Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hvor mange af jer hoveder bruger bluelight ligesom psychedelia.dk ? :)

eller er aktive i deres forums.. ?

Its the e talking

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg opholder mig en del på bluelight og har intensiveret mit brug af siden de seneste par uger, alt imens jeg har droslet ned for psychedelia.dk.
Bluelight er simpelthen bare mere af det hele, og i forhold til psychedelia repræsenterer de et bredere udsnit af narkokulturen. Alt fra tweakeren til junkien er til stede, og det gør at man altid kan finde nogen i samme situation som en selv.

Og deres Drug Culture forum er suveræn underholdning...

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Var lige inde og se lidt på siden..
Tror måske jeg vil prøve at melde mig ind, men først vil jeg høre dem der er der i forvejen om der er nogle specielle regler som jeg bør være opmærksom på?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg kommer aldrig på Bluelight.
Som Psyko skriver er det i forhold til Psychedelia, mere af det hele, men kun de IMO negative sider, dvs mangel på seriøsitet, og spredning af rygter og misinformation pga manglende viden. Sidstnævnte er vi dog meget bedre til at rette op på her på Psy og folk der poster urigtig information bliver hurtigt irrettesat. Hvor tendensen på BL mere hælder til at andre inspireres til at underbygge misinformationen med deres eget usaglige bullshit. (Jeg tænker her specielt på deres tråde om Bromo-Dragonfly)
Som Psyko også skriver reprænsenterer Bluelight et bredere udsnit af narkokulturen, hvilket jeg er helt enig i, men har ikke ændret på min opfattelse af at 95% af stofbrugere er uvidende ignoranter, hvor 'word on the street', eller en gammel junkies skrøner vægtes som mere pålidelig kilde end videnskabelige undersøgelser.

Eneste eksistens berettigelse Bluelight har IMO er at mængden af stupide posts er direkte inspiration til mange voldgriner topics i CluebieWatch-forummet på Murples board.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har desværre også et liv udenfor internettet, og det hænger bare ikke sammen med at jeg skal bruge kræfter på endnu et narboboard, hvor meget jeg end gad, for de har satme nogle hardcore folk derinde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg har lige taget en lille walk-about inde på http://www.bluelight.ru (går ud fra, det er den side, der omtales), og konkluderer som en service til de uindviede, at siden på ingen måde er et alternativ til Psychedelia.dk.

For det første er den på engelsk - endda mange steder på et ret street'et engelsk. For det andet har siden tydeligvis en noget anden kultur, som ikke kan erstatte den mere rolige harm reduction-kultur på psych.

Umiddelbart kan jeg godt se, at der er nogle meget hårde narko-hoveder på Bluelight. Også indenfor det psykedeliske. Og der er helt klart nogle briter med adgang til rigtig mange ting - også meget specielle stoffer. Til gengæld er det mit indtryk at stilen er voldsomt mere fucked end på psych, hvilket vel er typisk, da der er længere ned til bunden af det sociale spektrum i de fleste lande, end der er i Danmark - selvom det skal indrømmes, at man også kan være pænt truck herhjemme...!

Jeg håber ikke, at følgende tråd på Bluelight sætter standarden, men det gør den måske nok...?
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=237764

Titel:
In our memories

Avanti skrev:
Jeg håber ikke, at følgende tråd på Bluelight sætter standarden, men det gør den måske nok...?
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=237764

I modsætning til Psychedelia.dk har Bluelight valgt at have et pilleidentifikations-forum og den slags tiltrækker naturligvis de brodne kår i narkokulturen. Hvis vi stadigvæk havde et lignende forum, ville du formentlig se den samme tendens herinde.

Hvad angår narko-diskussioner, så læser jeg mest i "Other Drugs" og jeg vil mene, at der er en del folk der frekventerer det forum, der har vel så meget - hvis ikke mere - styr på neurokemi og den slags som de eksperter der befinder sig her på Psychedelia. Der er desuden flere af dem, og de er generelt mere synlige. Tilgengæld er det klart at med et site, hvor der kommer så mange indlæg daligt, så kan ånsdvage threads godt få lov til at forfalde uden nogen retter på det. Derfor er Psy.dk nok en større hjælp til newbies, fordi informationerne herinde somregel er korrekte - ellers bliver de jo dementeret.

Og ja, det er sandt at nogle Bluelightere taler som om de er fra ghettoen.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

ThirdEyeFlood skrev:
Eneste eksistens berettigelse Bluelight har IMO er at mængden af stupide posts er direkte inspiration til mange voldgriner topics i CluebieWatch-forummet på Murples board.

Jeg synes, dit indlæg tenderer til arrogance. Husk på at Bluelight også har et helt forum kun med sundheds-relaterede spørgsmål, hvilket kan være meget relevant, når det handler om narko.
Derudover er Bluelight et af de eneste steder på nettet, hvor man f.eks kan finde svar på hvorfor opioder giver hikke. Det er med andre ord stedet man går hen for at finde svar, når de andre kilder ikke har givet noget.

-Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Jeg synes, dit indlæg tenderer til arrogance. Husk på at Bluelight også har et helt forum kun med sundheds-relaterede spørgsmål, hvilket kan være meget relevant, når det handler om narko.
Derudover er Bluelight et af de eneste steder på nettet, hvor man f.eks kan finde svar på hvorfor opioder giver hikke. Det er med andre ord stedet man går hen for at finde svar, når de andre kilder ikke har givet noget.

