Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Hejsa allesammen.

Jeg har lige et spm, men er lidt i tvivl om det hører til i dette forum, eller under "medaljens bagside" men det handler om mushrooms, så jeg prøver bare her :)

Jeg har været rigtig glad for svampe og har prøvet mange forskellige...danske, svenske, islandske, mexer, amazoner, afrikanske ja osv osv. Men for ca 4 år siden havde jeg en rigtig grim oplevelse.

Jeg har haft et voldsomt misbrug af stoffer for nogen år siden, og en aften udviklede det sig temmelig uheldigt. Jeg var hos en god ven som jeg havde trippet med mange gange før, og vi sku lige ha oz et godt trip igen. Som sagt havde jeg et misbrug af andre stoffer oz, og havde hele dagen taget amfetamin, da jeg kom hjem til ham tog jeg oz coke og et par kex. Og senere tog jeg, ka sku ik huske hvor meget, ca 1-1½ g islandske svampe. Og så røg vi en bred for lige a kickstarte det rigtigt! Og det virkede...for satan det virkede. Jeg havde de flotteste halluer jeg nogensinde har haft...vi sad i en sur gammel kælder med kedelige rustne rør og afskallede vægge. Ja, der havde vi siddet mange gange, og det var der han boede. Pludselig blev alt mere kraftigt i farverne og rustpletterne på væggene blev til alverdens dyr og objekter og de flød ud i hinanden og det hele kulminerede da det hele blev blåtonet. Jeg sad i en ekstase og kiggede op i loftet hvor der var mennesker og hestevogne der gik rundt som på en markedsplads, alt sammen i forskellige blå nuancer. Det var VIRKELIG fortryllende.

Men her stopper det fantastiske oz...for da jeg besluttede mig for a få sovet lidt da jeg sku op på arbejde, (Ja jeg havde et misbrug og det var ik første gang den fik hele armen på en hverdag), ku jeg pludselig ikk finde ud af hva tid jeg sku op, hva tid jeg sku køre, eller for den sags skyld hvad tid jeg sku møde. Jeg blev lidt bange, og på svampetrip blev det en voldsom følelse som førte til jeg delvist mistede kontrollen over min krop og bevægelser. Jeg væltede over min kammerats trommesæt og så gik det HELT galt. Jeg hyperventilerede, mit hjerte BULDREDE afsted og fuck jeg var bange. Min kammerat forsøgte at tale mig til ro og fik mig med udenfor. Men det hjalp ikke. Alle huse og bygninger svajede fra side til side, og var ligesom "kalejdoskop" agtige i formen og mit syn havde "karrusel tur". Mine bevægelser var paniske og krampagtige og et sted langt væk ku jeg høre min kammerat sige et eller andet, men jeg var mere fokuseret på min ikk så fede situation. Efter noget tid udenfor, (aner ik hvor længe), bad jeg min ven om at ringe efter en vogn for jeg var sikker på det her gik galt!!! Jeg havde en klump i halsen på størrelse med en tennisbold. Han prøvede igen at berolige mig, men det endte med han ringede, og den kom. Men inde i ambulancen ville de ha jeg sku ligge mig på den der båre ting, men jeg turde ikk, jeg var SIKKER på jeg ville dø hvis jeg lagde mig, så jeg diskuterede helt vildt med dem i stedet. Min puls blev målt - seriøst til over 200 - så hvordan de havde tænkt sig jeg sku ligge og slappe af aner jeg ik.

Det samme skete da vi så kom til hospitalet. Nogen røvsyge sygeplejersker, som sad og drak kaffe som om det hele ragede dem en skid, sagde jeg sku gå in og lægge mig, men jeg KUNNE ikke, og det ku de bare ikk forstå! Så dem skændtes jeg oz lige med. Jeg vadede op og ned af gangene med en milliard tanker i hovedet, kun afbrudt af diskussioner med sygeplejerskene. Det endte med at der kom en ældre sygeplejerske hen til mig, helt rolig var hun, trak mig med ind i et rum med sofaer og borde, hvor man ku ryge, og der følte jeg mig tilpas med det samme, og hun havde en beroligende og rar fremtoning som jeg ku mærke med det SAMME. Jeg sagde det oz til hende, og så sad vi og snakkede i omkring 4 timer om mig og mit liv, hvad der var sket siden jeg var kommet ud hvor jeg var, og hun sad tålmodigt og lyttede mens jeg læssede af. Og efterhånden faldt jeg mere og mere ned, og blev mere og mere sløv. Jeg fik stillet en seng til rådighed som jeg lagde mig på. Ikk fordi jeg sov vanvittig meget, eller godt, men jeg slappede af, og hver time kom der en og målte mit blodtryk. Og mit lagen var så vådt at en troede jeg havde pisset...men jeg måtte forklare at jeg svedte...! Jeg fik taget blodprøver osv og hen ad morgenen følte jeg mig mere frisk, og fik min ven til at komme ind og hente mig hjem. Og så fik jeg tilbud om afvænning af diverse læger og pis og lort, men jeg tænkte KUN på at komme hjem så jeg sagde bare tak og amen, og favel og tobak. Det ærger mig bare den dag idag at hende den ældre havde fået fri mens jeg lå og kogte, så jeg fik aldrig takket hende for hendes tålmodighed med mig. Det var hjertevarmt!!!!

