Den første gang jeg prøvede heroin, følte jeg ikke, at det var noget særligt. De mest udtalte tegn, er en dejlig strøm af varme der ligesom "skyller gennem" kroppen samt en vis eufori altså en følelse af glæde eller lykke om du vil. Jeg synes ikke, at man fuldstændig glemmer eventuelle problemer, men deres betydning svinder kraftigt ind.
Derudover får man obstipation (altså forstoppelse.) og hele rusen er generelt præget af en følelse af at ens krop er i balance, og at man har det godt. Nå ja, og så får mange mennesker kvalme og brækker sig

Måske er ovenstående lidt overdrevet i forhold til en "første gangs oplevelse" der somregel er lidt mindre god ifhld. efter et par gange.
Jeg må alligevel anbefale dig at lade være, Opiman, da det er let at blive glad for heroin, hvis blot man har det mindste problem, eller en lille ubalance i sin psyke. Hvis du alligevel vælger at prøve det, så hold dig til én gang. Personligt var jeg ikke hooked efter første gang, og der gik adskillige måneder før jeg prøvede det igen. Det er dog ikke sikkert, at du har det på samme måde, men chancen er der vel.
Mvh. Psyko