Hejsa Pigebarn

Velkommen til denne herlige verden det er at dyrke skunk

. Du kan godt regne med at du bliver bidt af det. Det er en hobby jeg har haft meget stor glæde af, og stadig har!
Citat:
MEN... som i nok kan læse har jeg hverken anskaffet ventilator eller blæser. Er det nødvendigt?
Ja, ser du, Ventilation omkring dine planter har 3 væsentlige formål:
1. at skabe cirkulation for derved at få fjernet overskydende varme fra lampen.
2. at styre fugtigheden, så der ikke går mug i skidtet, dette er specielt vigtigt i den sidste del af blomstnings perioden!.
3. At gi planterne noget "rusk". Planter der står og svejer i vinden bliver meget mere kraftige og buskede planter, end hvis de står i et totalt vindstille rum. Det kan (og vil i de fleste tilfælde) resultere i nogle planter der har svært ved at bære de store lækre klistrede buds der meget gerne skulle sidde på dine tøser sidst i blomst!.
Til at starte med skal du ha lavet 2 huller i dit skab, et til frisk luft ind (nederst), og et til varm luft ud (øverst, varm luft stiger som du jo nok ved opad). Om du vælger at puste luft ind (nederst) eller suge luft ud (øverst) med en blæser, ja det er jeg aldrig blevet rigtig klog på hvad virker bedst, så jeg plejer at gøre begge ting!
Derefter skal du ha noget cirkulation inde i selv skabet, mest for at skabe lidt vind til planterne (det omtalte "rusk"). her vil en lille ventilator der blæser fra et hjørne på planterne være rigeligt. Den skal helst sidde i plan med toppen af planterne, dette vil give mest bevægelse i planterne, plus det vil hjælpe med fjerne den direkte varme fra lampen.
Med hensyn til hvor tæt du ka ha din lampe på planterne, ja det må du prøve dig lidt frem med, det kommer meget an på dit setup. Men i starten skal de ihvertfald ikke tættere på end 40cm. En go ide er at købe et ude/inde termometer, hvor du kan sætte måleren på toppen af en plante for at checke hvad temp er der. De ka købes i tiger for en flad 20.-, og virker fint til dette formål!
Til sidst er der bare at sige held og lykke med projektet, du siger bare til hvis jeg skal uddybe noget
Nå, nu er det vist også nok med mit charme-indslag(bræk)