Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
123

Senest rettet af Gæst 20 okt 2005 15:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Håber ikke at dette topic osse bliver låst idet at jeg selv syntes....

ok... men hvad synes du så nu?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Psyborg skrev:
Hvad fanden er der sket med det her board?

Der bliver nu gjort et forsøg på at holde det seriøst. Dengang du startede herinde, var det mere eller mindre en flok psykonauter, der alle kendte hinanden. Det er meget større nu, og med den massive stigning i medlemstallet, må der nødvendigvis følge en hårdere moderering, hvis det ikke skal gå op i gøgl. Jeg tror ikke majoriteten herinde, ser sig selv som være direkte "i kamp med systemet." Og selv med ytringsfrihed er der nogle regler der skal overholdes - f.eks racismeparagraffen i samfundet, og nogle regler for hvad man må og ikke må sige her på siden.

Der er nok en del af de mere seriøse herinde - mig selv indbefattet - der mener at det vigtigste idag er harmreduction ikke at det bare skal være "sjovt at være her." Desuden mener jeg faktisk, at det er blevet sjovere og rarere at være på siden, efter at vi indførte den hård(ere) modereringsstil.

Jeg ved udemærket godt, at mange slet ikke lytter til de råd vi giver dem, men jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle holde op med at give dem gode råd - evt. begynde at give dem usikre, halvfarlige råd.
Hvordan skulle det nogensinde kunne virke skadereducerende?
Jeg indrømmer gerne, at informationerne nogle gange bliver præsenteret i en lidt esoterisk form, men jeg vil stadig holde på at det er muligt at få et "straigt answer", som den jævne teenager kan forstå.

Dem rundt omkring i landet der dør af det, kan vi ikke gøre så meget for, hvis ikke de stikker snuden forbi siden her, eller ikke gider at lytte. Ikke at ville lytte til gode og velmenende råd, er nu engang en del af det at være ung. Jeg har selv været dér.

Mvh. Psyko

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Modereringsstilen er for svag, og der burde sættes ind allerede i indslusningsfasen til boardet,.. stilles nogle relevante spørgsmål/krav, som kunne få ”ansøgeren”/medlem/brugeren til at overveje, om det var et board for ham/hende(bl.a. bliver flere fornuftige hunkøn jo nærmest skræmt fra liv og sans, når Brian/knallertniveauet får lov til at kører over gevind) Det kræver også en balance dér.

En indslusning samme sted hvor nye brugere skriver nicknames og alt det andet smarte lir. Relevante spørgsmål med et vist(”højt”/nødvendigt) niveau!!
OG, hvor mange medlemmer logger sig egentligt på, bare en gang om måneden, eller en gang hvert halve år!? Var det ikke samtidig en god idé, at sende en mail til de fraværende, og hører om de stadigvæk var interesseret i et medlemskab, og så kunne de jo passende ledes igennem indslusningsmodellen!

I er velkommen til at slette hvad i synes af om mine lalleglade indlæg. Jeg indrømmer, at jeg er røget med i (nogen af)psychedelias(mis-/brugernes) dybe fordærv og til tider har bevæget mig langt væk fra boardets dybe og smukke filosofi/ånd.
Ikke at det er umuligt, men har desværre kun kendt til psychedelia, i 5-6 år af mine 25 års mere eller mindre ”fornuftige stofoplæring”, og det går desværre lidt op og ned med seriøsiteten, specielt når niveauet er så lavt og man kan ha’ sine svage øjeblikke.
Det skal ikke være nogen undskyldning,.. men det er, det jeg føler, og det der sket.. og jeg kan ikke undværer den daglige psychedelialæsning, og måske en enkelt lille bemærkning.

Hvis der endelig skulle være, undskyld udtrykket, og undskyld til alle jer der hedder Brian, et sted for n00bs,… så luk dem ind i 3 specielle n00bs r00ms,… hvor der bliver kørt en hård moderering, og hvor de får at vide, hvor svært de får ved at komme ind i de seriøse forums.

Nåh, blabla. det er sent, og GHB’en slår ind. Håber ikke det var alt for sludder-mudderkastning…

(Undskyld tegnsætnig og stavefejl,.. i ved hvem i er :P)

Titel:
Junior medlem

Leach skrev:
Modereringsstilen er for svag, og der burde sættes ind allerede i indslusningsfasen til boardet,.. stilles nogle relevante spørgsmål/krav, som kunne få ”ansøgeren”/medlem/brugeren til at overveje, om det var et board for ham/hende

Det lyder lidt som den måde Dextroverse kører på. Der opretter man en bruger og skal herefter skrive nogle få ord om hvorfor man ønsker at blive medlem af netop dette board. Det bliver så gennemlæst og godkendt/benægtet af nogle moderatorer.. Så kunne man evt. holde Brians spørgsmål om kNaLLaRh til et, jae, noob-forum. Dunno.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Mange tilmelder sig boardet for at søge viden og blive klogere. Hvis de kun kan stille deres spørgsmål i et noob-forum, ved jeg ikke hvor meget harmreduction, der kommer ud af det.
Jeg synes også, at erfaringen viser, at antallets af en brugers tidligere post ikke nødvendigvis er proportionalt med graden af vedkommendes seriøsitet på boardet. Når det er sagt, så synes jeg da også, der skal være plads til lidt gak og gøgl, så længe det ikke forstyrer helheden.
Måske burde der bare blandt mods og admins udarbejdes et regelsæt, som brugerne skulle rette sig efter. Hvis brugerne ved, hvad der er tilladt, kunne man nok også undgå mange sure opstød, når The Mods :twisted: griber ind.

Titel:
4-5-6

og lås det topic - det er meget bedre det andet sted

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Sys virkelig harmreduction-delen har været virkelig god for mig .. Der er ikk mange steder på nettet hvor der står, hvad man skal passe på, hvis man beslutter sig for at prøve stoffer .. Sååh .. Behold den .. smil ..

- Men sys nu også at der skal være plads til lidt useriøsitet herinde, ellers tror jeg at mange vælger stedet fra, da det hurtig bliver for kedeligt ..
Og hvorfor skal man lukke nogen ude ?! Der burde da være plads til alle ..

---> Mette ..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Så lukker jeg den.

//Edit: Topic lukket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]