Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Advarsel!!! sådan kan det gå når man bliver alt for skæv:

Jeg har lige røget en joint, så det er muligt dette bør flyttes til fuckforummet (eller måske helt slettes :cry: ), hvis det ved nærmere efetersyn, skulle vise sig at være det rene pis :mrgreen: ..... Men lige nu mener jeg det, nu mindst lige så meget som Illustreret Videnskab, eller alt andet information filtreret gennem et populærvidenskabeligt medie...... eller noget....

Ihvertfald er min tanke at forskellige psykoaktive stoffer, bevirker at vi i særlig grad modtager informtion gennem dette "filter", fordi det er det mest aktive, og derfor måske en stører del af bevidstheden, eller ligefrem det foretrukne område hvorigennem bevidstheden modtager, henter, er eller tansmitere bevidstheden..... Hvordan hænger hjernen sammen? Er det sådan, at når et tilstrækkeligt stort felt bliver aktiveret, med en bestemt mængde stof, vil det automatisk blive særligt "bevidst"?... Eller er det sådan, som jeg før omtaler, at det derfor samtidigt foregår som et informationsfilter?

Nogen der forstår hvad jeg mener, og er inde i stoffet til at kunne be- eller af-kræfte mine teorier, baseret på vildt gætterri, eller måske en åbenbaring :mrgreen:

Senest rettet af Åndsamøbe 28 maj 2005 11:28, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Kunne du ikke ha ventet med at skrive det til du var ædru? Jeg forstår det ikke :P

Omformulering!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg kan sagtens følge din tankegang, men jeg tror ikke at der er tale om et "filter", jeg tror nærmere der er tale om en åbning til en del af hjernen, som normalt undertrykkes af dagligdags ting og bekymringer. Men det er blot en af mine mange teorier... :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Vi har et filter sådan ser jeg på det, under normal omstændigheder fungere det til at filtrere visse ting fra

Når vi tager et stof, så kan filteret filtreres sådan at det lukker mere ind

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Det kommer jo lidt an på hvilken model man opfatter sindet udfra. Jeg selv opfatter det som om man har en ukritisk "modtager" for al filtreret information. Når man ser eller hører noget, får et input, forestiller jeg mig lidt at dette filtreres igennem hjernen som en slags computer.
Her fortolkes indtrykket, sammenlignes med hukommelsen, der tages stilling, dannes en mening om indtrykket, hvorefter det sendes til "modtageren". Først på dette tidspunkt har man opfattet indtrykket.

Det er blot en forestillingsmodel jeg har, virkeligheden er sikkert en hel del mere kompleks ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
HardcoreWizard skrev:
Det kommer jo lidt an på hvilken model man opfatter sindet udfra. Jeg selv opfatter det som om man har en ukritisk "modtager" for al filtreret information. Når man ser eller hører noget, får et input, forestiller jeg mig lidt at dette filtreres igennem hjernen som en slags computer.
Her fortolkes indtrykket, sammenlignes med hukommelsen, der tages stilling, dannes en mening om indtrykket, hvorefter det sendes til "modtageren". Først på dette tidspunkt har man opfattet indtrykket.

Det er blot en forestillingsmodel jeg har, virkeligheden er sikkert en hel del mere kompleks ;)

'Jeg tror vi begge nogenlunde har opfattet ca. noget lignende det samme

Altså at signal-stoffer og stoffer har en lighed og påvirker hinanden, dvs. at vi har at gøre med signal, som en modtager eller link imellem hvores sind og krop

MIND - BODY CONNECTION

Du ved hva jeg mener (håber jeg)

Denne forbindelse opretholdes med neuro-transmittere og stoffer fungere både som neurotransmittere og som stimulans (eller depressant) for neuro-aktivitets-niveauet af transmitter signalstoffer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]