Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Få planter?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej endnu engang!

Jeg har overvejet at dyrke skunk. Jeg står bare med et større problem. Samtlige skunk-relaterede grow-guides, jeg har læst på nettet, indeholder ikke megen information om dyrkning af små planter indenfor. De beskæftiger sig med "gartnerier" med dyre lamper, der sluger for tusindsvis af kroner på en sæson. Er der nogle, der kender til nogle guides, der beskæftiger sig med følgende dyrkning af skunk inde i en lejlighed eksempelvis. Hvad hvis jeg ønsker 4-6 planter stående, hvor meget plads skal jeg bruge, hvilke udstyr skal jeg bruge, og hvor kan jeg købe dette udstyr? Jeg ønsker at få topkvalitets skunk uden at spilde for mange penge. Kom eventuelt med flere forslag (eks. en økonomisk løsning, kvalitet - dyr løsning, fin kvalitet - god økonomi etc.).

På forhånd tak! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

pheux skrev:
Jeg ønsker at få topkvalitets skunk uden at spilde for mange penge.

Nu er "mange penge" jo relativt, men jeg tror ikke du kan få topskunk, som du selv beskriver det uden at skulle lægge penge i til en ordentlig udluftning/ventilation og et skab af relativ størrelse + nogle ordentlige lamper. Der er med garanti andre herinde der kan uddybe, jeg kigger selv lidt spændt med hvis der er nogen der har nogle gode guides de godt vil af med.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Et HEPA filter kan billigt anskaffes ved at pille låget af en gammel nilfisk støvsuger :P
HPS lamper kan findes brugt, til fordelagtig pris...
Og så er der jo den gammeldaws bordblæser/ventilator...

Pheux skrev:
Jeg ønsker at få topkvalitets skunk uden at spilde for mange penge.

Tænk lige over at når først du har udstyret kan det jo bruges igen og igen og igen... Og sammenlign så med gadeprisen for god skoink...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den største udgift er strømforbruget og det slipper du ikke uden om hvis du vil have god kvalitet desværre.

Titel:
Dedikeret medlem

Nej men det er da stadig billigere -og langt federe- end at give pengene til narkolaj eller pusherjohn nede på hjørnet...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad hvis jeg kun har regnet med et lille skab med plads til 3-4 måske lige 5 planter? Er det så ikke lidt spild af strøm? I skal tænke på, at det desværre er pladsen det kniber med. :/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
pheux skrev:
Hvad hvis jeg kun har regnet med et lille skab med plads til 3-4 måske lige 5 planter? Er det så ikke lidt spild af strøm? I skal tænke på, at det desværre er pladsen det kniber med. :/

når du først har lært at lave en nogenlunde skunk, så kommer værdien af dit færdige skunk vel til at være væsentligt højere en hvad du bruger på strøm...

Titel:
Dedikeret medlem

5 planter er vel også fint til en lampe... Det er jo ikke tulipaner vi snakker om...

Og; Skunkdyrkning er (næsten) aldrig spild af strøm, kun for mit vedkomne da jeg har lagt hassen på hylden....

Titel:
LOL

Nærige spassere dyrker nærig spasser weed....... du lige som du selv har ret........Kvalitet Koster......... man kan blive ved.

Der er da ikke nogen der gider at bruge tid på at gøre sig selv tilgrin med at lave en "sådan dyrker du pis weed" guide, her ikke kigget på DCF så det kan da godt være du kan finde noget fluro crap der over.

Det kan godt være det er skod at være dig og møde en som mig, men c'mon hvorfor skulde vi beskæftige os med at dyrke discount weed bare fordi du ikke kan finde luft i din kontanthjælp til en HPS lampe.
Syndes din måde at spørge efter hjælp på er lidt laterlig og du har tydeligtvis ikke lagt mange tanker i blød inden du er gået i kast med dette project.

ALT koster penge også at dyrke hamp, sådan er det jo bare og det ændre sig ikke lige. Så du bør nok tæke over om du overhovedt er intresert i at dyrke noget, der efter så skal du sætte dig in i hvad du vil dyrke det og hvad du skal bruge.

