Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: slettet
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
slettet

Senest rettet af DyrMedBønner 30 jul 2005 02:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Plus:
- Psykisk afslappende
- Fjerner stress
- Muskelafslappende
- God naturmedicin (imod influenza, forkølelse, etc)
- Fjerner hovedpine
- Psykedelisk (ja!) downer
- Masser af tanker
- Tankevækkende (filosofisk, dybde)
- Dybere forhold til musik
- Dejlig eufori og følelse i kroppen
- Sjov og underholdende
- Slår kedsomhed ihjel
- Dejlig at ryge
- Øger træthed når det ønskes (søvn, f.eks.)
- Sundere end alkohol
- Mere accepteret i samfundet end andre stoffer

Neutral:
- Øger sult
- Røde øjne

Minus:
- For stor en træthed når det ikke ønskes
- Tør mund
- Man vil gerne ryge det lidt mere
- Jeg bliver hurtigt træt af det
- Ikke det bedste feststof, desværre
- For mange ryger det for meget
- Paranoia og angst
- Let at spore
- Let at se om en person er skæv
- Forvirring
- Langsom tankegang

Titel:
Dedikeret medlem

Negativt:
fordomme

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Ang. skolegang og hash...

jeg stoppede personligt mit hverdags forbrug helt da jeg startede på gymnasiet. Og nu er jeg så stoppet helt (ik at jeg kan finde ud af skolen af den grund :? )

Men synes det er en god idé at holde igen med hashen når man går i skole..
Og så er det i mine øjne lige meget hvilken type skole..

man bliver nemt uengageret og ligeglad ved et hverdagsforbrug..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så er de kommet hjem fra debatten.

"halveringstiden er på 14 dage"
"alle der ryger hash vil gerne stoppe"
"legaliseringen i holland er gået ad helvedes til, der er flere narkomaner end der nogensinde har været"
"man kan IKKE færdiggøre en uddannelse hvis man ryger hash"
"hvis man ryger hver 14. dag er man konstant skæv"
"hvis man ryger alene er man langt langt ude"
"den er helt galt hvis man ryger bong, så gør man det ikke for hyggens skyld, men for rusens skyld"

kommer med nogle flere imorgen når jeg har læst de bøger de har fået med hjem.

magnum: ja det gør man, hverdagsrygning og skolegang er meget dårlig kombination, i det hele taget mener jeg ikke at hverdagsrygning er særlig godt.

Titel:
Dedikeret medlem

god røg hvis man er skæv konstant i 14 dage

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
aliaarhus skrev:
Minus:
- Langsom tankegang

Det kan vi så diskutere om det er noget negativt, nu når vi lever i en verden hvor alt bare skal gå så svine hurtigt at det slet ikke er til at følge med

Men ellers:

Possitivt: Det er let og sjovt at fremstille selv

Negativt: Det er ulovligt

Titel:
Medlem

Plus at det kan give nogle dybere tanker hos en, og virke småpsykedelisk hvis man vender sig ind mod rusen (ihvertfald hos mig, og hos Ali kunne jeg forstå ;)). Er også god hygge med nogle venner engang imellem, og tager toppen efter en hård uge.

Nederen at det ikke er godt til fester, jeg bliver generelt lidt asocial, hvis ikke det er et trygt sted jeg er, med stille og rolig musik, og mennesker jeg kender og stoler på. Hvis ikke så mange andre er påvirkede, eller jeg ikke kender dem så godt, foretrækker jeg at lade hashen ligge på hylden, da det ellers kan være lidt ubehageligt at sidde og komme med tågersnak mens andre bare er småfulde, og får et lidt tåget førstehåndsindtryk af en.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
Madpilot skrev:
så er de kommet hjem fra debatten.

nu skal det lige siges jeg kun ryger joints

de 3 her vil jeg ikke være enig med dig i.

jeg har taget mig en uddannelse og kursur mens jeg har røget hash HVERDAG 24/7.
kender mange der har gjort det samme!
hash er i de første mange år kun hvad man selv gør det til! (min mening) :)

er man konstant skæv i 14 dage efter en joint. har du nogle kilder?! for hvis jeg ikke ryger i 3 dage føler jeg mig meget normal!
hvis du mener en udrensning så tar det ca 2 mdr.

hvorfor er man langt ude hvis man ryger alene! kan da godt se man har sig et misbrug. men er man langt kangt ude mener jeg ikke man har job, fam etc.

syntes det virker lidt som om det er et surt opstød du kom med der MP.

hash negativt: 437 aktive stoffer der nedbryder.

mvh JP

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Madpilot skrev:

Jeg vil langt fra definére mig som langt ude mht. hashen.. Jeg ryger rigtig rigtig sjældent men de foregående gange jeg havde noget skunk til at ligge røg jeg det tit alene. Jeg synes det er mega hyggeligt at sidde for sig selv med sine egne tanker og filosofere og høre musik. Kan ikke se hvorfor man skulle være langt ude af den grund? :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
enig gaia... der er sq da ikke noget bedere end at sidde alene og hygge over en J og høre musik... det er da det da er alle minusserne værd...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

i har misforstået mig!

