Ad Hoc aka. AoD skrev:
Treasure skrev:
Ad Hoc aka. AoD skrev:
Hvad hvis du havde været uheldig? Ville du ikke føle dig ret uretfærdigt behandlet af systemet, hvis du var blevet taget op til flere gange af politiet og pådraget din straffeattest redigeringer?
Selvfølgelig ville jeg ærgre mig over at blive taget af politiet, ligesom hvis man kører uden lys på cyklen og får 500 kr. i bøde, men jeg har jo på forhånd vist hvad konsekvenserne var, så den eneste at være sur på er jo mig selv.
Ja selvfølgelig havde du været ok med at miste job muligheder i fremtiden

Ja det ville jeg vel være, hvis jeg tog chancen med at rende rundt med stoffer på mig. Jeg ser ingen grund til at være sur på lovgivningen af den grund. Man kan vel kun være sur på sig selv, og så stampe i jorden over at være branduheldig. Men nu er det heller ikke ligefrem fordi politiet dagligt tager stikprøver og lægger en tilfældig person i håndjern for derefter at gennemse hans tøj og putte en hånd op i røven på ham, for at tjekke om han har stoffer på sig. Jeg tror politiet har begrundet mistanke, hvis man bliver stoppet og bliver visiteret. Hvis ikke man er decideret dealer eller altid har stoffer på sig, forstår jeg ikke hvorfor man går og bekymrer sig om det. Jeg tror sandsynligheden for at blive stoppet er ret lille, med mindre altså politiet overvåger det sted hvor du har været inde og købe. Men som sagt, er det jo kun dig selv du kan være sur på. Der er ingen grund til at være sur på lovgivningen - det er jo dig selv der har valgt at bryde den.
Citat:
De fleste er vel enige om det er hensigtmæssigt at folk har lygter på når det er mørkt, men problemet her er jo netop, at der er mange, der ikke er enige i, at det burde være ulovligt at være i besiddelse af stoffer.
Hvorfor synes
du så ikke at det burde være ulovligt?