Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
XP-virus skrev:
er tjald det samme som pot???

Tjald er et slangord for hash, pot, whatever...

Titel:
Junior medlem

DH skrev:
XP-virus skrev:
er tjald det samme som pot???

Tjald er et slangord for hash, pot, whatever...

okay.. tak

Titel:
Junior medlem

men var der ikk en med en opskrift på et eller andet let :lol: .. og det skal være noget man kan blive skæv af... og det skal heller ikk være noget man bliver for skæv af...

ps. jeg sætter pris på at i prøver at få mig til at stoppe..
men jeg stopper nok ikk..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
For at du kan ryge dit pot skal det gøres supersoniks,
altså læg noget af dit pot i vand(i en kaffekop), i ca 5-10 min og bagefter skal du lægge det i ovenen i ca 15 min på 190 grader (helst varmluft, spørg moar hvis du ikke ved hvad varmluft er)
-gør det 2-3 gange. Og så er det klar til rygning og det må gerne være fugtig, det gør ikke noget, ikke når du bruger den her metode.
Du kan evt. blande det sammen med lidt bannan, gir en herlig sød smag. Du kan også pifte dit tobak op med oregano, det gir sådan en lidt pizza agtig smag eller...mums.

Titel:
Junior medlem

flabbe skrev:
altså læg noget af dit pot i vand(i en kaffekop), i ca 5-10 min og bagefter skal du lægge det i ovenen i ca 15 min på 190 grader (helst varmluft, spørg moar hvis du ikke ved hvad varmluft er)
-gør det 2-3 gange. Og så er det klar til rygning og det må gerne være fugtig, det gør ikke noget, ikke når du bruger den her metode.
Du kan evt. blande det sammen med lidt bannan, gir en herlig sød smag. Du kan også pifte dit tobak op med oregano, det gir sådan en lidt pizza agtig smag eller...mums.

mange tak..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
det var så lidt, du kan bare pm mig hvis du vil vide mere.
-Der er andre metoder, men de er lidt mere indviklede så dem vælger jeg ikke at skrive. Du skriver jo som sagt at du er nybegynder.

-Bare fordi man er 13 kan man godt være mere udviklet end andre og hvis du synes det er fornuftig at ryge nu så skal du da self. gøre det.
_Du ryger det jo garenteret alligevel din bavian ;)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hej XP-Virus.

Da jeg var 12 år gammel, roeg en del af mine aeldre venner hash. Jeg gjorde ikke, men en dag taenkte jeg, okay nu prøver jeg. Siden da har jeg røget meget hash. Ryger vel hver dag nu.

Hvordan det går med min uddanelse spør du? Tjaeh, jeg afsluttede 10. klasse, men et enkelt 11 tal, resten 6-7 taller. Så begyndte jeg på gymnasium. Stoppede efter 3 uger. Så startede jeg gartner uddannelse. Så stoppede jeg efter 1½ måned. Så tog jeg på produktionsskole resten af året (produktions skole er en skole, hvor man intet lærer. Det er ikke meningen. Det er bare tidsfordriv). Her til sommer startede jeg så på teknisk skole. Dumpede grundforløb og er nu ved at gå det om.

Hvor vil jeg hen med er så det næste du spørger? Tjaeh, jeg giver ikke hashen skylden for det. Men det har været en del af det. Tro mig, det bliver sværere at tage sig sammen til ting. Selv simple ting som at gå ud i skraldespanden med noget, istedet for bare at smide det på gulvet!
Man ka ikke rigtig tage sig sammen til at lave lektier, holde venskaber ved lige.

Så spørger du jo nok "Ja men har det ikke været nogle seje år med alt det hash?"
Nej... selv da jeg fik 2500 hver anden uge ude på produktionsskolen, var havde jeg ikke de penge i mere end et par dage. De gik til hash og sprut. Det gjorde jo så at jeg gik meget i det samme tøj, fordi jeg ikke havde penge til nyt. Så, jeg ku se ret ussel ud en imellem.
Der var ikke råd til fede ting.

