LOL Piercer..
Du er godt nok hård mod de stakkels begyndere,,
Jeg følger godt nok din holdning 100% da jeg selv har brugt mange mange timer/år på dyrkning og læsning og på den måde har udviklet en form for faglig kompetence på området.. men jeg var da også fuldstændig noob engang og troede feks. at det var muligt at dyrke med en rød disco lampe i et lukket skab fyldt med sølvpapir

Er dette ikke stedet folk nemlig kan stille mindre THC/CBD intelekt, erfarings baserede spørgsmål og få hjælp af nogle af os der har lært af vores egne fejl etc ?
BTW: staveplade der
Til emnet: Man kan da godt priotere sine penge og udstyrs indkøb og stadig få et helt ok resultat.. men selvfølgelig hænger tingene sammen som Piercer nævner det meste af vejen.. men der er jo ingen grund til at sparre og sparre i flere år for at få råd til det helt storre skunkeri udstyr SOTA. når man i mellemtiden sagtens kan få et tilfredsstillende resultat med det halve. Prøv dog evt de der lavenergi pærer som heller ikke udvikler særligt meget varme og på den måde heller ikke kræver helt samme grad af udluftning og effektforbrug til selvsamme. de hedder CFL mener jeg,, har ikke selv erfaring med dem,, men har kun hørt at det skulle være et billigt og ok alternativ til HPS både i indkøb og forbrug

CMIIW.