Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 aug 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
noname skrev:
Ja, men hvis stoffet kun skal binde sig til en receptor, så har det absolut intet med en nanorobot at gøre. Så kan man jo kalde paracetamol for en nanorobot, og det er måskge lige at stramme den lidt...

En nanostruktur er en mini-enhed, der kan udføre en normal funktion men bare på molekyle-størrelse, feks et nano-rør, der kan lede elektroner, en mini modstand eller bare en tynd ledning.
Hvis der skal bygges en robot op af disse bestandele vil denne opnå en relativ stor størrelse, og denne vil formodentlig være så stor, at de hvide blodlegemer kan genkende den og derfor vil gå til angreb på den. De angriber ikke opløste stoffer som kokain, paracetamol eller lignende.

Genkende nanorobotterne som hvad???

Og hvorfor genkender de så ikke en elektrode, som vel næppe ligefrem er nanostørelse, der bliver indsat i parkinsonspatienters hjerne, eller hjertepatienters hjerte???

Det med imunsystemet er ihvertfald en gang vrøvl, med mindre det er nogle ualmindelige tumpede videnskabsmænd der fremstiller disse :roll:

Du kan muligvis have en pointe i forhold til størelse, jeg ved ikke nok om det. Og kan ikke gennemtænke mulighederne. Gør du??

Men kunne man ikke forestille sig, at man blot lavede nogle små robotter, som blot satte sig (på grund af deres struktur), på specifikke receptore, eller måske kunne styres udefra, ved hjælp af at de var sencitive for en bestemt strålings eller bølgeform.... Sådan en slags fjernstyrede biler, bare efter et mere simpelt princip. Og når de så var på deres pladser, kunne man yderligere stimmulere dem med specifikke bølger individuelt, og på den måde udefra, men ved hjælp af robotterne inde i hjernen, påvirke hjernen på en meget specifik ønsket måde. (Vi taler stadigt teoretisk og engang i fremtiden, når man kender hjernen godt nok). Det ville jo unægteligt gøre størelsesproblemet mindre.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

noname, de hvide blod legemer angriber sgu da ikke noget som ikke er levende. En mekanisk struktur som en nano robot ville da på ingen måde blive genkendt og hvis de så endelig gjorde... hva ville blodceller kunne gøre mod den? Intet... abselut intet!

(og eftersom vi snakker ude i fremtiden så ka det da være at nano robotterne har små laser guns! Fuck blodcellerne! PEWN PAWN BANG SMASH SWUII SUSH SWUII PEWN PEWN!)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
elektroderne er alt for store til, at hvide blodlegemer kan gøre noget ved dem. Og jo, de reagerer på alle fremmedlegemer, der ikke har samme kemiske mærke som kroppens egne celler. Og nogle gange reagerer de også på dem alligevel...

Nanostrukturer har lige præcis en størrelse, der vil gøre dem åbne for angreb af immunforsvaret.
Desuden, hvis du dækker en hel receptor til med en nanorobot, så vil den jo ikke fungere i det daglige, og så vil hjernen jo kortslutte.

@Random: Hvis ikke du ved noget om immunforsvaret, hvorfor sidder du så og gætter løs?

@Åndsamøbe: tumpede videnskabsmænd? Du har jo ingen ide om, hvor kompliceret en krop er, det er åbenlyst...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Du har jo ingen ide om, hvor kompliceret en krop er, det er åbenlyst...

Jeg har faktisk selv en Nå!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja, jeg har også en computer men det betyder sgudda ikke at jeg kan forstå den og ved hvordan den er bygget op. Hvis man automatisk kunne det, så ville jeg sgu anskaffe mig en bibel!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

kæft hvor ka du dog spille smart Noname...hva gør at du skulle vide mere om immun forsvaret end mig? Og hvordan kroppen fungerer? Jeg har fag der omhandler mikrobiologi, bevægelses apparatet og en masse andet om netop kroppen. Alt i alt ender den her uddannelse med at jeg laver nerve undersøgelser og en masse i den dur.

Jeg er ikke ekspert på området men det er du sku heller ikke.

Du ved ikke mere om den slags bare fordi du er så sej og æder mange stoffer og tror du ved alt om den slags.

"Psychedelia.dk - Information om stoffer distribueret af arrogante røvhuller!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hehe, jeg kan bare ikke lade være med at svare på den måde når Åndsamøbe siger, at han ved meget om kroppen fordi han har en selv. Hvis det er et holdbart argument, så kan vi jo aldrig diskutere noget som helst.