Det er det som mine forældre fik at vide til debatten, derfor jeg har sat det i citationstegn.

Fatter ikke selv hvorfor folk mener at man ikke må ryge alene.

Er ikke enig i nogen af punkterne, har desuden hørt at legaliseringen i holland er gået godt. Og alle der ryger hash vil sku da ikke stoppe? så havde de fleste da gjort det!, desuden kan man sagtens færdiggøre en uddannelse hvis man ryger hash, og man er jo ikke konstant skæv hvis man ryger hver 14. dag, man har bare hele tiden thc i kroppen, og den sidste kan jeg delvist give dem ret i, men de gange jeg har lavet en bong er for at prøve noget anderledes, men det er rigtigt at de fleste der ryger udelukkende for at blive blæste suger bong.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg misforstod dig ikke, og jeg fik en god griner af de fordomsfulde "facts" som dine forældre kom hjem med :lol:.
Det er jo ren indoktrinering og har ingen hold i virkeligheden!

Men post endelig flere negative facts fra dine forældres bøger!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan det passe at skunk ikke skader hjernen lige så meget/på samme måde som hash?

Er det sativa i skunk, og indica i hash? Synes nemlig at det giver forskellig rus.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hash skader ikke hjernen. Man bliver blot langsommere i den periode man har et stort forbrug. Så snart THCén er ude af kroppen (det tager vist 14-en måned) virker hjernen optimalt igen.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kommer pænt an på hvor længe man har røget.
Hvis man har været hverdagsryger i 5-10 år, kan der snildt måles THC i urinen i et halvt år efter stoppet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Jeg misforstod dig ikke, og jeg fik en god griner af de fordomsfulde "facts" som dine forældre kom hjem med :lol:.
Det er jo ren indoktrinering og har ingen hold i virkeligheden!

Men post endelig flere negative facts fra dine forældres bøger!

Hilsen Fanny

Det kommer vel lidt an på hvis virkelighed man ser det fra. Der er jo umiddelbart tale om subjektive holdninger, snarere end videnskabeligt facts. At halveringstiden er 14 dage, kan vi vist godt blive enige om, men om man så er skæv konstant, hvis man ryger hver 14. dag, er måske at sætte det hele på spidsen. Man ophober nok mere og mere THC i sit fedtvæv, selv om man kun ryger hver 14.dag, og på den måde er man vel lidt skæv hele tiden, selv om plasmakoncentrationen efter 14 dage naturligvis ikke kan måle sig med hvad den er under en rus.

Mht. udannelse - jo det kan man nu nok godt, men det gør det naturligvis sværre, hvis man ryger over en længere periode, end hvis man slet ikke ryger. Og ang. at ryge alene, det er nok også lidt i overkanten - jeg har da selv røget alene og det kender jeg da mange der har gjort. Det handler ikke så meget om at skulle skjule det for andre og "fixe" - hvem siger i det hele taget også at hash kun skal være et socialt stof? Jeg tror mange ryger alene fordi rusen virker afslappende og afstressende, og man derfor kan få lov at nyde den rus alene, uden forstyrrelser fra andre, man evt. er sammen med.

Og mht. bong, der er jeg måske lidt på den anden side. Jeg har da selv røget bong masser af gange, men også joint og det er mere hip som hap hvad man ryger på. Jeg synes dog generelt at det at man ryger bong til daglig afspejler sig i at man får mere rus for pengene, når man ryger bong, frem for at ryge joint. Det handler måske også lidt om smag og behag.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"halveringstiden er på 14 dage"

Hvad er det for noget pis ? Halveringstiden for cannabis er ret lang, men ikke SÅ lang. Mange stoffer har en kort halveringstid, dvs. at der går xx antal timer før rusen er halveret.

"Ved halveringstid forstås den tid, der går, fra indtagelse af en given dosis THC, til halvdelen er ude af kroppen igen. Cannabinol har en halveringstid på to til tre dage, hvilket er meget lang tid i forhold til andre rusmidler. Grunden til den lange halveringstid er, at THC så at sige gemmer sig i kroppens fedt. Efter indtagelse stiger koncentrationen hurtigt i blodet. En del trænger ind i CNS, men hovedparten bliver optaget i kroppens fedtvæv. Herfra afgives det kun langsomt tilbage til blodet. Dette er forklaringen på, at man hos hashrygere selv efter flere måneder kan måle THC i blodet."