-Psyko

Ja, jeg er måske nok lige lovlig arrogant, men det er min oprigtige holdning at Bluelight ikke er bevendt til stort set andet end underholdning. Jeg læser som tidligere nævnt aldrig derinde, men har lige skimmet siden i dag, og umiddelbart ser det ikke ud til standarden er blevet hævet væsentligt siden sidst. iso240 droppede sin moderater tjans i 04 med følgende kommentar:
iso240 (at BL) skrev:

I resign. �27-09-2004 03:17
Jesus Christ, it looks like a bunch of teenagers took a giant crap on PD. Even worse, it's still probably the best forum at Bluelight.

Glogg, it was nice working with you. Atlas, we'll talk about it over a beer later this week. Sorry for not letting you guys know ahead of time. Please notify the bigwigs to remove my mod powers, as I no longer feel like playing janitor in this shithole of asinine and moronic discussion.

Retfærdighedsvis skal det siges at en del af årsagen var manglende tid, men hans vurdering af niveauet stemmer meget godt overens med min egen.

Et forum til sundheds-relaterede spørgsmål er bestemt relevant mht. knark, og var måske en ide at inkorporere her på psychedelia også. Det ville være oplagt at kæde sammen med Medaljens Bagside.
Murples forum har også et helbreds-forum, SpiritPlants har deres Medicine Lodge og DrugsForum har et forum fokuseret på afhængighed og afvænning. Der findes utvivlsomt også et bredt spektrum af boards der omhandler generel ikke-knarkrelateret sundhed, sund livstil og ernæring etc. så heller ikke det argument kan gøre mig til tilhænger af ClueLight.

Du har muligvis en pointe i at det pga. af sin store brugerskare som sidste udvej kan benyttes til at få svar på noget hvis alle andre kilder fejler. Men jeg ville forholde mig temmelig skeptisk til svaret hvis BL virkelig var den eneste tilgængelige kilde. Og i 99% af sådanne tilfælde vil jeg tro at en forespørgsel gennem Ask Erowid ville give et både fyldestgørende og endnu vigtigere et pålideligt svar.

Titel:
In our memories

ThirdEye > Sagen er bare, at Murple's forum og Spiritplants primært dækker de psykedeliske stoffer - hvilket formentlig er en vigtig årsag til at du er så glade for dem. DrugsForum har godtnok diskussioner vedrørende opioder, men de kommer slet ikke op på Bluelight i antal, og i antallet af personer der trods alt ved noget om emnet.
Hvis man ligesom jeg mest er interesseret i opioder, så har man jo ikke meget glæde af Murple's forum eller Spiritplants. Det eneste man ville få ud af at henvende sig dér, ville formentlig være et arrogant, overlegent svar, fordi der hersker ikke nogen fælles forståelse stofbrugere imellem.
Som jeg allerede har sagt én gang, så er Bluelight ikke nødvendigvis det rette site til Newbies, fordi man helst skal kunne distingvere mellem lort og lagkage, men hvis man kan det, så er der faktisk nogle folk, der har sat sig rigtig meget ind i emnet. Jeg har tjekket nogle af Erowids svar ud, og de lyser i mine øjne ikke lige meget af intelligens. Desuden er Erowids Q and A statisk, så man kan ikke bare få flere detaljer og der er heller ikke andre der kan komme med rettelser eller lignende.

Bluelight er self præget af et meget broget klientel, og ja, der er mange straigt up jackasses derinde, men der er altså stor forskel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko > Det har du ret i, sku nok lige have pudset sygekasse-brillerne engang og tænkt over at ikke alle har samme knark-præferencer, og min vurdering er selvfølgelig lavet ud fra sammenligning af den postede info om mine særinteresser.
Der skal nok være en god vidensbase på BL hvis man som du siger kan skelne mellem lort og lagkage. Jeg kunne ikke lige finde et eksakt antal opiod-relaterede tråde da de ikke engang skænker dem sit eget forum, men der skal da nok være 100x så mange posts som på DrugsForum. Men DrugsForum er et relativt nyt board og der bliver som regel opretholdt en vis kvalitet i trådene, desuden nazi-modereres de værste idioter væk svjv, så i det lange løb sætter jeg min lid til det forum (+ de har et decideret Opiod-forum hehe). Man kunne også forestille sig de kvikke hoveder på BL migrerede derover engang i fremtiden. Men nå må medgive dig at BL har en eksistensberetigelse, men forhåbentlig på lånt tid :)

Der er jo også http://opium.poppies.org/ men ved ikk hvor aktiv den er

Titel:
In our memories

ThirdEye > Jeg må selv indrømme, at når man lige browser de nye indlæg på Bluelight igennem sådan en søndag aften, så ser det faktisk ret sort ud. Der er klart mere lort end lagkage derinde, men problemet er bare, at der ikke rigtig findes et holdbart alternativ. Jeg tjekkede lige et par threads på førnævnte DrugsForum ud, og udover at folk derinde mangler "praktisk erfaring", så er der også nogle deciderede idiot topics imellem. F.eks en bruger der anbefaler folk at skifte fra metadon til morfin for at blive kvitte opioder. Jeg er mildest talt chokeret! :shock:

"Der er jo også http://opium.poppies.org/ men ved ikk hvor aktiv den er"

- Den er desværre meget lidt aktiv. Der ligger dog nogle gode opskrifter på valmuethe, så den er ikke helt ubrugelig som vidensdatabase.
Det er dog mest rene opiumsprodukter der interesserer brugerne...

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko > Igen er det nok nogen andre fora på DrugsForum jeg vurderer ud fra, og har ingen personlig referenceramme for at vurdere deres opiod-diskussioner. Så ja lad os konkludere at der er meget lort på BlueLight men intet bedre alternativ.
Så du vinder den her på tiebreak ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]