Anyway...alt endte jo heldigvis godt, men oplevelsen sad dybt i mig længe efter, og jeg husker den stadig meget tydeligt!! Men siden dengang har jeg ikke taget svampe, jeg har ikke turde af frygt for flashbacks. Jeg fik nemlig lidt samme følelse da jeg røg hash efter, og det gjorde jeg et par uger, så efter den oplevelse stoppede jeg oz med hash. (Smager en SJÆLDEN gang imellem et par sug, smager jo godt det lort :) )

Ok, og til dig der har holdt ud hele vejen har jeg nu et spørgsmål...altså jeg er ikke i tvivl om at min stofblanding havde sit og sige til det, men der var sket meget i mit liv som havde hobet sig op, bl.a min mors død få år tidligere og en masse andet, og det havde uden tvivl oz noget at sku ha sagt. Men men men...jeg havde MANGE mange gode oplevelser med svampe inden, og savner det lidt ind imellem, men har ikke turde. Men nu er det næsten 4 år siden, og jeg er kommet meget videre i livet. Meget. Og føler jeg er mere klar til at prøve igen og har temmelig meget lyst, men ka ikke lade være og ha det sådan lidt...arh, hva nu hvis. Tror du/I godt jeg ville ku tåle at prøve igen? Eller skal jeg sige det var det, og bare glemme alt om svampe?
Tusind tak for tålmodighed, og undskyld det blev lidt langt, sys bare ikk jeg ku korte mere i det end jeg har gjort. Pas på jer selv alle sammen. Mvh Thomas :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Voldsom tur. Har du tænkt over hvad din oplevelse må ha betydet? Jeg tror det er et fingerpeg mod dit misbrug. Det er ikke unormalt, at hvis man er uopmærksom og har mistet respekten for stofferne, at psykedeliske stoffer kan tage fat i en og give en den værste tur i ens liv. Det har åbenlyst virket på dig - jeg tror dog det er vigtigt at tænke tilbage på oplevelsen, og analysere den.

Jeg tror også at det er den kombination du tog, der fuckede dig helt op. Mange anbefaler at man ikke blander amfetamin med psykedeliske stoffer. Amfetamin og MDMA kan også være farligt at blande sammen, så det kan godt være det er derfor du har oplevet den fysiske ubehag - blandet med svampe, som gør én opmærksom på kroppen og sindet, har det virket 1000x værre for dig.

Jeg ved ikke om du bør prøve svampe igen... I såfald skal du tage dit forbrug af stoffer op til efterretning, og overveje om du gider være i det misbrug mere. En pause fra stofferne ville ikke være værst, og når du føler du er okay clean, har det godt med dig selv osv, kan et svampetrip godt være prikket over i'et - jeg ville tage det uden at blande det sammen med noget som helst. Men dette er langt fra en anbefaling.

Jeg er i hvertfald ret sikker på, at svampene viste dig hvad de kunne gøre ved et menneske, hvis vedkommende mistede respekten for dem. Du tager det i en hverdag, ikke planlagt, i forbindelse med andre stoffer og i et misbrug - for mig virker det slet ikke mærkeligt, at du fik dig sådan en tur.

Men held og lykke med det hele, hvad end du så finder på :)

Titel:
Junior medlem

Hej Ali, tak for ordene.

Jeg er fri af det misbrug jeg nævnte, så det ville aldrig blive et problem...heldigvis! Som sagt er det knap 4 år siden og jeg er kommet meget videre!! :) tager kun stoffer ind imellem, så sku det være, ville det under INGEN omstændigheder være i forbindelse med indtagelse af andre stoffer!!!

Og ja, jeg har vendt og drejet oplevelsen meget, og bl.a fundet ud af, at man aldrig må brænde inde med noget. Det er vigtigt at komme ud med sine følelser, gode og dårlige, tror oz det var med til og knække mig.

Men helt enig i at jeg havde mistet respekten for det, og fik oz vist hvem der bestemte! Men det er/var jo min egen fejl!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Bad timing

settingen lyder god nok! Det må jeg sige, meget svampet ;)

Håber du er kommet dig over den hårde tur, svampe kan godt være rimelig langt ude når man først har lammet sig med amf og kix en aften eller to i forvejen, har været der hvor man bare er fuldstændig kørt ud bagefter, gik mindst en uge inden jeg var på banen igen ;)

Men der var det altså også en reminder som sagde spar to, virkelig lækkert...