-taget fra http://www.kortlink.dk/sv2

"alle der ryger hash vil gerne stoppe"

Vrøvl igen. Ikke mig, ikke rigtig mange af mine venner, ikke før forbruget bliver for langt ude.

"legaliseringen i holland er gået ad helvedes til, der er flere narkomaner end der nogensinde har været"

Behøver det at være derfor ? Narkomaner ? Hvad mener de med det ? Hash-narkomaner ? Det findes ikke. Du kan ikke blive junkie af hash. Har i nogensinde hørt eller kender en der ikke kan stå og gå, begynder at ryste, besvimer og gå i koma hvis vedkommende ikke får en kostant strøm af cannabis ? Kender en der har røget 15 gr. om dagen i 2 år, og han kan sagtens klare sig på arbejdet, og det er ik en gang løgn. Godt nok er han ret sløv, men han kan godt opføre sig normalt.

HVAD ER DET FOR NOGET 1. KLASSES VRØVL ? :evil:

Jeg kender et par stykker ud af RIGTIG mange der ryger, som ikke kan passe deres udd./arbejde, men det har også noget at gøre med deres holdning til livet i det hele taget...

Jeg kan bare tage mig som eksempel, jeg klarer mig fint, stoppede fra dag til dag efter et årelangt forbrug, fordi jeg ville bruge mere tid på skolen og det var dyrt. Havde ingen rigtige problemer med skole/udd. mens jeg røg, tit gjorde det mig bedre. Hvis du skal lave noget fysisk, som f.eks. tømrer, arbejder du også meget bedre med en passende mængde THC i blodet. Det er der ikke nogen der skal komme og fortælle mig er forkert...

Den tjald ville jeg eddermandme godt have fat i. Tænk bare at ryge 1 gang hver 14. dag, og gå rundt med samme konstante rus ? :P

Men så kan man jo heller ikke styre hvis man skal lave noget vigtigt, om hvornår man vil være skæv og ikke.

Men med en halveringstid på 3-4 dage, så lyder det ret usandsynligt at man skulle have så store mængder THC i kroppen efter så lang tid. :S

OK, du ryger en joint, med 0,5g hash med en THC/cananbinol-% på 5% (0,025 g THC/cannabinol) og har ikke røget i 2 år. Du bliver godt baske, og efter 1-2 timer (grundet den lange pause) er du rimelig vågen igen. Ikke ligesom med alkohol hvor der hurtigt kan gå 1-2 dage hvor du ikke kan stå op eller spise på grund af tømmermænd. Efter 3-4 dage skulle 50% være ude af kroppen. Dvs. der er 50% tilbage, så du har 0,0125g ren THC tilbage i kroppen eller det der svarer til 0,25g hash.

Så kan i nok regne ud at du ikke efter 3,5-4,6 gange så lang tid kan have en mængde tilbage i kroppen som du kan blive påvirket af på nogen måde.

Hvorfor det ?

Der er da ikke noget bedre end en dag efter en hård arbejdsdag at sætte sig ned foran TV'et og ryge en pind, og lade sig løfte op over det hele. Vrøvl vrøvl vrøvl det de siger... :evil:

"den er helt galt hvis man ryger bong, så gør man det ikke for hyggens skyld, men for rusens skyld"

Og hvad nu hvis man var på SU som fattig studerende og ikke havde råd til at betale en fisk for hver gang vedkommende skulle være skæv, men at det kunne klares for under 25kr ? Alle mennesker finder da på en måde at spare penge på i alle henseender, og da det nu er billigere at ryge bong, i hvertfald for pengepungen, men ikke for lungerne, så vil der altid være bongrygere. Har røget rigtig meget bong, men det smager af asfalt, og er ikke sundt for lungerne, så ryger kun joints nu. Ryger så heller ik hver dag.

Og så en anden ting, der er ik særlig mange der ville være glad for at betale 50-100 kroner for en joint, hvis man ikke blev skæv, har jeg ret ? Det ville jeg i hvertfald ikke. Så lad os bare sige at de fleste rygere ryger for rusens hygge. For det er da hyggeligt. ;)

Så fuck alle de der "uhaaa, det er så farligt at ryge hash"-idioter, jeg får det seriøst dårligt at dem...

Go ryger :D

/Xp3rt

-der er nok nogle fejl, for jeg har ik lige tid til at læse det igennem, skal nå et tog. Men retter den senere...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Xp3rt> Fuldstændig enig :D

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er dejligt at ryge alene. I sær hvis man tager opvasken, støvsuger og slukker mobiltelefonen først. Så er der ingen pligter.

Bare det at vide at man intet skal og derefter tænde en stor fed troldmand, åbne en kold bajer, smække benene op og nyde seks-syv afsnit af simpsons.

Det er fanme afstressning af højeste kaliber.

:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]