"Jaa men du får vel meget fisse med alt det hash?" Ja, ( :wink: ) men det er ikke pga hashen. Bong og pinde er et turnoff hos de fleste piger.

Så mit råd til dig, er at droppe det hash. Hvis du ikke begynder at ryge nu, vil du om få måneder slet ikke interesere dig for hash mere. Så har du en anden ting der netop intereserer dig. Derimod hvis du begynder nu, så bliver du ved at tænke på og så er stilen for de næste mange år af dit liv lagt!

Du ska selvfølgelig ikke lade være med at ryge hvis du engang når du er ældre har lyst. Så ska du da bare gøre det. Men lige nu... dumt!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Tidligere holdmedlem

alle folk fylder dig med pis, hver post er løgn, og du er dum nok til at tro på det.

og ved du hvorfor? 13 årige har intet ag gøre herinde, drop alt om dine dumme eksperimenter, og vent til at du har fået hår på pikken!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Rex Mundi skrev:
alle folk fylder dig med pis, hver post er løgn, og du er dum nok til at tro på det.

og ved du hvorfor? 13 årige har intet ag gøre herinde, drop alt om dine dumme eksperimenter, og vent til at du har fået hår på pikken!

Banankage med dexofan drys? Løgn? Nu må du liiige :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
XP-virus skrev:
men var der ikk en med en opskrift på et eller andet let :lol: .. og det skal være noget man kan blive skæv af... og det skal heller ikk være noget man bliver for skæv af...

Velkommen til!
Jeg plejer selv at ryge det sorte fnulder, der samler sig mellem min storetå og den ved siden af. Skal bere blandes med lidt kokos og så i en cigaret. Siger dig det er lækkert! Total homegrow! Bare sig til, så kan jeg sende dig noget. Men det er stærke sager, man blir nemt afhængig, så ikke noget med hverdagene! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Og jeg troede jeg var dum i den alder. Håber sq det er en joke det her.. :roll:

Undskyld XP-virus for mine og andres nedværdigende ord, men for at være helt ærlig så beder du selv om det.

Og for at gøre det helt klart for dig... Så lad vær med at følge nogle af de "råd" du har fået i det her topic, for dit eget bedste :wink:

I tilfælde af at det ikke skulle være en joke, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig ikke at begynde at ryge i så tidlig en alder. Jeg var selv 12 da jeg begyndte at ryge fede, 13 da jeg startede her på psy. og med at indtage dvs. sjove ting... Tro mig, det har sgu sine følger. Selvfølgelig har du ikke planer om at blive afhængig - hvem har det? - men det vil næsten altid have sine følger at starte i så tidlig en alder. Koncentrer dig om skolen man, jeg er selv ked af at jeg ikke gjorde mere ud af det dengang.

Nu er jeg kun 17 så du skal ikke regne mig for at være en del af psy's størstedel... "Gamle røvhuller" :wink: Men ved sq hvad jeg snakker om, når det drejer sig om at starte med tingene i så tidlig en alder.

Vent et par år endnu, for dit eget bedste... Pas skolen, drik dig fuld og knep nogle ho's. Kloge ord herfra. Hygge

Titel:
Junior medlem

hmm hvis jeg skal have nogle gode pot frø kan jeg så godt købe dem i brugsen/Rema 1000??? og hvis jeg kan hva hedder de så??

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg synes det er lidt latterligt at folk skal kommer med en masse bullshit fordi de ikke mener XP-virus er gammel nok. Det er fint at I kommer med argumenter for, hvorfor han ikke skal begynde at ryge i en så tidelig alder, men lad da være med at fylde ham med løgne. Er det ikke lidt imod hvad psychedlia står for?
Selvom man er 13, har man stadig ret til korrekt information.

