Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 21:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg sad lige og skrev et indlæg til tråden Hvad skal blandes og Hvad skal ikke?, men den blev lukket inden jeg var færdig. Jeg mener dog stadig at det jeg har skrevet har relevans, så nu poster jeg det i stedet som en selvstændig tråd, forhåbentlig udvikler den sig i en anden retning end den forrige.

yeti skrev:
Jeg kan bekræfte at man fint kan blande GHB og alkohol uden at det bliver farligt, hvis man sørger for at overholde nogle enkle men afgørende sikkerhedsprocedurer. Det handler om at afstemme doseringen, og det handler primært om at begrænse alkoholmængden og hvor hurtigt man indtager den, men naturligvis også om at tage tilsvarende mindre mængder GHB. Man bør altid tage GHB'en før alkoholen, eller i hvert fald senest efter de første par genstande(her menes 2-3 stykker, ikke 10-15!), og generelt sørge for at indtage alkoholen langsomt, så man undgår ubehagelige overraskelser, ca. 1 til 1½ genstand i timen er sandsynligvis passende. Man skal huske at det tager noget tid at drikke alkohol i så store mængder at det bliver farligt, hvorimod man i løbet af et øjeblik kan indtage en livsfarlig mængde GHB, så hvis man er skidefuld kan man nemt komme meget galt afsted med at tage GHB, hvorimod det er mere sandsynligt at man falder i søvn inden man kan nå at indtage så store mængder alkohol at det er farligt, hvis man tager GHB'en først.

Ovenstående er selvfølgelig ikke nok, man skal altid huske også at tænke selv!

Dette indlæg er ikke ment som en opfordring, jeg skriver det primært fordi jeg synes at "aldrig" er et for firkantet og unuanceret ord at bruge. Naturligvis er det rigtigt at hvis man helt undgår blandingen kommer man ikke galt afsted med den, men sådan kan man sige om stoffer helt generelt, og "just say no" er jo ikke kendt for at have den helt store gennemslagskraft blandt psychedelia's brugere.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du har såmænd nok fuldstændig ret i at "just say no" nok alligevel preller af på de fleste herinde. Men jeg forstår det stadig ikke.

Giver det en bedre rus at blande de to stoffer end når man bruger dem hver for sig? Ellers kan jeg ikke se hvad pointen er i at blande dem. Du kan sikkert nok slippe afsted med at blande de to hvis du tænker dig om og tæller genstande, men der er ingen vej udenom at det ER en højrisiko-affære - og alkohol og GHB er jo heller ikke ligefrem stoffer der er kendt for at højne ens dømmekraft.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Drupe skrev:
Giver det en bedre rus at blande de to stoffer end når man bruger dem hver for sig? Ellers kan jeg ikke se hvad pointen er i at blande dem.

Nu taler jeg udelukkende for mig selv, men dengang jeg selv eksperimenterede lidt med at blande alkohol og GHB - idag vil jeg hellere undvære den ene - var det primært for at kunne indtage GHB til fester, uden at det virkede underligt. Hvis man ankommer til en fest/socialt arrangement her til lands og takker nej til alkohol, så er man IME allerede klassificeret som en freak.
Jeg kan dog ikke anbefale det til nogen, da det ikke rigtig forbedrer rusen. Og som du også er inde på, Drupe, så risikerer man at miste fornemmelsen for hvor meget man kan tåle.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Du har såmænd nok fuldstændig ret i at "just say no" nok alligevel preller af på de fleste herinde. Men jeg forstår det stadig ikke.

Giver det en bedre rus at blande de to stoffer end når man bruger dem hver for sig? Ellers kan jeg ikke se hvad pointen er i at blande dem. Du kan sikkert nok slippe afsted med at blande de to hvis du tænker dig om og tæller genstande, men der er ingen vej udenom at det ER en højrisiko-affære - og alkohol og GHB er jo heller ikke ligefrem stoffer der er kendt for at højne ens dømmekraft.

Jeg tror det handler om at mange godt kan lide at få et par øl i sociale sammenhænge, uanset hvad de så iøvrigt har indtaget, alene fordi det at drikke i sig selv er noget der er "tradition" for at gøre ved den slags lejligheder. Jeg drikker ikke selv alkohol, men jeg har en del bekendte der jævnligt blander GHB og øl, og det er mit klare indtryk at hyggen ved at få et par bajere sammen har meget at sige. Virkningen af GHB er dog for mange at foretrække fremfor virkningen af alkohol, så det er sandsynligvis grunden til at de ikke bare holder sig til en af delene. Om rusen er bedre skal jeg ikke kunne sige, men den er i hvert fald anderledes.

Du har helt ret i at det er en risikabel affære, men risikoen kan(som ved al brug af narko) formindskes radikalt ved hjælp af lidt omtanke. Omtanken kan selvfølgelig godt tænkes at fordufte i forbindelse med indtagelsen af de 2 substanser, men hvis man gør noget i stil med hvad jeg beskriver ovenfor, vil man overvejende være påvirket af GHB og knap så meget af alkohol, som IMO er langt den værste af de 2 mht. forringelse af åndsevnerne, og det vil gøre at man i de fleste tilfælde simpelthen vil falde i søvn inden man når at få indtaget så meget at det kan blive fatalt.

En vigtig ting som jeg ikke fik med i det første indlæg er at man skal indtage sin alkohol i form af øl eller evt. vin, og i hvert fald helt undgå sprut og andet med høj alkoholprocent, netop for at sætte en naturlig grænse for hvor hurtigt man kan nå at indtage alkoholen.

Og som sagt, dette er absolut ingen opfordring, og jeg kunne aldrig selv finde på at blande de 2 stoffer. Men for dem der insisterer på det(og dem er der uden tvivl nogle stykker af) er dette nogle retningslinier for hvordan man med stor sandsynlighed kan undgå at det for alvor ender galt. Det er ingen garanti, men det forbedrer odds'ene betydeligt.

Titel:
Insane psychedelia user!

yeti skrev:
Drupe skrev:

Jeg tror det handler om at mange godt kan lide at få et par øl i sociale sammenhænge, uanset hvad de så iøvrigt har indtaget, alene fordi det at drikke i sig selv er noget der er "tradition" for at gøre ved den slags lejligheder.

Jeg har løsningen: Light øl!

:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Umiddelbart en god idé, men i de kredse jeg færdes i ville drillerierne ingen ende tage, hvis amn hev en sekspak "Light" op ad den krøllede Netto-pose :D Jeg kunne forestille mig tilfældet var det samme andre steder...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har flere gange på GHB nydt en øl eller 2 uden problemer, men som Yeti fornuftigt nok skriver er det fornuftigst at indtage dem efter at den dose GHB man har taget virker.
Forsigtighed tilrådes dog!

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]