Men du kan jo spørge dig selv, hvad nanorobotter er lavet af. Organiske molekyler, ja, og når der kommer en struktur ind i kroppen af den størrelse som en nanorobot formodentligt vil have, så vil immunforsvaret da reagere. Hvis du ved så meget om immunforsvaret, så ved du vel også hvad de hvide blodlegemer genkender for ikke at destruere et givent objekt, og når nanostrukturen ikke har denne, så vil den blive angrebet og forsøgt nedbrudt af disse.
De vælger jo ikke mellem levende og døde objekter... Hvis du virkelig ved noget om immunforsvaret, så burde du vise det lidt bedre imo. Og hvad har bevægelsesapparatet med nanostrukturer og immunrespons at gøre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, du ved åbenbart ikke meget om ironiske og sarkastiske kommentare kan jeg så konstatere, måske fordi du selv komplet mangler selvironi :D

Du har måske heller aldrig hørt om hemmelige agenter, eller set mission impossible? :P

Udadtil er elekroderne vel lige så små som alle andre materialer, og burde altså også i følge din teori, få emunsystemet og kroppen til at gå AMOK.

Titel:
Dedikeret medlem

Åndsamøbe skrev:
Hmm, du ved åbenbart ikke meget om ironiske og sarkastiske kommentare kan jeg så konstatere, måske fordi du selv komplet mangler selvironi :D

Du har måske heller aldrig hørt om hemmelige agenter, eller set mission impossible? :P

Udadtil er elekroderne vel lige så små som alle andre materialer, og burde altså også i følge din teori, få emunsystemet og kroppen til at gå AMOK.

Hør nu efter hvad manden siger !
Citat:
elektroderne er alt for store til, at hvide blodlegemer kan gøre noget ved dem. Og jo, de reagerer på alle fremmedlegemer, der ikke har samme kemiske mærke som kroppens egne celler

Tror ikke noname har intention om at være arrogant, men hvordan skal man ellers formidle informationer til folk, der hårdnakket bliver ved med at påstå, at det er løgn ? Og du kan da uden tvivl ikke have studeret særlig meget i kroppen, eftersom du konsekvent omtaler immunforsvar som emunsystemet. Eller er det også ironi og hemmelige agenter?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok :roll: Udadtil har elektroderne vel samme kemiske struktur som alle andre fremmedlegmer, hvorfor gør det en forskel på emunsystemets reaktion, at der er mere af det? Burde det ikke bare give en kraftigere reaktion??? (min stavemåde af immunsystemet (og ja immunforsvaret er jo et system, efter som det er organniseret på en bestemt måde), tyder nok snarere på dovenskab og mangel på studier i ordbogen, end i mangel på indsigt i kroppen. Det burde ihvertfald være den logiske konklution, men det er måske nettop der det halter for dig Def, siden du skal have alting skåret ud i pap).

Det med de hemmelige agenter er nu seriøst ment, men jeg gider ikke at forklare det, prøv at tænk dig om i stedet. (Måske ville under cover agenter være et mere rammende udtryk til min pointe).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Åndsamøbe: Hvis jeg skal til at forklare dig om forskellen på organisk og uorganisk kemi og få det koblet helt op til hvordan det hænger sammen med hvilke fremmedlegemer immunsystemet kan reagere på, så kan jeg jo sidde her og taste i al evighed. Tro mig, der er forskel på en stor metalgenstand og et gigamolekyle ala en nanorobot når det kommer til funktion af immunforsvaret.

Og den dovenskab og mangel på studier af ordbogen, den er da vist også gældende for faglitteratur :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Og den dovenskab og mangel på studier af ordbogen, den er da vist også gældende for faglitteratur :roll:

Jaså - jammen så er det jo heldigt at jeg holder mig langt væk fra den slags, så det ikke bliver værere :lol:

Så det er altså dovenskab fra din side, at du argumentere med størelse, selvom det er fuldkommen tåbeligt, istedet for den rigtige forklaringen. Det gør det jo straks meget nemmere at diskuterer sagligt. :roll:

Hvad siger du til mit forslag om at indkapsle "robotterne" i en struktur, som kroppen genkender som sin egen eller immunforsvaret simpelthent ikke reagere på, det er vel ikke teoretisk umuligt. Og jeg går ud fra at alle er klar over, det er teori vi diskuterer i denne tråd.

Hvorfor er det i øvrigt teoretisk umugligt at bygge nannostrukture i andet end organisk materiale?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Fordelene ved nanostrukturer i organisk materiale er, at du kan lave mini transistore og modstande, noget der er umuligt i den størrelse vha uorganiske materialer. Desuden er det lettere at opløse organiske stoffer end uorganiske i vand, hvilket er en ret stor fordel, hvis du skal have det til at fungere i kroppen.

Og nej, det er ikke dovenskab fra min side af, at jeg argumenterer med størrelse, det er et spørgsmål om, at du alligevel ikke fatter det, hvis jeg anvender fagtermer.
Du er jo åbenlyst ikke interesseret i at snakke fagligt, når du snakker om hemmelige agenter i en tråd om nanorobotter...

