Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 07:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg bor hos min mor og snakker yderst sjældent med min far, så han er pænt offtopic i mit tilfælde...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg holder ikke noget skjult

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Mine foraeldre ved for meget..

De har bla. slaebt mig paa hospitalet efter for meget kodein :(

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Min mor hun ved det. Hun var ikke glad for det da hun fik det fortalt dengang. Men hun har måttet se hendes fordomme besejret i kraft af min opførsel. Det er over 5 år siden jeg fortalte det hele. Siden da er jeg hverken blevet psykotisk, narkoman eller trækker dreng. For slet ikke at nævne jeg stadig er det eneste familie medlem der har klaret turen hele vejen til uni, og så med en kæreste og et arbejde. (enhver svigermors drøm)

i sidste ende bør man vel altid fortælle det til de gamle, men har man mistanke om at de vil handle som FUSK's forældre så bør man nok vente til man er flyttet, og også kan fortælle dem "jamen jeg har jo gjort det i 5 år, og jeg klarer mig fint" og så blive ved med at afkræfte deres fordomme i kraft af sin fornuft.

Bøh

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har aldrig fortalt noget, og har ikke i sinde at gøre det i nærmeste fremtid. Jeg flyttede hjemmefra for et par år siden, og det ville skabe en masse bekymringer hos min kære mor, og det vil jeg ikke være bekendt.

Min far har i alt fald haft nogle mistanker, men jeg tror mere det skyldes min musiksmag og det faktum at jeg har været til så mange arrangementer med elektronisk musik igennem tiden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
De ved det hele pånær mine flirter med opiater.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Tror helt sikkert osse mine forældre har deres mistanker, kommer sig nok osse først og fremmest fordi jeg har min min interesse for elektronisk musik,
syre- ell. svampe musik som min far kalder det :lol:
Men nok osse pga af de gange hvor jeg er kommet hjem, med store øjne, kl. 10 om formiddagen efter at have været til et elektronisk musik arrangement.

De har også spurgt mig utallige gange om jeg bla. tog ecstasy og svampe, men det er faktisk mest min far der er værst, tror sagtens min mor ville kunne forstå mig hvis jeg virkelig prøvede og forklare hende tingene.

Men min far er en helt anden sag, han sidder rent faktisk og håner dem man hører om som er krattet af, efter brug af stoffer, og så kan jeg ikke andet en give ham, forsigtigt ret, og spille uvidende omkring stoffer, for hvis jeg begyndte og remse noget af min viden op, ville han da helt sikkert tænde fuldstændig af og sige jeg skulle flytte hjem igen(selvom jeg er 19år)

Jeg var 18 da jeg flyttede hjemmefra, og der sagde han til mig: "Hvis jeg opdager du tager noget ell. ryger hash, så rýger du hjem igen med det samme. Han giver mig osse nogen gange stikpiller, og siger f.eks: "...ja, og så når du sidder og tar svampe til dit syre-musik"

Min far skulle også på et tidspunkt lave noget med mit internet, og fandt så lige ud af jeg havde været inde på dennse side, puhaaa jeg måtte ud i en længere forklaring om hvordan jeg var kommet herind.

Ja undskyld det blev et lidt langt indlæg, men ville bare lige give en lille indsigt i hvordan det er og være mig, og have den interesse jeg har, og så have en far som virkelig afskyr stoffer over alt i verden. Det er ikke lige altid let, for man vil jo heller ikke såre de gamle.

Men en ting er helt sikkert, min far får ihvertfald ALDRIG noget afvide, så mister han helt sikkert tilliden til mig.

p.s. undskylder for dårlige formuleringer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Citat:
Jeg var 18 da jeg flyttede hjemmefra, og der sagde han til mig: "Hvis jeg opdager du tager noget ell. ryger hash, så rýger du hjem igen med det samme. Han giver mig osse nogen gange stikpiller, og siger f.eks: "...ja, og så når du sidder og tar svampe til dit syre-musik"

R'n'B, den trussel kan han da stikke skråt op. Han kan ikke tvinge dig til noget som helst. Nogen gange bliver man altså nødsaget til at gøre sine forældre det klart, at de absolut ikke skal blande sig i ens liv. Hvis man ikke tager det opgør, fortryder man det senere i livet. En del af det at blive voksen er at rive sig løs fra det gamle forældre/afkom mønster, og se hinanden som ligeværdige, og efter min erfaring kommer der kun positive ting ud af det i det lange løb. Men det er min erfaring, husk det.

Mvh og held og lykke,
Ash

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
R'n'B >> Du er myndig, så din far kan ikke tvinge dig til noget som helst. En del af det at blive voksen, er at opfatte sig selv som ligeværdig med alle andre, -også sine forældre. At man så kan være bange for at såre dem, er noget helt andet.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Troede jeg kunne skjule mit store forbrug af cannabis for min mor, men her for ca 9 måneder siden efter jeg lige var ude og ryge en lille pind da jeg var oppe at besøge dem, kom jeg ind, og min mor spurgte: "Hvorfor er dine øjne så slørede ?" og så gik den derfra. Vi snakkede i 1½ time omkring det, og jeg fortalte og fortalte om alt det jeg har læst omkring det, og fortalte hende hvordan det virkede, da hun aldrig har røget før

Hun fortalte at hun havde vist det i flere år, men hun sagde ikke noget... Sygt !

