aliaarhus skrev:
noname skrev:
@ali: Hvis ikke du ved hvorfor man giver gaver den 24. december, så burde du læse den bog om ham gutten der levede for ret mange år siden... Jebus tror jeg han hedder...

Det er kun et spørgsmål om tid, før der kommer en generation der fejrer jul uden at ane at jesus overhovedet har haft en finger med i spillet.
Ali, julen kan, som jeg skrev før, godt handle om andet end Jesus. Og netop det at fejre vintersolhverv er en ting alle religioner kan fejre. Man kan så fejre de guder man lyster.
Julen kan være et helvede for de familier som har svære følelser i klemme, men derfor behøver ideen JUL ikke være forkert. Der er masser af familier som har det godt. Jeg synes din vrede på julen mere handler om din vrede på din familie.
Halifaxxx skrev:
Citat:
Et punkt hvor Fanny dog tager komplet fejl er hendes (udokumenterede) påstande om nisser.
Hvor tog jeg fejl? Bare fordi man har fundet et skellet af en nisse er det da ikke nødvendigvis et bevis for, at den ikke fra gammel tid var skabt af jorden som gnomerne og troldende. Senere har evolutionen løsgjort nisserne fra jordfødsler gennem kønnet formering. Dette er dokumenteret i bogen Nisser i hverdag og til fest" af Wil Huygen.
se:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=5074Hilsen Fanny