Mht indkapsling, så er det da en udemærket ide, men du kan stadig ikke få din robot ind over blod-hjerne barrieren, og så kommer det altså ikke ind til hjernen.

Har du nogen ide om, hvor store nanostrukturer er i forhold til celler og stoffer? Jeg har ikke noget imod at diskutere nanokemi med dig, men det er sgu umuligt når du ikke har nogen ide om, hvordan kroppen hænger sammen og fungerer, det lyder ikke til, at du har andet end en virkelig banal viden ala det man kan læse sig til i Illustreret Videnskab.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt korekt at jeg ikke har nogen dyb specifik viden om hvordan immunsystemet virker. Jeg har dog en nogenlunde veludviklet fantasi og logisk apperat. Som jeg selv synes kompensere udemærket for det.
Jeg stoler self. på dig hvis du kommer med faglige argumenter som holder rent logisk, og ikke kan omgås med bare en minimal realistisk fantasi.
Og du har garenteret heller ikke faglig viden nok, til at kunne diskutere, hvorvidt det kan lade sig gøre eller ej.
Jeg blev da lidt klogere med hensyn til min instiktive, logiske reaktion med hensyn til immunforsvaret, baseret på den minimale viden jeg dog har om kroppens funktioner. Men som du så, var den forhindring jo ikke noget der ikke kunne omgås med lidt kreativ tænkning (undercover agents, kald det hvad du vil, du fik pointen langt om længe).

Igen jeg stoler på det du siger om størelse i forhold til blod/hjerne-barieren, men hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med andre endnu ikke udtænkte metoder, f.eks med små elektromagnestiske transmitore, der kan styrre hjernens funktioner i meget precise og specifikke områder. Så er det jo bare et spørgsmål, om den rigtige teknik, nok viden om hjernen og tilstrækkeligt mange "robotter" før man kan opnå noget der ligner kontrol.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Desværre er fantasi og logik ikke nok, hvis ikke der også er viden.

Igen, problemet er størrelsen. Hvis du skal kunne lagre data der skal sættes ind i hjernen feks, så skal den lagres på en eller anden måde, og det kræver jo fysisk plads. Og det, kombineret med den uhyre selektive BH-barriere gør det pænt besværligt (læs: umuligt).

Hvis det en dags tid bliver en realitet med datalagring i enkelte atomer, så kan jeg overtales til at revurdere sagerne men indtil da holder jeg på, at det er komplet umuligt.

De "elektromagnetiske transmitore" du taler om, hvad skal de være lavet af? Og hvor store er de i nanometer? Og hvordan vil du få dem ind i mennesker?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
De "elektromagnetiske transmitore" du taler om, hvad skal de være lavet af? Og hvor store er de i nanometer? Og hvordan vil du få dem ind i mennesker?

Hvis jeg vidste det, ville jeg nok være rig og berømt, og ikke side her på psychedelia og nedskrive "latterlige" tankespind :P

Jeg tænkte bare at sådanne modtagere/sendere ville være simplere og mindre, end "robotter" der selv skulle have al informationen lagret. Og måske ville den fysisk nærhed og præcition, der krævedes i forhold til det område man ønskede at påvirke være knap så stor. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
I er temlig naive hvis i tror at alt teknologi er frigivet

Det mest spændende er kontroleret af magt eliten og våbenindustrien

Personligt har jeg fundet dokumentation omkring anti-gravitations-fartøjer(ufoer/spøgelses-fly)

Elektromagnetiske apparater til at styre folks tanker og ultralyds våben til at give folk "skizofrene" oplevelser

Atmosfærisk manipulerings anlæg: Haarp etc.

Hvad skulle forhindre dem i at bruge dem imod civile?

Titel:
Medlem

Astral skrev:

Personligt har jeg fundet dokumentation omkring anti-gravitations-fartøjer(ufoer/spøgelses-fly)

Ja det ses tydeligt at det er de andre der er naive og ikke dig Astral, for selvfølgelig er den dokumentation du har fundet omkring ufoer/spøgelsesfly 100% pålidelig :roll:

Stop nu med den alt det konspirationspis. Det er fint nok du tror på at verden hænger sådan sammen, men lad være med at fremstille det som den endegyldige sandhed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Astral skrev:

Elektromagnetiske apparater til at styre folks tanker og ultralyds våben til at give folk "skizofrene" oplevelser

Atmosfærisk manipulerings anlæg: Haarp etc.

Hvad skulle forhindre dem i at bruge dem imod civile?

Må hellere se at få lavet den hat af sølvpapir så DE ikke styrer mine tanker.... MUST KILL HIPPIES *blip blop*

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Astral skrev:

...Med google, ikke sandt? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]