Når du så har brugt mange timer på at finde ud af hvad du vil dyrke og hvad det nu kræver så kommer det ubehalige tidspunkt hvor du skal til at spare penge sammen, det kan ikke lade sig gøre at dyrke go weed uden godt udstyr - Når du så har sparet nogle penge sammen og købt de mest basale ting some Lys, ventilation og noget til at huse dine planter så vil jeg komme tilbage og sprørge.

"Hvordan dyrker jeg go weed med de her ting jeg har købt"

Sorry hvis jeg lyder lidt træls men der er så mange dumme spørsmål og mange fatter det ikke medmindre man bliver træls eller sur, så jeg er lidt træls fra starten.

Igår var der en der ville dyrke i en papkasse med en akitekt lampe, altså jeg ved ikke hvor i har alle de der ideer fra og om de har fjernet fysik/kemi i folkeskolen. Der er forskel på Lys og lys har forskelige farver, det svare lidt til at du kommer og spør om hvordan man får store muskler hvis man kun vil spise Mc D, fordi at gå til træning er for dyrt.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Piercer skrev:
det svare lidt til at du kommer og spør om hvordan man får store muskler hvis man kun vil spise Mc D, fordi at gå til træning er for dyrt.

Lol...

Titel:
Medlem

LOL Piercer..

Du er godt nok hård mod de stakkels begyndere,,

Jeg følger godt nok din holdning 100% da jeg selv har brugt mange mange timer/år på dyrkning og læsning og på den måde har udviklet en form for faglig kompetence på området.. men jeg var da også fuldstændig noob engang og troede feks. at det var muligt at dyrke med en rød disco lampe i et lukket skab fyldt med sølvpapir ;)

Er dette ikke stedet folk nemlig kan stille mindre THC/CBD intelekt, erfarings baserede spørgsmål og få hjælp af nogle af os der har lært af vores egne fejl etc ?

BTW: staveplade der :shock:

Til emnet: Man kan da godt priotere sine penge og udstyrs indkøb og stadig få et helt ok resultat.. men selvfølgelig hænger tingene sammen som Piercer nævner det meste af vejen.. men der er jo ingen grund til at sparre og sparre i flere år for at få råd til det helt storre skunkeri udstyr SOTA. når man i mellemtiden sagtens kan få et tilfredsstillende resultat med det halve. Prøv dog evt de der lavenergi pærer som heller ikke udvikler særligt meget varme og på den måde heller ikke kræver helt samme grad af udluftning og effektforbrug til selvsamme. de hedder CFL mener jeg,, har ikke selv erfaring med dem,, men har kun hørt at det skulle være et billigt og ok alternativ til HPS både i indkøb og forbrug ;) CMIIW.

Titel:
tjaaa jeg kunne da også gost forklare all de noobs der kommer at de kan dyrke lidt weed under lysstof rør/CFL pære, men når alt kommer til at vil jeg mene at folk er bedre tjent med at vente og købe det rigtige udstyr første gang.

Enten så skal man ud og købe så mange energi spare pære og porcelæns fatninger at du kan få en 400 Watt HPS til samme pris i den blå eller et andet sted brugt, ellers så kan man købe en "giant" CFL lampe i 125 Watt til små 500 kr som er næsten 2 gange så meget som jeg betalte sidst jeg købte 400 W HPS'er ind. De lå på den nette pris a 175 kr stk i den blå incl en pære der havde kørt 2500 timer, der ere massere gartnerier der sælger deres gamle lamper.

Men Det er jo blevet sagt en million gange og jeg ved jeg har skrevet det MANGE MANGE GANGE, så de små noob's kunne jo prøve søge maskinen inden de starter en tråd om aldi weed og fattigrøvs grow hvos de syndes jeg er for hård :twisted:

Men jeg ved da der er flere folk der dyrker under fluor lys inde på DCF's side, jeg er af den over bevisning at fluro lys er til Cloner og ikke andet da HPS og MH er langt bedre når de bliver samelignet. De forskelige DFL's virker også men du får bare ikke top kvalitet og det var hvad der blev spurt efter i første omgang.

MVH
Piercer :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]