Jeg kom med nogle pissegode argumenter, og fik udredet nogle fordomme hos hende. Hun havde sådan set ikke noget imod det, og går også ind for en legalisering af hash (fortalte hun mig). Hun har ikke noget som sådan imod at jeg ryger, det skal bare ikke være for meget, og hun så helst at det kun var i weekender/ferier og til fester jeg røg, men det kan jeg ikke holde.

Men min mor er sku nice, hun har vandet mine hampplanter mens jeg var væk, og lagt drivhus til spiringen, men hun vil helst ik have det i huset....

For nogle dage siden høstede jeg det sidste jeg havde stående deroppe, og lagde det til tørre, men glemte at lægge det lidt skjult, så mens jeg sad og så TV kom hun ind og spurgte om jeg ik kunne finde et andet sted til min skunk :P

Det var totalt underligt i starten at tale med sin mor omkring sådan noget, men nu er det utrolig rart...

Behøver ik at sige jeg skal ned efter smøger eller bare skal ud og gå en tur (har jeg brugt ALT for mange gange...) Jeg skal lige gå en lille tur, og nyde vejret, og så kommer jeg tilbage med øjne der vender hver sin vej. De er ligeså røde som en albinos med høfeber, så det må have været rimelig tydeligt...

Dengang jeg boede hjemme og prøvede DXM for første gang (det første "stof" jeg prøvede ud over alkohol) fandt min far ud af det pga. han fandt den tomme indpakning på mit værelse...

Han fandt også ud af at jeg røg tjald, og for at gøre en lang sej og virkelig irriterende historie kort, så gik det ud på at jeg ved en fest hos en der havde drukket to flasker rustbehandling og var godt stiv, og til den fest havde jeg et par joints med, og vi røg. Han skulle selvf. også ryge med, men frarådede ham det, men han fik den til sidst da han tog den ud af hånden på mig (ladet med ½g. nepal) og tog et par sug.

Efter det gik han videre, og nogen fandt ham så næsten bevidstløs inde på hans seng, hvorefter der var en der ringede efter en ambulance...

Han blev kørt afsted, og vi tænkte ik mere over det sådan rigtigt.

Den følgende uge var der nogen der sagde at han var blevet forgiftet (?) men ikke af hvad. Nogle dage efter ringede min far så og bad mig komme hjem med det samme, og det gjorde jeg så :S
Han havde fået et brev fra min skole om at jeg havde haft nogle ulovlige stoffer med til en fest, og at der var en der var blevet rigtig dårlig af det jeg angiveligt skulle have haft med.
Skolen havde fundet ud af det pga. en pige der ville "hjælpe mig ud af dette problem" (citeret :roll:) og at det der var i min joint skulle have været rygeheroin, så var 1mm fra at blive smidt ud af skolen osv.

Jeg blev selvf. pisse sur, og ringede straks til hans forældre og bad om et møde med dem... Jeg fortalte dem det hele, og han var selvf. ret flov. Han havde sagt til dem at det var rygeheroin fordi han besvimede, men senere kom det så frem at det var en ethanolforgiftning han havde fået.

Men derefter vidste alle på skolen at jeg røg, og min klasselærer kom hen til mig og gav mig råd og alt muligt omkring tjald, hun var fandme en nice lærer. Hun sagde at jeg aldrig skulle købe færdige derinde, og så skulle jeg bare hilse Tøsen fra hende, så ville jeg få lidt rabat ;)

Cool lærer... Vi var også engang hjemme hos hende, og der lå et par jointfiltre i askebægeret :D

En anden gang jeg blev nuppet var da jeg kl. 1 om natten bestemte mig for at ryge en lille J inde på mit værelse, og det skal siges at det hus er et af de mindst lydisolerede jeg har mødt i lang tid. Efter at have røget halvdelen med åbent vindue og pustet røgen ud der, så jeg til min skræk ud af øjenkrogen til venstre at havedøren blev åbnet, og jeg skyndte mig at slukke og lukke vinduet, gemme det hele og smutte i seng lige før min far drønede ind.
Hun spurgte hva det var jeg var i gang med at ryge herinde, og jeg gik til bekendelse...