Tror du skal passe på med svampene hvis du ikke virkelig har planlagt dit trip godt ud i forvejen, ellers kan det godt gå hen og blive ubehageligt har jeg erfaret også for mit eget vedkommende

Mvh. AStral

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej Thomas

Tak for at du delte den historie med os... det lyder som en slem omgang, men du virker til at være kommet godt ovenpå igen. Hvorvidt du bør tage svampe igen er svært for os at sige. Jeg tror meget på at de virker som en slags spejl på hvad der sker inde i dig selv - hvilket også ser ud til at være noget nær den konklusion du selv er kommet frem til. Derfor er mit råd til dig at du sætter dig ned en dag/aften og virkelig tænker tingene igennem. Kan du evt. sætte nogle ord på hvorfor du fire år efter en meget voldsom tur har lyst til at tage svampe igen? - Kunne det have noget at gøre med at der ligger nogle uafklarede følelser, tanker eller andet tilbage som du mangler at konfrontere, kunne det være at du trænger til at bevise over for dig selv at du er kommet tilbage på hesten eller noget tredje, fjerde femte?

Det jeg egentlig vil frem til er at du nok bedst selv kan finde frem til hvorvidt det er en god idé... i forhold til psykedeliske stoffer er det sjældent at andre mennesker kan vurdere om man "kan klare" et trip, da de virker så enormt forskelligt fra person til person. Hvis du kommer nærmere et svar på hvorfor du søger tilbage mod den psykedeliske verden (eller hvis der måske ikke er noget decideret svar) så post endelig igen :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Thomas.
Det er skræmmende, så lidt de fleste sygeplejersker og læger ved om behandling af folk som gennemlever et bad-trip. Hende den ældre sygeplejerske må have haft et naturtalent, for det er vist ikke noget sygeplejersker normalt lærer. Det var dit held, at hun var på afdelingen. Ellers kunne det godt have endt slemt.

Det er også en reminder til os andre, om at stå til rådighed for hinanden hvis vi støder ind i komplikationer på et trip. Hvis jeg har venner som tager på trip, kan de altid ringe hvis det bliver nødvendigt -uanset tidspunkt- for at snakke, eller jeg vil tage ud til dem om nødvendigt, hvis det er rigtigt slemt. Dette er heldigvis aldrig blevet nødvendigt, men jeg er ret overbevist om, at erfarne psykedelikere er bedre til at håndtere den slags situationer, end personalet på et hospital (selvfølgelig er der undtagelser, hvis man har intaget faretruende store mængder stoffer, så man er i fare for at dø! I den slags tilfælde skal man selvfølgelig på hospitalet.).

Det lyder som om, at du lærte noget af trippet, siden du er helt clean nu. Hvis du stadig har nysgerrigheden og lysten til trip, tror jeg sagtens du kan håndtere et trip. Sørg for at gøre det sammen med trygge venner, på et rart, trygt sted, og lad så være med at blande det med andre substandser (men det har du jo allerede sagt, at du ikke vil). Så tror jeg ikke det kommer til at gå galt. Men det er som sagt noget du skal mærke efter i dig selv. Det skal være din egen beslutning.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Ps: Jeg tror at tråden skal flyttes til medaljens bagside. Er der nogen som sørger for det?

Titel:
@Thomas Det lyder som om du har haft en ordenlig omgang, de fedeste trip jeg har haft har altid indholdt noget negativt eller meget chokerene. Jeg har aldrig oplevet et bad trip, men jeg har da haft mange dårlige oplevlser dog er det altid endt godt såvel som det er startet godt og trippet har overvejne været en go oplevelse.

Jeg er overbevist om det er en blanding af den IMO meget dårlige combo du har taget svampe på, amf, cola og kex så ville jeg nok ha "anbefalet" en sovepille eller ligne, der ville få dig til at sove og falde ned. Jeg mener dog ikke man bør tage et stof for at komme ned fra et andet stof, kan du ikke håndtere effekten af stoffet så lad vær med at tage det. Bivirkningerne er en alarm klokke man skal huske og lytte til, den bør ikke stoppes til med råhybnoler, dog kan man selvfølig bruge det til at komme ned fra et bad trip osv. fair nok!

Jeg vil sige du virker som en person der har styr på tingne, du har taget ved lære af din oplevelser i dit første trip. Om det er et Bad trip ved jeg ikke, hvis det har fået dig væk fra speed, kex og cola og først nu 4 år senere overvejer at tage svampe igen så kan jeg ikke se hvorfor ikke.

Du gør det rigtige i at søge vejledning og med de passene informationer i rygsækken, en reminder af sidste trip i baghovedt være okay rustet til et svampe trip uden combi med div. stimulanser.

Som andreas nævner så virker svampe som et spejl og man kommer nemt i kontakt med sin underbevisthed, dette kan for nogle mennesker være en slem oplevelse. Nogle er så uheldige at have fortrænkte hænnelser de genoplever eller bliver klar over sagens rigtige sammen hæng, det kræver en hvis psykisk styrke og balance at styre og håndtere. Du har været heldig at møde en sygeplejeske der har kunnet se du var oprevet og havde brug for en at snakke med, problemet er ofte at ens venner er lige så fucked og det kan være svært at håndtere og hjælpe ne tilbage fra et bad trip hvis man selv er mega fucked og bare har det sjovt og dejligt.

MVH
Piercer :twisted:

PS. Ser ingen grund til at flytte denne tråd, da der jo også kommer lidt vejledning ind og Thomas virker som om han er nysgerig efter et nyt trip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]