Så så, små slag drenge!
Jeg vil bestemt ikke fraråde dig noget som helst Speedfighter. Faktisk støtter jeg altid op omkring folks lyst til at eksperimentere med psykedeliske stoffer, og mange af os herinde var selv temmelig unge (og nogen af os temmelig uansvarlige!) da vi startede med at tripppe.
Jeg tror at de psykedeliske stoffer virker "opdragende" i sig selv, hvis man er lydhør over for dem, og ikke trodser alle advarsler (ikke de advarsler vi giver, men dem som kommer inde fra dig selv). Jeg synes ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen og skræmme dig med alverdens skræmme-bad-trip-historier, for at få dig bort fra dine planer. Det er kun med til at støtte de almindelige fordomme mod psykedeliske stoffer, og kan endda i sidste ende være med til at sætte gang i en galoperende trip-paranoia som kan føre dig til et multidimensionelt helvedes loop, som du måske går til en psykiater med, og fortælle at det var stofferne som drev dig ud over kanten.
Vi kan alle have brug for at udfordre vores dæmoner for at komme videre, og jeg synes din lyst til psykedeliske stoffer lyder oprigtig og sund. Alligevel vil jeg råde dig til at starte forsigtigt. og måske vente ½ - 1 år.
Cope@>> Du skriver at det er farligt at brænde nallerne på trip. Alligevel har du selv lært meget af at opleve en krise på trip, og jeg tror at det nogen gange er det som skal til. Hvis man skal udvikles betyder det nødvendigvis at visse fordomme og uhensigtsmæssige handlingsmønstre skal brydes ned i en. Og det kan godt gøre ondt alt efter hvor stædig og stolt man er. Men hvis man holder sit sind åbent for udvikling og er villig til at erkende at man ikke nødvendigvis har tjek på alt, så kan man nå langt -også når man starter som 16 årig.
Speedfighter, jeg synes du skal læse min tråd: den udefinerbare angst.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850 Den handler om den krise jeg kom ud i da jeg var 16-17 år og tog en del LSD og den er meget aktuel for dig at læse. Den fortæller også hvordan jeg vente situationen til at udvikle mig selv, og det blev i sidste ende min styrke. Det er grunden til at jeg ikke vil fraråde dig at bruge psykedeliske stoffer i din unge alder, men jeg vil meget gerne forberede dig og gøre dig klart hvad det er du står over for.
Hold hovedet koldt og respekter din krop og de signaler den sender. Sørg for at absorber de indtryk du får på trip før du tager det næste.
-og så lige en ting: Ja, jeg tog englebasun (natskygge plante som indeholder tropane alkaloider) da jeg var 17, men det trip kan på ingen måde sammenlignes med andre psykedeliske stoffer. Natskygger giver deciderede syner eller hallucinationer. Du oplever en drøm i vågen tilstand, og du kan være PISSE farlig for dine opgivelser og dig selv, fordi du "går i søvne" og kan finde på hvad som helst! Trippet var interessant, men ikke noget jeg nogensinde har haft lyst til at gentage.
Hilsen Fanny