Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
aliaarhus skrev:
noname skrev:
@ali: Hvis ikke du ved hvorfor man giver gaver den 24. december, så burde du læse den bog om ham gutten der levede for ret mange år siden... Jebus tror jeg han hedder... :P

Det er kun et spørgsmål om tid, før der kommer en generation der fejrer jul uden at ane at jesus overhovedet har haft en finger med i spillet.

Ali, julen kan, som jeg skrev før, godt handle om andet end Jesus. Og netop det at fejre vintersolhverv er en ting alle religioner kan fejre. Man kan så fejre de guder man lyster.
Julen kan være et helvede for de familier som har svære følelser i klemme, men derfor behøver ideen JUL ikke være forkert. Der er masser af familier som har det godt. Jeg synes din vrede på julen mere handler om din vrede på din familie.

Halifaxxx skrev:
Citat:
Et punkt hvor Fanny dog tager komplet fejl er hendes (udokumenterede) påstande om nisser.

Hvor tog jeg fejl? Bare fordi man har fundet et skellet af en nisse er det da ikke nødvendigvis et bevis for, at den ikke fra gammel tid var skabt af jorden som gnomerne og troldende. Senere har evolutionen løsgjort nisserne fra jordfødsler gennem kønnet formering. Dette er dokumenteret i bogen Nisser i hverdag og til fest" af Wil Huygen.
se: http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=5074

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Utrolig raffineret form for humor den snak om nisser efterhånden er blevet :o

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg er helt enig med Aliaarhus i hans synspunkt på julen. Jeg synes også, man skylder sig selv, at udfordre de konventioner, man normalt følger i sit liv, og jeg synes, det er en rigtig god pointe, at gaver har langt større værdi, hvis de kommer spontant på andre tider af året. Jeg har selv for første gang meldt mig ud af julen i år. Selvom det ikke er den eneste grund, synes jeg, det er grund nok, at jeg ganske enkelt gerne vil opleve mine egne følelser i forhold til at gå glip af julen. Selvom jeg regner med at komme til at nyde det...

Med hensyn til højtider mere generelt, kan jeg godt lide Fannys otte højtider. Jeg er tilbageholdende med at mene, at nogle højtider er mere ægte end andre, men jeg synes der er forskel på hvilke værdier, bestemte højtider repræsenterer. Jeg er personligt meget imod de værdier der knytter an til julen (kristne værdier blandet med en stor 'tradition for traditionens skyld'-holdning), men jeg vil til enhver tid være med til at fejre den dejlige høst, årets længste dag, at lyset vender osv.

Nytårsaften er også en højtid, jeg synes har værdi for mig. Dog er det mest det sentimentale, der kommer op i mig, hvilket nok bare er et karaktertræk ved mig. Men det sentimentale kan også være meget smukt på sådan en kold nat - og meget overvældende, hvis man først går rigtig i dybden med det. Et problem ved nytårsaften, jeg sagtens kan genkende, er de store forventninger, som har svært ved at blive indfriet; det er også svært at planlægge årets største fest - hvad skal man vælge og har man et valg?

Titel:
Medlem

Jeg synes julen er en hyggelig højtid hvor man kan bruge noget tid på at slappe af og hygge sig med familien, bryde den stressede hverdag og kompensere for det kolde vejr. Dog bryder jeg mig ikke om at julen er blevet så pokkers kommerciel, men det ville være løgn at sige at jeg ikke kan lide gaver :) synes dog det er 100% okay ikke at give gaver juleaften. Det er ikke det, det handler om. Desuden hader jeg at synge julesange og danse rundt om det der træ... synes nærmest der virker absurd

Nytårsaften har for mig altid været aftenen hvor der skulle gås max. amok, og det har også altid været sjovt. Men når man ser tilbage er det sq noget af et mirakel at mig og specielt nogle af mine kammerater har alle lemmer i behold (fyrværkeri) og livet i behold (narko+druk). Men i år vil jeg holde en sober stil af to årsager. Jeg har fået at vide at man faktisk kan få en hel masse ud af sådan en aften hvor alle andre bare er blæst + at jeg skal på arbejde d. 1........... :twisted: :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Min juleaften sidste år er blevet beskrevet virkelig godt af Ali synes jeg. Det sluttede rent faktisk med at mine to mega mystiske tanter blev virkelig sure over at de havde fået gaver for flere penge "end der var blevet aftalt". Hold da kæft jeg kogte over da jeg fik det af vide :evil:
At brokke sig over at få en gave? Det kan man da ikke bilde sig ind...

Nytårsaften er årets største fest, og forrige år på halvandet var der den bedste stemning nogensinde, så jeg skal da helt klart kridte danseskoene i år! Andre der skal til Hellerup?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Jeg har fået at vide at man faktisk kan få en hel masse ud af sådan en aften hvor alle andre bare er blæst

Er du indbrudstyv? :D

Titel:
Medlem

DR-D skrev:
Citat:
Jeg har fået at vide at man faktisk kan få en hel masse ud af sådan en aften hvor alle andre bare er blæst

Er du indbrudstyv? :D

Lol nej dog ikke men godt set. Havde ikke lige overvejet at den kunne forstås sådan :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Haha, den er for fed den nisse der Halifax, sådan en kunne være vild at have hjemme på hylden... Elsker sådan noget ting,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]