Han er så meget imod hash, og har også selv røget lidt. Første gang han røg, var nol på jordhooka (:!:) men han syntes at det var noget lort.
Han tager fejl :D

Han ved det sku godt, og var bestemt ik glad for det... Han tror jeg er stoppet, selvom jeg ryger endnu mere end dengang :D

De ved ik noget om alt det andet

Så nu tror jeg lige jeg skal ryge, dette gjorde mig helt rygetrængende :lol:

/Xp3rt

Titel:
Junior medlem

@ Fanny & Ash: Ja jeg er jo myndig, er heller ikke bange for at de skal tvinge mig til at flytte hjem igen, hvis de skulle gå hen og opdage det, det får de simpelthen ikke lov til!!!!

Ville også bare lige vise hvordan han er omkring stoffer, men nu er min far generelt et meget snævert synet menneske, ret trist :(

Men ville jo heller ikke stå og sige til ham at det kunne han godt glemme, fordi så var han jo klar over det med det samme. Så valgte bare at ignorere det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Min historie startede med at jeg ville fortælle min mor at jeg var begndt at ryge(cigaretter that is). Jeg sad i et stykke tid og prøvede at tage mig sammen, og fik til sidst ringet til hende for at sige det. Jeg fik det sagt og vi snakkede lidt om det osv. Efter et stykke tid kom hun så med spørgsmålet:"Ryger du så også hash?" og jeg svarede så ja, og hun startede ud med at snakke om at det var lidt dumt og fortælle om dengang hun selv gjorde det og hvordan nogle af hendes venner sank ned i et hul.
Jeg fortalte så at jeg ikke røg så tit og at jeg nok skulle passe på, og alt i alt tog hun det meget pænt.

Jeg syntes det var dejligt at få fortalt tingene som de var, og regner da også med at update hende med hvilke nye stoffer jeg prøver som tiden går.
Hun har også selv sagt at jeg bare skal spørge om svampe hvis jeg er i tvivl om hvordan de virker(Hun ved vidst en god del om den slags^^) hvilket jeg syntes er ganske cool:)

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvorfor skulle man fortælle sin gamle at man bruger stoffer?

Du fortæller dem vil heller ikke være gang du har dusket en dame eller lig.

Titel:
Dedikeret medlem

daffy duck skrev:
Hvorfor skulle man fortælle sin gamle at man bruger stoffer?

Du fortæller dem vil heller ikke være gang du har dusket en dame eller lig.

Nu er det rimeligt sjældent, jeg dusker lig.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes, det er fint at fortælle sandheden, hvis det gavner noget.
De fleste herinde har været så heldige at deres forældre har været meget tolerante, FUSK er et glimrende eksempel på at ikke alle er så heldige. Jeg synes ikke, at løgnen er en god udvej altid, men det kan være en nødvendighed. Det virker mest naturligt, at hvis man virkelig gør noget, som man ikke tror ens omgivelser kan acceptere, så holder man kæft med det, og/eller lyver om det, når det er nødvendigt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Årets kommentar, THeBo :D

Og meget lækkert med seriøs respons fra jer andre.

Er enig i at man skal overveje om det vil gavne den ene eller den anden part at fortælle det, og jeg havde bestemt ikke forestillet mig at min mor ville tage det så pænt.

Det kom dog også frem under lidt specielle omstændigheder:

Jeg havde været hjemme hos en kammerat dagen før hvor vi havde lavet en god portion svampethe. Da jeg kom hjem havde svampene i en zippose i en pose med en stor blød, et par hjemmesko og andre hyggelige ting til at gøre oplevelsen bedre.

Mor og jeg sidder så og ser tv, da hun pludselig hiver zipposen op af den anden pose, og kigger meget mistroisk på mig og spørger "Emil. Hvad er det her?". Og så var løbet ligesom kørt.

Men må stadig sige det var en meget stor sten der faldte fra mit hjerte - hellere det, end at de får det af vide af andre: f.eks venner eller i yderste tilfælde politiet.

Titel:
Mine de gamle ved hele lortet - alt om mit narkoforbrug og det har de vidst siden år 2000........ de er ligeglade med at jeg ryger den fede, min mor gør det selv til tider, min far holder sig fra det........ de er ikke så glade for alt det med XTC-COKE-AMF og de syntes at det er meget dumt at lege med svampe og frimærker........ men de kan sagtens acceptere mig for det... så jeg har squ nogle ganske fine forældre... og hvis det var at de var imod det ville det være deres hovedpine og kun min når jeg ligger med tømremænd *lol*

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyborg skrev:
........ de er ligeglade med at jeg ryger den fede, min mor gør det selv til tider, min far holder sig fra det........

WhOOt? :shock: :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Elektra aka. dance2trance skrev:
WhOOt? :shock: :lol:

Du tror måske det kun er unge mennesker som ryger cannabis??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Mine forældre ved absolut intet og det skal de heller ikke.
Mine forældre har aldrig røget hash, og de tror stadig det kun er noget man gør inde på Vesterbro.. De aner ikke at en del forældre fra min klasse er mindre fordomsfulde og selv ryger dem en pind en gang imellem.. Haha, en knægt fra min klasse har en mor som har en helvedes masse pot liggende og det bliver der lånt flittigt af :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]