månen som i dette aspekt er i opposition til solen, hvilket skaber et spændingsforhold.
Planterne er påvirket af disse energier, hver plante har sit særlige tilhørsforhold til stjernerne, det mindste som det største indvirker som en samlet helhed, et slags kosmisk urværk om du vil.
Store kollektive begivenheder indtræffer under de rigtige aspekter og kendetegner kulturens forvandlinger
Solens opdrejning rundt i stjernebillederne, den har en bestemt hastighed, størelse og afstand til de andre planeter og stjerner.
Det samme kan siges om planeterne, alle udfylder de forskellige funktioner og indvirker på alt levende, plante, dyr, menneske osv.
Jeg tror også på at alle de metaller vi har og mineral stoffer at de også hænger sammen med universet og de har et bestemt tilhørsforhold.
F.eks. tror jeg guld høre til solen, sølv til månen, jern til mars, kobber til venus osv.
Nogen vil måske sige gammeldags, men hvem siger at folk ikke også havde ret i gamle dage,, når det galt den slags ting.
De kunne måske ikke fremstille komplicerede kemiske forbindelser i et laboratorium, men de vidste om naturens og universets hemeligheder.
Dette har vi måtte miste, i processen til at lære at tænke intelektuelt og lære at lave disse komplicerede ting industrien fremstiller, det er prisen for hvores fremskridt, men hvis vi virkelig skal lære at bruge dem rigtigt og ikke stagnere, så er det nødvendigt at vi finder vejen tilbage til naturens genialitet
En ting som et græsstrå er så kompliceret at ingen menneske kan lave det efter uden naturens hjælp
Jeg ved godt det er lidt en primitiv forklaring , tag ikke det jeg siger alt for bogstaveligt men prøv at forstå princippet, alt har sin forbindelse stort som småt, alting hænger sammen indtil mindste detalje og det kan læses i stjernerne.
I det gamle Egypten og de store kulture, den Kaldæiske osv. havde man en højt udviklet stjerneviden som mere eller mindre er gået tabt for det moderne menneske, den gamle viden findes stadig men voktes strengt
Eftersom den også åbner døren til andre verdener, beboet.
Mvh. Astral