Jeg har spildt mange år af mit liv, ødelagt mit helbred, misted mange venner, både dem der døde, og dem der vendte mig ryggen. Efter mange år sidder jeg uhjælpeligt fast på methadone, efter så mange år som et socialt udskud, føler jeg ofte en stærk trang til at tage mit liv, når livet bliver hårdt. Men det behøvede ikke at være sådan, hvis mit stof var socialt aceptabelt, og jeg havde en sikker adgang til, tilstrækkelige mængder, af rent stof. Ikke blev kostet rundt med af "rådgivnings centerene", og ellers fik lov til at passe det job jeg er uddanet til. Jeg ved at man kan leve et "almindeligt" liv på morfin hvis man har de sociale omstændighedder, penge der skal til. Jeg har flere venner i 50´erne, der både er ved godt helbred, har børn, bil, kone, og job, og som ingen ville drømme om, at de havde et sådant "forbrug" Desværre kender jeg mange flere det er gået alt for ilde, i en ung alder. Ja i kender sikkert den side af sagen. Så hvis i vil prøve skidtet, så er det jeres sag, men prøv at overveje om i har det der skal til for at overleve i sumpen, eller måske er direkte disponeret for et misbrug,(kan du fek. lægge smøgerne fra dag til dag Så vær så god, stoffet fejler ikke noget, men er det, det værd. Er der noget der ikke giver mening, eller i er uenige med mig i, må i meget gærne maile mig. Pas på jer selv, Kærligst Nihilius
|