"halveringstiden er på 14 dage"
Hvad er det for noget pis ? Halveringstiden for cannabis er ret lang, men ikke SÅ lang. Mange stoffer har en kort halveringstid, dvs. at der går xx antal timer før rusen er halveret.
"Ved halveringstid forstås den tid, der går, fra indtagelse af en given dosis THC, til halvdelen er ude af kroppen igen. Cannabinol har en halveringstid på to til tre dage, hvilket er meget lang tid i forhold til andre rusmidler. Grunden til den lange halveringstid er, at THC så at sige gemmer sig i kroppens fedt. Efter indtagelse stiger koncentrationen hurtigt i blodet. En del trænger ind i CNS, men hovedparten bliver optaget i kroppens fedtvæv. Herfra afgives det kun langsomt tilbage til blodet. Dette er forklaringen på, at man hos hashrygere selv efter flere måneder kan måle THC i blodet."
-taget fra
http://www.kortlink.dk/sv2"alle der ryger hash vil gerne stoppe"
Vrøvl igen. Ikke mig, ikke rigtig mange af mine venner, ikke før forbruget bliver for langt ude.
"legaliseringen i holland er gået ad helvedes til, der er flere narkomaner end der nogensinde har været"
Behøver det at være derfor ? Narkomaner ? Hvad mener de med det ? Hash-narkomaner ? Det findes ikke. Du kan ikke blive junkie af hash. Har i nogensinde hørt eller kender en der ikke kan stå og gå, begynder at ryste, besvimer og gå i koma hvis vedkommende ikke får en kostant strøm af cannabis ? Kender en der har røget 15 gr. om dagen i 2 år, og han kan sagtens klare sig på arbejdet, og det er ik en gang løgn. Godt nok er han ret sløv, men han kan godt opføre sig normalt.
"man kan IKKE færdiggøre en uddannelse hvis man ryger hash"
HVAD ER DET FOR NOGET 1. KLASSES VRØVL ?
Jeg kender et par stykker ud af RIGTIG mange der ryger, som ikke kan passe deres udd./arbejde, men det har også noget at gøre med deres holdning til livet i det hele taget...
Jeg kan bare tage mig som eksempel, jeg klarer mig fint, stoppede fra dag til dag efter et årelangt forbrug, fordi jeg ville bruge mere tid på skolen og det var dyrt. Havde ingen rigtige problemer med skole/udd. mens jeg røg, tit gjorde det mig bedre. Hvis du skal lave noget fysisk, som f.eks. tømrer, arbejder du også meget bedre med en passende mængde THC i blodet. Det er der ikke nogen der skal komme og fortælle mig er forkert...
"hvis man ryger hver 14. dag er man konstant skæv"
Den tjald ville jeg eddermandme godt have fat i. Tænk bare at ryge 1 gang hver 14. dag, og gå rundt med samme konstante rus ?

Men så kan man jo heller ikke styre hvis man skal lave noget vigtigt, om hvornår man vil være skæv og ikke.
Men med en halveringstid på 3-4 dage, så lyder det ret usandsynligt at man skulle have så store mængder THC i kroppen efter så lang tid. :S
OK, du ryger en joint, med 0,5g hash med en THC/cananbinol-% på 5% (0,025 g THC/cannabinol) og har ikke røget i 2 år. Du bliver godt baske, og efter 1-2 timer (grundet den lange pause) er du rimelig vågen igen. Ikke ligesom med alkohol hvor der hurtigt kan gå 1-2 dage hvor du ikke kan stå op eller spise på grund af tømmermænd. Efter 3-4 dage skulle 50% være ude af kroppen. Dvs. der er 50% tilbage, så du har 0,0125g ren THC tilbage i kroppen eller det der svarer til 0,25g hash.
Så kan i nok regne ud at du ikke efter 3,5-4,6 gange så lang tid kan have en mængde tilbage i kroppen som du kan blive påvirket af på nogen måde.
"hvis man ryger alene er man langt langt ude"
Hvorfor det ?
Der er da ikke noget bedre end en dag efter en hård arbejdsdag at sætte sig ned foran TV'et og ryge en pind, og lade sig løfte op over det hele. Vrøvl vrøvl vrøvl det de siger...
"den er helt galt hvis man ryger bong, så gør man det ikke for hyggens skyld, men for rusens skyld"
Og hvad nu hvis man var på SU som fattig studerende og ikke havde råd til at betale en fisk for hver gang vedkommende skulle være skæv, men at det kunne klares for under 25kr ? Alle mennesker finder da på en måde at spare penge på i alle henseender, og da det nu er billigere at ryge bong, i hvertfald for pengepungen, men ikke for lungerne, så vil der altid være bongrygere. Har røget rigtig meget bong, men det smager af asfalt, og er ikke sundt for lungerne, så ryger kun joints nu. Ryger så heller ik hver dag.
Og så en anden ting, der er ik særlig mange der ville være glad for at betale 50-100 kroner for en joint, hvis man ikke blev skæv, har jeg ret ? Det ville jeg i hvertfald ikke. Så lad os bare sige at de fleste rygere ryger for rusens hygge. For det er da hyggeligt.

Så fuck alle de der "uhaaa, det er så farligt at ryge hash"-idioter, jeg får det seriøst dårligt at dem...
Go ryger

/Xp3rt
-der er nok nogle fejl, for jeg har ik lige tid til at læse det igennem, skal nå et tog. Men retter den senere...