Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Obsternasig skrev:
Ashoka skrev:
Det kunne også bare være totalt sejt hvis man kunne ryge snaps også det bare virkede helt vildt stærkt og man ikke behøvede at drikke så meget.

Manner..

:twisted:

Tadaaa!...

Rent teknisk set er det ikke at ryge, men derimod inhalering af alkohol dampe.. :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Rent teknisk set er det ikke at ryge, men derimod inhalering af alkohol dampe.. :P

Ja okay. Godt ord igen. Men det er - efter hvad jeg ved - det tætteste man kan komme.
Forresten er der vist en ventil i systemet som gør at man ikke kan indtage mere en én genstand i timen, så under alle omstændigheder er det relativt (med mindre vedkommende er usædvanligt klein) svært at drikke sig "lam" vha. af denne metode... :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
noname skrev:
Foger det er da en lousy argumentering. Hvordan kan de så være, at nikotin virker?

Jeg er iøvrigt ret sikker på, at en cigaret ikke er 900 grader men jeg er villig til at se på en reference...

ey jeg skriver bare hvad jeg ved... cigarettens glød er 600 grader og 900 ved sug... det kan jeg da ikke se noget forkert i.... desuden jeg jeg slået det op i et lexikon... :)

men jeg kan ikke snakke med om nikotin noname, da jeg intet ved om ved hvilket temperature nikotin molokyler går i stykker! og gider ærligt talt heller ikke undersøg det :D ...

men idet folk siger de får en virkning må en af os jo tage fejl eller også sker der noget meget mystisk i en svampejoint :twisted:

mvh
Foger

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Foger

Kom med noget dokumentation som manden forespørger eller lad være med at kommentere yderligere på emnet når du ikke har nyt. - Og nej, at fortælle man har slået noget op i et leksikon gælder ikke som dokumentation!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod:
I det her tilfælde, hvorfor skulle jeg lyve om information? det ville jo ikke give mening!? Hvad ville jeg få ud af det?
Jeg prøver bare på at finde årsagen til at folk får en virkning...
Jeg prøver absolut IKKE at modargumentere at svampe kan give virkning ved rygning, simpelthen bare hvorfor! Da det virker underligt!

Og hvis vi nu sætter knappen på siden af hovedet om på "on" og kigger lidt nærmere på det så vil der fremstå nogle ting som ellers skulle være rimeligt nemme at gennemskue:

noname skrev:
ALTSÅ psilocybin har et smeltepunkt mellem 185-220 grader (afhængigt af hvad man omkrystalliserer i) og psilocin omkring 175 grader. Så hold op med at skrive at det går i stykker ved 80 grader hvis ikke I ved noget om det!

Hvad angår selve rygningen har jeg ingen erfaring med, jeg ved bare at de aktive stoffer ikke nedbrydes ved 80 grader!

Altså den højeste temperatur nævnt er 220 grader. Og hvad får vi så ud af det? en temperatur som vores joint glød ikke må komme under!
Og hvis jeg skulle tage fejl mht. temperaturen af en cigaretglød, er jeg nu også rimeligt sikker på at jointens glød aldrig ville komme under 400 grader hvis den 'holdes ved lige', og den er noget varmere ved sug!
Efter min beregning ville molokylerne altså gå i stykker ved temperaturene i en joint! :!:

Er der slet ingen der vil give mig ret i det??

Nogle idéer til hvorfor dette egentligt virker så?
Nogen der ved hvor mange grader nikotin kan klarer?

Desuden Andreas/Saiko-Pod, vil jeg mener at jeg til hver en tid har ret til at svarer manden og diskutere vidre på emnet og jeg mener at det jeg skrev var meget relevant!
Og du siger man ikke skal kommentere hvis man ikke har noget nyt... så vidt jeg kan se, kommer du ikke med én eneste nyhed mht emnet... og hvis det var så vigtigt at fortælle mig det der, så kunne du have sendt en PM...
Det ligner mest af alt et indlæg kun for at øge din post-count!!

mvh
Foger

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Nikotin nedbrydes skam også ved den temperatur en cigaret-glød har.
Men den når bare aldrig at blive så varm, fordi den allerede fordamper fra tobakken før gløden rører det. Det samme gælder for alle andre ting der kan ryges, f.eks. THC.
Hvis psilocybin ikke kan ryges (Og det aner jeg intet om) er det fordi dets kogepunkt er lavere end den temperatur det nedbrydes ved.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ooohhhh... sagen er opklaret (tror jeg) :D

blackone skrev:
Hvis psilocybin ikke kan ryges (Og det aner jeg intet om) er det fordi dets kogepunkt er lavere end den temperatur det nedbrydes ved.

Mener du ikke omvendt?
For hvis kogepunktet(fordampning) er lavere en nedbrydningspunktet, burde det netop være muligt at ryge!?

Så vidt jeg kan forstå, sker der det i en joint at man suger og varmen fra gløden fordamper molokylerne fra fibrene og de bliver så suget med....
Men hvis nedbrydningspunktet så er lavere end kogepunktet, vil det jo blive nedbrudt før det fordamper(og bliver suget med) og vil derfor ikke kunne give en virkning....

Kunne det tænkes at nogle psilocybin molokyler er stærkere end andre og derfor overlever varmen lige efter at være blevet fordampede og derfor kan give en virkning??

hmmm...

mvh
Foger

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Foger: også min umiddelbare konklusion

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Naturligvis er det en dumme-fejl jeg har lavet der :) Tak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]