XP-virus, det ér meget tidligt at begynde at ryge, men hvis du alligevel har tænkt dig at gøre det, så lad være med at gøre det i hverdagene og lad være med at gøre det mere end højst en gang om måneden, og helst endnu sjældnere.
De frø de har i supermarkederne er industrihamp som er avlet til ikke at indeholde nogen af de stoffer som man bliver skæv af, eller ihvertfald så lidt at man ikke får nogen virkning. Hvis du vil dyrke dine egne planter kan du enten prøve at så nogle af de frø som man engang imellem får med sit pot, ellers må du købe dem over nettet, men det er vel lidt svært når du ikke har dankort og du bor hjemme..
Og lad være med at følge flabbes råd om det med ovnen, det vil kun ødelægge dit pot..
Men vil du ikke nok seriøst overveje, om du ikke kunne vente et par år eller tre med at fortsætte dine eksperimenter?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
XP-virus skrev:
flabbe skrev:

mange tak..

Der måtte jeg altså komme med en latter så høj at mine kolleger blev helt bekymrede for hvad jeg NU havde taget på arbejde :lol:

Det 'en joke for helvede...

Ligesom det meste andet mig og andre har skrevet til dig...

Men mit råd til dig er også at lade være med at ryge, indtil du har overstået folkeskolen. Hvis du begynder at ryge nu, vil du få sværere med at tage dig sammen, gider ikke en skid, og det koster knapper

Jeg har haft problemer med min uddannelse på teknisk skole, bare fordi jeg røg. Hvordan tror du ikke at DU vil reagere, en 13-årig skoleknægt med hormoner der flyver rundt i kroppen, en del forvirring i hjernen om hvem du er og alt det der.
Hash gør andet end at du får det sjovt, og du begynder at grine, det ændrer måden du opfatter verdenen på, så du kan misforstå en hel del. Jeg er selv over den myndige alder, og mit rygeri har sat sine spor, og har haft problemer med at få min hverdag til at fungere.

Hvis du som 13-årig (og stadigvæk et barn, sorry, men det er du) begynder at ryge i weekenderne, vil du nok ikke have nogle problemer med det. Men ved at du begynder at ryge tidligt, bliver du også vænnet til det, og det bliver mere acceptabelt for dig at ryge mere.
Du vil også have en helvedes tid til at finde nogle der sælger, og tro mig, det er ikke så svært som du måske tror.

Gi' mig 1 time i en eller anden større by, og jeg skal skaffe dig tjald. ;)
Det er bare at være fræk nok at spørge dem der ligner rygere

Du vil nok også have sværere ved at skjule det for din mor da du ikke er så gammel, og måske oplever mere "kontrol" end en 17-årig...

Jeg ville vente. Jeg har en ven, hvis mindste lillebror er 14 nu. En dag vi var ude på Staden i sommers, mødte vi dem derinde, mens vi sad og røg. Vi blev meget overraskede over at de tog en joint op og tændte den. Personligt begyndte jeg at ryge da jeg gik i 9. klasse, og ikke var vandt til at se så unge der røg... Sad tilbage med en underlig uvirkelig følelse. Det var BØRN for helvede, og de sad med en joint.
Før havde jeg ikke haft nogle tanker omkring det, og kendte også flere der begyndte at ryge i 14-års alderen, men ikke nogle af mine venner, så det var fremmed for mig. Men da jeg så dem sidde og ryge, gik det op for mig at der var noget helt galt. Det var forkert
Ville du ikke også have en underlig følelse i kroppen hvis du så en 7-årig der dinglede rundt på en legeplads efter 4 øl ?

Selvf. er det spændende og mystiskt ved noget nyt. Det kan jeg da godt se, men der er ikke noget "sejt" eller cool ved at ryge hash. Nej nej nej. Det er forkert. Du bliver ikke "sejere" af at ryge, ej heller bliver du klogere (tværtimod :S) og du vil også få problemer med at lære ting i skolen.

Men går det godt for dig i skolen ? Kan du NEMT følge med, eller synes du at det er svært ?

For efter at have studeret mange personer de sidste par år der røg, har jeg fundet en sammenhæng mellem "intelligens" og deres kontrol af rusen i hverdagene. Folk der generelt klarede sig godt i skolen før de begyndte at ryge, har meget større chancer for at klare sig bedre hvis de begynder at ryge hverdag, end dem der ikke rigtig kunne følge med før. faktisk meget logisk

Jeg kan ikke finde ud af matematik, og når jeg ryger så er matematik for mig som arabisk er for en ordblind stiv grønlænder, men dansk, klarer jeg mig excellent i, både før og efter jeg begyndte at ryge stort...

Vent i hvertfald til du er 15. Du vil helt sikkert kunne se at det var smart når du når dertil

Men som du selv siger, du vil ikke stoppe. Men så vil jeg råde dig til ALLER højst at ryge i weekenderne, og helt kun 2 gange om mdr.

For det er ikke noget man skal lege med, det er ikke noget man skal indtage for sjov, bare fordi det er der, og det er lidt "sejt"

Håber du tænker dig lidt om, ihvertfald tager nogle overvejelser om hvad det er du har tænkt dig med rygeriet, sæt nogle grænser for hvor tit du vil ryge, og OVERHOLD det. Lav en aftale med dig selv om at hvis du ikke overholder de grænser du har sat dig, holder du en pause i xx tid. Det kræver viljestyrke, og er en rigtig vigtig ting at lære her i livet. Du er nødt til at kunne stole på dig selv, og overholde de aftaler du laver med med dig selv. For hvis du ik har nok selvrespekt, hvordan skal du så kunne respektere andre ?

ryg hvad du vil, men TÆNK over det, og lad være med at sige: "Det går nok, det finder jeg udaf efterhånden" og "jeg kan godt styre det"

Ja, nogen kan styre det, jeg er en af dem, og der er mange andre. Men størstedelen af rygere har større eller mindre problemer med div. ting omhandlende cannabisprodukter

Pas på derude... :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du undrer dig nok stadig over at man kan købe hampefrø i mange supermarkeder. Den er go' nok, frøene er fra industrihamp og bliver brugt som fodder til f.eks. fugle. Dyrker du fra de frø af, så får du ikke cannabis der er værd at ryge på, der er så lidt THC i industrihamp, at det er nyttesløst at prøve at få en rus ud af det...

Desuden, som alle andre siger, 13 år er en aaaalt for ung alder at begynde at ryge i...

Titel:
Junior medlem

hmm.. skal nok ''PrøvE'' at lade vær med at ryge for meget..
og det bliver ikk serligt svært.. heh. for jeg har ikk noget pot her for tiden og så er der jo kun en ting at gøre.. Banan :wink:
ved godt der er mange der siger det ikk hjælper..
men det er tanken der tæller syndes jeg...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
DU BLIVER IKKE SKÆV AF BANANER!!!!

Og tro mig, i starten er det nemt at styre sit forbrug.. Men så har man lige lidt tilbage fra en weekend som man lige ryger.. Så køber man lige lidt mere..
Eller sidder ovre ved nogen der ryger og tænker "hey der sker da ikke lige noget ved jeg tager et par sug"..

Tænk dig om knægt..
Vi vil dig jo kun det bedste..

Titel:
Junior medlem

du siger at man ikk bliver skæv af banan... så er det da bare godt at jeg ryger mere af det end af pot.. hæh har jo ikk noget pot :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Nu er jeg lidt nysgerrig..

Hvordan ryger du banan?
Er det opskriften fra Anarchist Cookbook?

Titel:
Junior medlem

Magnum skrev:
Nu er jeg lidt nysgerrig..

Hvordan ryger du banan?
Er det opskriften fra Anarchist Cookbook?

fandt opskriften her inde..

altså skrabe alt inder bananen af og koge det i et par timer.. og efter det så tager man det i ovnen til det bliver tørt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]